Dokuzuncu DTM sezonuna, ünlü yarış serisi ve son teknoloji yol lastiği ile Hankook hazır!
Hankook yoluna tam gaz devam ediyor ve motor sporlarındaki katılımını genişletiyor. Premium lastik üreticisi, yılın başında ünlü yarış serileriyle daha fazla sayıda ortaklığa imza attı. Hankook’un 2011 yılından tek lastik ortağı olduğu DTM’in merakla beklenen yeni sezonu Mayıs ayının ilk haftasında başlayacak. Hankook, DTM’de denenen ve test edilen teknolojiyi temel alarak üst düzey yolcu lastiklerinin başarı öykülerine sürekli olarak yenilerini ekliyor. Hankook, tamamen yeni Ventus S1 evo 3 ile hem performans hem de çevresel özellikler açısından yeni değerlendirme ölçütleri ortaya koyuyor.
Bu sezon Hankook’un işbirliği ortakları arasında Formula Renault Eurocup da yer alıyor. Bu prestijli yarış serisi, Silverstone, Monza, Hockenheim ve Monaco gibi sembol haline gelmiş yarış pistlerinde Formula 1’i temel alan ve 10 hafta sonu sürecek bir seri. Yarışlar sırasında Ventus Race lastikler kullanan 24 otomobil karşı karşıya gelecek. Hankook, bu yıl ilk kez Belcar serisine de Ventus Race premium lastikler sağlayacak. Belçika ve Hollanda’da gerçekleşen bu ünlü yarışta GT ve touring otomobiller sahne alacak.
Bu yıl, Mini Challenge Italia da premium lastik üreticisinin Ventus Race modelini kullanacak. Efsanevi Mini araçlarının yer aldığı seri, İtalya’da gerçekleşen altı ayaklı bir yarış ve son tur 20 Ekim’de Monza’da atılacak. “Full speed ahead for women” (Kadınlar için tam yol ileri) mottosuyla hareket eden Hankook, yeni lanse edilen W Series’i başından sonuna kadar üst düzey yarış lastikleriyle donatacak. Kadın sürücülerin katılacağı bu tek kişilik araç serisi altı ayaktan oluşuyor ve özel olarak DTM’nin destek programıyla başlıyor.
Hankook Lastikleri Avrupa Başkanı Han-Jun Kim, “Motor sporları, Hankook DNA’sının önemli bir parçası ve DTM, son teknoloji lastiklerimizin performansını ve uluslararası seviyedeki uzmanlığımızı gözler önüne serebileceğimiz harika bir platform sunuyor. Premium ürünlerimizle daha ileri taşıyabileceğimiz ilgi çekici seri ve formatlar arayışımız asla durmuyor. Yeni oluşturulan W Series, özellikle ilgi çekici bir fırsat. Bu formatta öncülük eden çalışmalara katılmaktan memnuniyet duyuyoruz.” diyor.
Hayranlar, her sene olduğu gibi 3-5 Mayıs tarihleri arasında Hockenheimring’de açılacak DTM serisinin başlamasını heyecanla bekliyorlar. Premium lastik üreticisi açısından, Heidelberg yakınındaki sembol haline gelmiş bu pistte gerçekleşecek açılış turu, dünyanın en popüler uluslararası touring otomobil yarışların dokuzuncu sezonunun tek lastik ortağı olarak başlaması anlamına geliyor. ITR Başkanı Gerhard Berger, “Hankook ile DTM’de son derece profesyonel ve güvenilir bir lastik ortağına sahip olmaktan memnunuz. Hankook uluslararası bir şirket ve dünyanın en büyük lastik üreticilerinden biri. Hankook, takımlara oldukça güvenli ve sürücülerin sınırları zorlamalarına olanak tanıyan modern yarış lastikleri tedarik ediyor. Birinci sınıf motor sporlarında olması gereken de bu.” diyor.
Aston Martin’in katılımıyla son yıllarda ilk kez Alman olmayan bir üretici DTM’de boy gösterecek. İngiliz spor otomobil ürecisi, uluslararası motor sporları alanında geniş bir deneyime sahip ve daha ilk yılından, uzun yıllardır DTM’de kendi evlerinde yarışan Audi ve BMW markalarına ciddi bir rakip olmayı vaat ediyor.
Manfred Sandbichler’e göre Hankook, DTM ve üreticiler arasındaki uzun süreli ve güven dolu ortak çalışma, herkes için yeni bir durum olan talep artışını yönetmek açısından en iyi kaynağı oluşturuyor. Hankook Motorsport Avrupa Direktörü Sandbichler, “Araçlar önemli ölçüde değişirken, Hankook yarış lastiklerinin bu yıl aynı kalması aracın ve yarış lastiklerinin tek vücut olmasını sağlamak için Hankook mühendislerinin ve üreticilerin daha uyumlu bir şekilde çalışmalarını ve işbirliğini yoğunlaştırmalarını gerektiriyor. Bu ortaklık geçmişte mükemmel çalıştı. Bu nedenle yeni güçlüklere rağmen, harika ve başarılı bir DTM sezonu daha olacağına güveniyorum.” diyor.
Hankook, DTM’deki dokuzuncu sezonunda yeni güçlüklerle karşı karşıya. DTM araçları bu yıl ilk kez, daha önce kullanılan V8 motorlardan 100 beygir daha fazla güç üreten iki litre hacimli ve dört silindirli yeni turbo motorlara sahip olacak. DTM’den sorumlu Hankook yarış mühendisi Thomas Baltes: “DTM’de daha önce kullanılan güç aktarma mekanizmalarından tamamen farklı performans özellikleri ortaya koyan, daha düşük bastırma kuvvetine, daha geniş arka kanada ve yeni bir turbo motora sahip bir aracımız var. Sonuç olarak Hankook yarış lastiklerinden beklentiler de tamamen farklı. Daha yüksek güç, lastik yüzeyinin aşırı ısınmasına yol açabilecek ve sürüş yüzeyinde daha önce görülenden daha fazla yük oluşturabilecek patinajı hesaba katmamız gerektiği anlamına geliyor.” diyor ve ekliyor: “Bunu önlemek için sürücü, atmosferik bir motordan çok daha keskin performans özellikleri ortaya koyan turbo motorun muazzam gücünü kontrollü ve ölçülü bir şekilde kullanmak zorunda. Bu durum ise sürüş becerisinin daha ön planda olmasını sağlıyor, hayranların ve izleyicilerin de görmek istedikleri bu. En zorlu DTM pistlerinden biri olan Hockenheimring’de bizi heyecan ve duygu yüklü bir sezon açılışının beklemesini sağlayan Hankook yarış lastiklerinin önemi de daha büyük olacak.” diyor.
Motor sporlarının büyüleyici havasını pistlerde soluyacak izleyicilerin ve hayranların yanı sıra, sürücülerin de Hankook’un motor sporlarına katılımından fayda sağlayacakları aşikar. Yıllardır DTM lastik ortağı olarak elde edilen deneyim ve veriler, yeni ultra yüksek performanslı Ventus S1 evo 3 yol lastiğinin geliştirilmesinde de kullanıldı. Dünyanın en büyük bağımsız lastik testlerinden biri olan ve Alman otomotiv dergisi Auto Bild tarafından gerçekleştirilen testlerde Hankook’un amiral gemisi yeni amiral gemisi lastiği, test edilen 53 marka arasında en yüksek skorları elde ederek, kendisine podyumda yer buldu.