Fiat, küçük otomobil segmentine veda ediyor
Fiat Chrysler Automobiles, artan geliştirme maliyetleri ve daha zor emisyon düzenlemeleri nedeniyle Avrupa’da küçük otomobil segmentinden tamamen vazgeçmeyi planlıyor.
FCA CEO’su Mike Manley, otomobil üreticisi Fiat’ın küçük otomobil müşterisini B-segmentine kaydırmak istediklerini söyledi. Bu da Panda’nın ve hatta retro tarzı ile dikkat çeken 500’ün fişinin çekilebileceği anlamına geliyor. Manley, bu girişimin ne zaman gerçekleşebileceği konusunda ise herhangi bir zaman vermedi.
FCA patronu, 3. çeyrek finansal analizi sırasında, ”Çok yakın bir gelecekte, yüksek hacimli, daha yüksek kar marjlı segmentlere odaklanacağımızı göreceksiniz ve bu durum küçük otomobil segmentinden uzaklaşmayı da içerecektir” diye konuştu.
FCA, bu yılın üçüncü çeyreğinde Avrupa’da 55 milyon euro zarar ettiklerini açıkladı. Manley, eski kıtada yaşanan ‘ticari zorlukların’ düşük kâr marjlı küçük sınıf modellerden ve bu modellerin artık yüzlerinin eskimesi nedeniyle olduğunu belirtti.
Plan ise oldukça basit görünüyor; Fiat, B sınıfına tamamen yeni bir Punto ile yeniden girmeyi planlıyor. Geçtiğimiz yıl üretimden kaldırılan model İtalyan üreticinin Avrupa’daki en başarılı modeliydi.
Manley, B segmentinin Avrupa’da en büyük pazar payına ve A segmentinden çok daha yüksek bir kâr havuzuna sahip olduğunun altını çizdi.
Tüm bunların yanı sıra Manley, Fiat’ın gelecek modelleri hakkında yorum yapmaktan kaçındı. Başarılı yönetici Fiat Panda ve 500 modellerinin geleceği hakkında da herhangi bir açıklama yapmadı. Bakalım FCA, PSA ile ortaklığının ardından kendine nasıl bir yol haritası belirleyecek.