Dünya’nın en iyi 10 motoru
21 yıllık araştırmaya bakılarak çıkarılan bu listede altı tane yüksek güç için üretilmiş turboşarj motorlar varken, biri düşük güçler için turboşarj kullanıyor.
Bu listede bir adet atmosferik motor, bir elektrik motoru ve bir fuel cell motor var. En iyi 10 motordan dördü geçen yıl ki listenin sahibi ve 6 tane motor ise halen piyasaya sürülüyor.
Ward’ın editörleri her motorun gücünü, torkunu, teknolojisini, yakıt ekonomisini ve göreceli rekabetçiliğini temel alarak, gürültü, titreşim ve görsellik dikkate alarak puan verdiler. 60.000 Dolar ve altındaki otomobilleri değerlendirdiler.
1. Subaru WRX ralli efsanesidir. WRX’in başarısının en büyük nedenlerinden biri şirketin 2.0 litre 4 silindirli motorudur.
268 beygir gücündeki motor, listedeki 3 turboşarjlı 4 silindir olan tek motordur.
2. Volkswagen son dönemdeki satış başarısını Golf’e borçlu. 1.8 litrelik turboşarjlı 4 silindir motoru, geçen yılın listesinden gelmiştir.
Ward’ın editörleri, 170 beygir gücünde motorun gücünü, çok yönlülüğünü ve yakıt ekonomisini seviyor.
3. Üçüncü ve son turboşarjlı 4 silindirli motor Volvo S60 T5’in Drive-E’sidir. Şirketin yıllar boyunca tüm motorlarının temelini oluşturacak bu motorun listede yer alan 2,0 litre 240 beygir gücündeki modeli, gücü ve zahmetsiz ivmelenmesiyle övgüyle karşılandı.
Drive-E donanımlı bir S60’ı kullandıktan sonra, pürüzsüz ve güçlü olduğunu doğrulayabilirim. Her ne kadar T5’in motoru kadar ekonomik olmasa da, S60 T6’nın turbo ve süperşarjlı 302 beygir gücü olan Drive-E modeli, V6 ya da küçük bir V8 motor gibi davranıyor.
4. Orkestra kadar iyi, gerçek bir V8’in yerini hiçbir şey tutamaz. Listede tekrardan yer alan motorlardan biri, Corvette’nin güçlü LT1 küçük blok V8’i.
Ward editörleri, 8 ileri otomatik şanzıman donanımlı bir Vette ile 500 km geçirdi ve 14 lt / 100km yakıt tüketti.
5. Yılın en çok konuşulan motoru ise Fiat Chrysler Automobiles’in Hellcat Hemi’si.
707 beygir gücü ile Hellcat, Challenger’ı dünyadaki en güçlü Muscle Car haline getirirken, Charger piyasadaki en güçlü ve en hızlı sedan oldu.
6. Hellcat, Ward’ın en iyi 10 listesinde en çok tartışılan motor olabilir ancak en çok eleştirilen kesinlikle Ford’un 1.0 EcoBoost 3 silindirli motorudur. Ward listesine tekrardan girmesine ek olarak, 1.0 EcoBoost, üç yıl üst üste otomobil gazetecileri paneli tarafından Uluslararası Yılın Motoru seçildi.
Beş vitesli bir manuel şanzımana eşlik eden cesur motor, çok az turbo gecikmesi ile kullanıcı dostu beygir gücü sağlıyor.
7. Listedeki bir başka 3-silindirli motor, BMW’nin Mini Cooper’a güç sağlamak için kullandığı Twinpower turbo motorudur.
Ward editörleri tıpkı Ford EcoBoost motoru gibi, Mini’nin üç silindirli motorunun şevkli performansı ve düşük yakıt tüketimini övdü.
Twinpower turbo motorla ilgili diğer eğlenceli bir ipucu: BMW’nin i8 spor otomobiline güç veren 228 beygir gücündeki bir versiyonu.
9. Ward’s Top 10’daki bir diğer BMW motoru ise i3’ün 127 kilowatt’lık elektrikli motorudur.
170 beygir gücündeki ünite, sadece yedi saniyede kompakt elektrikli otomobili 100 km/saat hıza çıkartıyor.
10. Listenin önemli parçalarından olan Fuel cell, alternatif bir yakıt teknolojisi parçası Hyundai’nin 100 Kilowattlık hidrojen yakıt hücresidir. Hyundai yakıt hücreleri, hidrojeni elektriğe dönüştürerek arabalara güç veriyor.
Fuel cell, Ward editörlerinin güçlü, sessiz ve kullanıcı dostu olduğu için övgüde bulunduğu Hyundai Tucson FCV SUV’da sunulmaktadır.
2jz mottor koymuyosaniz da ne bileyim
Dimi benimde gözüm bir 2jz Rb26 falan aradı veya el yapımı GTR motoru ?