Toyota Efsanevi Le Mans 24 Saat’te İki Yıldır Zirvede
Dünyanın en zor yarışlarından biri olarak kabul edilen Le Mans ’da duble yapan Toyota; yarıştığı hibrit otomobilleriyle rakiplerini son iki yıldır geride bırakıyor…
Toyota Supra, fabrika verisinden kaç beygir fazla?
Toyota, motorsporları dünyasının en zorlu yarışlarından biri olan Le Mans 24 Saat yarışını iki yıldır üst üste kazandı. Motorsporları ve kendi adına çok önemli bir başarıya daha imza attı. Geçtiğimiz yıl tarihinde ilk kez Le Mans 24 Saat yarışını kazanan Toyota, bu yıl başarısını daha da ileriye taşıyarak 2018-19 Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın (WEC) son ayağı olan Le Mans 24 Saat yarışında “hibrit otomobilleriyle” duble zafer elde etti.
252 bin 500 seyircinin heyecanla takip ettiği ve 24 saat süren dayanıklılık yarışını Toyota’nın 1000 HP’lik iki hibrit yarış aracı teknik sorun yaşamadan ilk 2 sırada tamamladı. Takımlar Şampiyonu olmasının ardından Toyota, Le Mans zaferiyle birlikte Pilotlar Şampiyonluğu’nu da kazanarak başarısını taçlandırdı.
2018-19 Süper sezonunun sekizinci ve son yarışı olan Le Mans 24 Saat’te, 8 numaralı Toyota TS050 Hybrid yarış aracıyla galibiyete ulaştı. Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima ve Fernando Alonso böylece şampiyonanın zirvesinde yer aldı. Zorlu yarışta onları 16.9 saniye ile izleyen 7 numaralı Toyota’da ise; Mike Conway, Kamui Kobayashi ve Jose Maria Lopez oldu.
Tüm zamanların en hızlı turu
Gelen bu büyük başarıyla birlikte, yarışta ikinci olan 7 numaralı Toyota TS050 Hybrid de aynı zamanda 3 dakika 17.297 saniye ile Le Mans yarışının şimdiye kadarki en hızlı turunu attı. Bu yarışla birlikte farklı rekorlara da ulaşıldı. Kazuki Nakajima pist yarışlarında Dünya Şampiyonu olan ilk Japon olurken; daha önce Formula 1 şampiyonlukları olan Fernando Alonso ise, Le Mans’da da Pilotlar Dünya Şampiyonu olarak iki farklı disiplinde şampiyon olan ikinci pilot olmayı başardı.
Yarışa ilk 2 sıradan başlayan iki 1000 HP’lik TS050 Hybrid, 24 saatlik zorlu yarışı teknik bir sorun yaşamadan tamamladı. Yarışı kazanan Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima ve Fernando Alonso, 385 tur süren yarışta 34 pit stop gerçekleştirdiler. 7 numaralı Toyota ise, son turlarda yaşananlarla birlikte 37 kez pit stop yaptı.
Toyota Gazoo Racing başkanı Shigeki Tomoyama, Le Mans’ı sadece hızlı bir otomobil değil güçlü bir ekiple kazandıklarını ifade ederek; “Geçtiğimiz yılki galibiyeti ileriye taşımak istiyorduk ve her alanda gelişme gösterdiğimizi kanıtladık. Le Mans’da yeni bir sayfa açmayı başardık. Önümüzdeki yıl da otomobilimizi geliştirerek daha iyi işlere imza atmayı sürdüreceğiz” dedi.
2019-2020 sezonu Eylül’de başlayacak
Son iki yılı kapsayarak tamamlanan Le Mans süper sezonunun ardından 2019-2020 Dünya Dayanıklılık Şampiyonası (WEC) sezonu; biraz daha farklı bir formatla 1 Eylül’de start alacak. 10 ayı kapsayacak olan sezonda birçok yarış daha önceki gibi 6 saatlik formatla gerçekleştirilecek. Ayrıca geçen sene takvimde yer almayan Bahreyn ve 2014’ten bu yana WEC yarışına ev sahipliği yapmayan efsanevi Interlagos Pisti de takvime geri dönüyor. WEC’in final yarışı ise yine 13-14 Haziran 2020 tarihlerindeki Le Mans 24 Saat olacak.