İlham alınarak üretilen 11 klasik otomobil
1.8 milyon TL değerindeki Lamborghini Huracan Performante ağaca çarptı
Gönlümüzde taht kurmuş bir çok klasik otomobil var. Bunların bazıları gerçekten özgün tasarımlar bazıları ise kopya çekilerek yapılan tasarımlardan oluşuyor. Kopya olmasına rağmen başarı yakalayan bu otomobillere bir göz atalım.
1. Toyota MR2
1984’te Toyota MR2’yi piyasaya sürdüğünde hot hatch sınıfının başarısı, uygun fiyatlı spor otomobilleri neredeyse bitiriyordu.
Lotus tarafından yapılan ön düzen sayesinde üstün yol tutuşu ve 1,6 litrelik 4A-GE 16 valfli motor eğlenceli sürüşleri vaadederken, büyük öndeki bagaj ve iki koltuklu tasarımı gayet pratikti. Ayrıca ortadan motor düzeni ile farklılığını gösterdi.
Ancak Toyota, yalnızca Fiat’ın 1972’den beri sunduğu bir konsepti mükemmelleştiriyordu. X1 / 9’un üstün kullanımı, zamanın İngiliz spor otomobillerini çivi gibi çevik hissettiriyordu, ancak orijinal 70bhp 1.3’ün 85bhp 1.5’e yükseltildikten sonra bile, MR2 için hala kolay bir yem oldu.
2. Peugeot 205 GTI
Şimdiye kadar ki en iyi hot hatch mi? Peugeot 205 GTI, kendisini güçlü bir konumda tutuyor. İlk olarak 1984’te 105bhp 1.6 motor ile geldi ve daha sonra daha büyük emme manifoldu sayesinde güç 1986’da 115bhp’ye yükseltildi.
Bir yıl sonra ise büyük motorlu versiyonu geldi, 130bhp 1.9 litre motor daha torkluydu. Arka frenler disk oldu ve bu ikonik 15 inçlik jantları ekledi.
Ancak 205’in fantastik bir klasik otomobil olmasının yanı sıra, Volkswagen Golf’ün GTI etiketine bakıldığında Peugeot’nun ilham aldığı yeri açıkça ortaya koydu.
Peugeot, GTI etiketini VW’den bile daha liberal bir şekilde kullanmaya devam etti. Yıllar içinde 106’dan 306’ya, 309’a, hatta 505’e kadar olan her şeyin güçlü modellerine sabitledi.
3. Mazda MX-5
Ne Triumph ne de MG, Mazda’nın 1989 yılında hayata geçirdiği ucuz, hafif, önden motorlu ve iki koltuklu açılır tavan konseptini ortaya çıkardığındaneredeyse on yıl boyunca iki kişilik bir spor otomobil satamamıştı.
Basit bir spor otomobil, ateşli bir otomobil için güvenilir fiyatı ve Japon mühendisliği ile eşleşti. heyecanını 114bhp güçten alan MX-5 turnayı gözünden vurdu. 30 yıl sonra bile, hala oldukça popüler.
Ancak, MX-5 ekibinin orijinal Lotus Elan’ın posterleriyle çevrili odalarında uyuduğunu bilmemek için kör olmak gerekir. Gülen hava girişi ve hareketli farlarına baktığımızda anlamak çok kolay.
İroniktir ki, MX-5’in kaçak başarısı, Lotus’un daha pahalı, önden çekişli M100 Elan’ın tutulmamasının ana nedenlerinden biriydi.
4. Lexus LS400
1980’lerin sonunda, Japon firmalar Avrupa’nın otomobil üreticilerinin önüne geçmeyi başardılar ve Honda Accord Amerika’daki en çok satan otomobil oldu.
Toyota’nın lüks markası Lexus’tan gelen ilk model LS400’de, yalnızca yetkili servisleri ile entegre olan, pürüzsüz çalışan 32 valfli bir V8 bulunuyordu.
Uzun burnu, büyük lambaları ve göze çarpan ızgarası, LS’in de BMW’nin 7 Serisi’ne benzemesine rağmen, Mercedes’in S sınıfının benzeri olduğuna dair hiçbir şüphe bırakmadı.
5. Chevrolet Camaro
Chevrolet, Corvair ile kendi oyununda savaşmaya çalıştı, ancak Ralph Nader tarafından kötü yol tutuşu nedeniyle yerle bir edildi.
Üretici 1967 için usulüne uygun olarak klasik otomobil ‘ini değiştirdi, seksi bir faasatback kupasını döndürdü ve içerideki koltukları çok geleneksel bir Nova salonuna dönüşebiliyordu.
Şunu söylemeliyiz ki, Chevy orijinal Mustang’ın olağanüstü başarısına yanıt olarak Camaro ile gelmeye çalıştı.
