Renault logolu en çılgın 16 konsept otomobil
Argos, Zo, Racoon; Renault’nun farklı konsept otomobil geçmişinden seçilen isimlerden sadece birkaçı. Bu liste yıllar geçtikçe genişlemeye de devam edecek gibi görünüyor.
Renault, bir yandan Kadjar, Captur, Clio ve Megana gibi modeller sunarken, konsept otomobil departmanı ise adeta ‘Harikalar Diyarı’ gibi. Asla ulaşamayacağımız bir gelecekten gelen, mükemmel şekilde adlandırılmış, çılgın arabalarla dolu bir harikalar diyarı.
Biz de bu listeyi sizlere sunmak istedik. Sizin favori konseptiniz hangisi?
Renault Roadster Laguna
Bu konsept otomobil kendini 1990 Paris Otomobil Fuarı’nda gösterdi. 2.0 litrelik motorundan 210 beygir güç üretebilen araç, 100 km/s hıza 6 saniyede çıkıyordu. Sonraki yıl en iyi tasarım ödülünü alan araç, 1996 Renault Spider’a da ön ayak oldu.
Renault Racoon
İlk olarak 1992 yılında görselleri paylaşılan araç, 1993 Cenevre Otomobil Fuarı’nda ise ete kemiğe bürünmüş bir şekilde karşımıza çıktı. Çift turbo beslemeli 3.0 litrelik V6 motora sahip olan araç, 3 koltuk düzeni ve farklı açılara sahip kapılarıyla dikkat çekiyordu. Ancak araçta en çok dikkat çeken şey ise amfibik olmasıydı. Su jetlerine de ev sahipliği yapan araç iddiaya göre suda 9.26 km/s hıza çıkabiliyordu.
Renault Argos
Twingo’dan alınan 1.2 litrelik motora ev sahipliği yapan bu konsept otomobil, sadece 750 kg ağırlığındaydı. 1994 yılında tanıtılan konsept otomobil, savaş uçaklarından ilham alınarak tasarlanmış.
Renault Fiftie
1996 tanıtılan bu iki kişilik konsept otomobil hem geçmişe hem de geleceğe göz kırpıyor. Gücünü 60 beygirlik, 1.2 litrelik bir motordan alan otomobil, karbon fiber ve alüminyum gövde parçalarına sahip. Aracın ön bölümü özellikle markanın geçmişteki modellerine bir saygı duruşu niteliğinde tasarlanmış.
Renault Zo
1998 yılında Renault dünyaya üç koltuklu bir roadster sundu. Aynı zamanda off-road kabiliyetine de sahip olan bu konsept 135 beygir gücüdeki 2.0 litrelik motora ev sahipliği yapıyor. Konsept modelde sürüş yüksekliğini ayarlayabileceğiniz adaptif süspansiyonlara da yer verilmişti.
Renault Talisman
Renault, 2001’de V8 motora, martı kapılara, tavanın ortasında merkezi bir kolona ve uçaklardakine benzer gösterge paneline sahip olan dört kişilik lüks bir konsept otomobil tanıttı. Oldukça başarılı. Ancak bu otomobil yerine 2001’de bir üretim otomobili olarak karşımıza çıkan şey: Vel Satis.
Renault Wind
Bildiğiniz gibi Renault Wind geçtiğimiz yıllarda iki koltuklu üstü açılabilir bir otomobil olarak karşımıza çıktı ancak çok uzun ömürlü olmadı. 2004 yılında ise Wind sadece bir konseptten ibaretti. Panaromik bir ön cama ve 3 koltuklu oturma düzenine sahip olan konsept model 136 beygir gücündeki 2.0 litrelik motora ev sahipliği yapıyordu. Konsept otomobilin oldukça çekici göründüğünü söyleyebiliriz.
Renault Nepta
2006’daki Paris Otomobil Fuarı’nda Renault daha deneysel tasarımlarından birini sergiledi: otomatik martı kapılı dört koltuklu bir cabriolet. Menteşeler motor kapağına ve koltuk başlıklarının hemen arkasına monte edilmişti ve ortaya oldukça şık bir görüntü çıkıyordu. 420 beygirlik 3.5 litrelik V6 motora ev sahipliği yapan konsept otomobil, 100 km/s hıza ulaşmak için 4.9 saniyeye ihtiyaç duyuyordu. İç bölümde ise bolca deri ve DVD ekranları vardı.
Renault Altica
2006 yılında tanıtılan Altica, dizel motorlu bir station-wagon modeldi. Böyle söyleyince kulağa çok naif gelse de, Renault makas kapılar ve geniş çamurluklar ile bu konsepti çok daha agresif bir görünüme kavuşturmayı başarmış.
Renault DeZir
Bu konsept otomobil aslında çılgın tanımına pek uymuyor, ancak Renault’nun en güzel tasarımlarından birini bu listeye eklemesek olmazdı. Kevlar bir gövdeye sahip bu konsept otomobil 150 beygirlik elektrik motoruna sahip. Bu otomobil, daha sonra başta Twingo olmak üzere birçok Renault modeline ilham kaynağı oldu.
Renault Alpine A110-50
Bu 400 beygirlik, orta motorlu, arkadan çekişli yarış otomobili hakkında fazla bir şey söylememize gerek yok diye düşünüyoruz. Karbon fiber gövde, ayarlanabilir süspansiyon, güçlü bir arka kanat ve muhteşem tasarım.
Renault Twizy RS F1
Yarış lastikleri, ön splitter, yan ekler, arka kanat ve F1 tarzı yağmur ışığına sahip bir difüzör bulunan bir Twizy. Twizy RS F1 sadece 564kg ağırlığında ve toplam 97 beygir güce sahip. Şimdiye kadar gördüğümüz en farklı otomobillerden bir tanesi olduğunu söyleyebiliriz.
Renault Twin’Run
Twin’Run hakkında bilmeniz gereken tek şey, Megane Trophy’den alınmış 320 beygir gücündeki V6 motorun bu aracın ortasına konumlandırılmış olduğu. Bundan başka söyleyecek lafımız yok.
Renault Vesta
Havalı süspansiyonla tamamlanmış, cam elyafından yapılmış bir verimlilik makinesi. 100 km’de ortalama 3 litrelik yakıt tüketimi ile rekort kırmıştı. Tasarımı da oldukça ilginç.
Renault Gabbiano
Yukarı açılan kapılar Renault’un konsept otomobillerinde öne çıkan bir özellik. Burada da ‘Italdesign’ın ‘dört gerçek koltuk’ ve ‘ön ve arka koltuklar için çağdaş girişe izin veren ‘bir martı’ kapısıyla tamamlanmış, mükemmel bir şekilde adlandırılan Gabbiano’muz var.
Renault Trezor
Devasa tek parçalı üst gövdeye sahip olan otomobil, 350 beygirlik elektrik motoruna ev sahipliği yapıyor. Markanın C şeklindeki LED farları da bu model ile birlikte kendini göstermeye başlamıştı.