Mercedes-AMG’nin tüm modellerinde dört tekerlekten çekiş sistemi standart olacak
Her ne kadar arkadan çekişli canavarlarla ünlenmiş olsa da, Mercedes-Benz’in performans bölümü olan AMG, bundan böyle dört tekerlekten çekiş sistemini tüm modellerinde standart hale getirmeye hazırlanıyor. Autocar’a konuşurken AMG patronu Tobias Moers, bu kararın müşteri talebi nedeniyle alındığını söyledi.
Moers, ”Müşterilerle konuştuk ve çoğu dört tekerlekten çekiş istiyor. Arkadan çekişli AMG E-Serisi’ni sunduğumuz zamanlarda, müşterilerin %90’ından fazlası opsiyonel olarak alınabilen dört tekerlekten çekişli versiyon tercih etti. Drift modu olan yeni E63’te, gerçek bir arkadan çekişli aracınız var ama aynı zamanda dört tekerlekten çekişiniz de var.” diye konuştu.
Moers ayrıca şu anda arkadan çekişli olarak satılan Mercedes-AMG GT modelinin bu modayı takip edip etmeyeceği sorusu üzerine, gelişmiş dört tekerlekten çekiş sistemini benimseyen yeni E63’ün öncülüğünde süper otomobilin de benzer bir dört tekerlekten çekiş sistemi ile sunulabileceğini belirtti.
Sözlerine
devam eden Moers, ”Müşterilere GT’yi sorduğumda, bana dört tekerlekten
çekiş hakkında sorular soruyorlar. Rekabet açısından baktığımızda, bu
durum AMG’ye kullanılabilirlik alanında dezavantaj yaratıyor. Örneğin
Münih’teki insanlar her zaman dört tekerlekten çekiş istiyorlar. Bunun
güvenlik ve denge için olduğunu düşünüyorum.” ifadelerini kullandı.
Mercedes-AMG, en yeni nesil E63 ile gelişmiş dört tekerlekten çekiş sistemini ortaya çıkardı. Önceki AWD modellerinden farklı olarak, bu yeni sistem bir düğmeye dokunarak arka tekerleklere yüzde 100 güç ve tork gönderebiliyor. Bu nedenle, bu sistem dört tekerlekten çekiş sisteminin güvenliğini ve tüm hava koşullarında kullanılabilirliğini içinde barındırırken, istendiği takdirde ise aracın arka tarafının biraz kaymasına olanak sağlıyor.