Derinin altında özel bir şey olmamasına rağmen, süslü kıyafetler ile yalnızca bir otomobilin tekrarıydı. Akıllıca pazarlanan Camaro, ilk 18 ayında 1 milyondan fazla sattı.
6. Mazda RX-7
Mazda’nın ikinci nesil rotary motorlu spor arabası 1986’da göründüğünde, değiştirildiğinden daha büyük, daha ağır ve çok daha güçlüydü. Bağımsız bir arka süspansiyon eski hareketli aks düzeninin yerine geçti. Daha keskin direksiyon ve isteğe bağlı turbo güç.
Bunların hepsini ayrıca, pürüzsüz burnu, şişkin çamurlukları ve arka cam çizgisi olan FC RX-7’nin keskin bir şekilde kopyaladığı Porsche 944’te de bulabilirsiniz.
Mazda RX-7, Porsche’den dönüştürdüğü bir versiyon olmasına rağmen her zaman garajın ön avlusuna dövüştüler. Sert bir 13B rotasyonu, 944 Turbo’yu bile yolda delik deşik edebilir.
7. Toyota 2000GT
Muhtemelen Japonya’da üretilmiş en güzel araba olan 2000GT, Japonya’nın banliyö yemlerinden daha fazlasını inşa edebileceğini kanıtladı.
Toyota’nın adına Yamaha tarafından üretilen bu cihaz, sıralı altı silindirin sadece 150bhp’lik bir sahip olduğunu gösteren uzun bir kaputa sahipti.
Bu gücü ise, çizgilerini net bir şekilde esinlendiği klasik otomobil Jaguar E-Type’den 100 bhp daha düşük güçteydi.
8. Volkswagen Polo
Tüm önden çekişli otomobillerden ve Golf’ün su soğutmasından bir yıl sonra VW, 1975’te Polo süpermini konseptini oluşturmuştur.
Ford, 1976 yılında gelen Fiesta’sını oluşturmak için aynı enine motor ve hatchback vücut tarifini kullanmıştı.
Hem Polo hem de Fiesta, orijinal Mini’ye şükran borçludur, ancak buradaki asıl öncüleri 1969 Autobianchi A112 idir.
Birleşik Krallık’ta neredeyse bilinmemekle birlikte, 1972’deki Yılın Otomobili’nin öncüsü olan Fiat 127, Fiat 128’den kaldırmalı bir yükleme kapağı ve önden çekişli teçhizatı içeriyordu.
9. Datsun 510 Bluebird
510, Datsun’un hala temellerinin bulunduğu İngiltere’de nadir görülen bir otomobildi.
Ancak ABD’de büyük bir hayran kitlesi oldu. Pete Brock’un mavi, kırmızı ve beyaz BRE markalı otomobillerinin 2500 litre altındaki Trans Am unvanını kullandı.
Datsun’un sadece mühendislik ekibinin ilham aldığı yerleri bulmak için iki markaya bakmak zorunda kaldık. Modern bir üstten eksantrikli 1600cc motor ve bağımsız bir arka süspansiyonun hafif bir teneke kutuya yerleştirilmesi fikri doğrudan BMW’nin elinden alındı.
10. Range Rover
Willys Jeep’in her yere gidebilen özelliğine sahip bir sivil araçtaki potansiyelini belirleyen Rover, ilk prototip için bir üs olarak gerçek bir Jeep bile kullanarak, 1947’de ilk klasik otomobil olan Land-Rover’ı yarattı.
Aynısı ancak daha büyük, daha rahat bir sürüm için bir pazar olduğuna ikna olmuş şirket, daha sonra 1970 yılında Range Rover’ı piyasaya sürdü ve anında yeni bir araba sınıfı yarattı. Şu anki Land Rover pazarlama ekibi bile bunun olacağına inanmayabilirdi.
Bu fikrin geçmişi ise, 1960’ların başından bu yana Jeep’in zaten Wagoneer adında çok benzer bir şey inşa ediyor olmasıydı.
O dönem ki Range Rover, basit iç mekanlara sahipti, ancak Jeep’in liderliğini yakından takip etti ve lider olmaya doğru ilerlediler.
11. Honda NSX
Japonya’nın otomobil pazarına yaptığı saldırı 1989’da zirveye ulaştı.
Nissan, yüksek performanslı GT-R’ı için Skyline rozetini sildi. Toyota, Lexus LS400 ile Mercedes’i avladı, Mazda’nın MX-5’i bize iki kişilik roadsterleri ne kadar özlediğimizi hatırlattı ve Honda bir Ferrari’ye dönüşüp bir süpersport inşa etti.
308 kadar güzel bir Ferrari değildi ve umutsuz olarak değerlendirilmek istendi. Ama birçok yönden daha iyiydi. Mesela şanzıman yağı hala soğukken ikinci vitese geçebilmek sektör için bir ilkti.
İçeriğin İngilizce hali için tıklayın