Arkadan itişli Lamborghini Huracan EVO RWD tanıtıldı
Lamborghini, elden geçirilmiş Huracan EVO’nun tanıtımından bir yıl sonra arkadan itişli Huracan EVO RWD modelini gün yüzüne çıkardı.
Arkadan itişli bir modeli yeniden ürün yelpazesine dahil eden Lamborghini, ‘sürücüyü sürüş deneyiminin merkezine koymayı’ vaat ediyor. İtalyan üretici, Gallardo LP 550-2 ve Huracan’ın selefinin ardından keyifli sürüşü Huracan EVO RWD ise sürdürmeyi planlıyor.
”Arkadan itişli Huracán EVO, otomobili sürücüsünün ellerine bırakıyor: sürüş deneyimi fiziksel donanım tarafından sunuluyor” ifadelerini kullanan Lamborghini CEO’su Stefano Domenicali, “Bu araba, Lamborghini’nin saf mühendislik kökenlerini hatırlatıyor: sürücü, filtrelenmemiş geri bildirimler, pilot tarafından kontrol edilen duygusal ve daha ilgi çekici bir sürüş deneyimi ile Huracán EVO RWD’nin sürücüsü performansın merkezinde yer alıyor” diye Lamborghini Huracan EVO RWD’nin potansiyel sürüş zevkini dile getirdi.
610 beygir güç ve 560 Nm tork
Arkadan itişli versiyon, gücünü dört tekerlekten çekiş sistemine sahip Huracan EVO‘dan alıyor. Audi imzalı bu 5.2 litrelik atmosferik ünite, 8.000 devirde 610 beygir güç üretirken, 6.500 devirde 560 Nm tork değeri sunuyor. Bu değerler 640 beygir güç ve 600 Nm torka sahip AWD versiyondan biraz düşük kalıyor. Yeni versiyon gücünü ise Launch Control özelliği de sunan 7 ileri çift kavramalı bir şanzımanla yere aktarıyor.
Lamborghini Huracan EVO RWD, güç ve tork konusundaki dezavantajını ise dört tekerlekten çekiş sisteminin getirdiği fazladan ağırlıktan kurtularak elimine ediyor. Arkadan itişli model, 1.389 kg’lik ağırlığı ile AWD versiyondan 33 kg daha hafif olması ile öne çıkıyor.
Tahmin ettiğiniz gibi çekişin azalması ile arkadan itişli Huracan, dört çeker versiyonuna göre 0-100 km/s hızlanmasında 0.4 saniye yavaş kalıyor. 100 km/s hıza 3.3 saniyede ulaşan model, 200 km/s hıza ulaşmak için ise 9.3 saniyete ihtiyaç duyuyor. RWD versiyonun son sürati ise AWD versiyon ile aynı kalarak 325 km/s olarak ölçülmüş.
Huracan EVO RWD daha keyifli sürüş için tasarlanmış
Lamracghini, Huracan EVO AWD’den daha yavaş olsa da, RWD versiyonun hem kuru hem de ıslak koşullarda daha eğlenceli bir sürüş deneyimi sunması için tasarlandığını söylüyor. Tabi ki tecrübesiz ellerde bu durum aynı zaman da daha tehlikeli bir sürüşü da işaret ediyor. Bunların çoğu, arkadan çekiş EVO için özel olarak kalibre edilmiş yeni Performans Çekiş Kontrol Sistemi (P-TCS) ile elde edilmiş. Bu sistem aracın yanlamasının ardından yeniden düz bir sürüşe geçmeye başlamasıyla birlikte tork sağlayabiliyor.
Lamborghini bu sistem hakkında ”Standart çekiş kontrol sistemi bu konuda keskin bir ayrım sağlayıp, araca tekrar tork vermeden önce tamamen stabil olmasını beklerken, P-TCS, araçta sert bir tork kesiminden kaçınarak ve dönüşlerin çıkışında daha iyi çekiş sağlıyor.” ifadelerini kullandı.
Yeni model daha önceden de tanıdığımız 3 farklı sürüş modu ile sunuluyor. Kaymayı en aza indiren daha korumacı STRADA modunun yanı sıra SPORT modu daha fazla kayma ve daha büyük kayma açılarına izin veriyor. CORSA modu ise otomobilin çekişini ve çevikliğini optimize eden arka tekerlek kaymasını elde etmek için ayarlanmış.
Ön / arka ağırlık dağılımı 40/60 olan RWD modeli çelik yaylar ve hidrolik amortisörler ile birlikte sunuluyor. Ancak “MagneRide” elektromanyetik amortisörler de seçenekler arasında sunuluyor.
İtalyanlar, RWD versiyonu AWD’den ayırmak için farklı bir ön splitter, daha büyük ön hava girişi ve yeni bir arka difüzöre yer vermiş. 19 inçlik Kari jantların kullanıldığı modelde istenildiği takdirde 20 inçlik jantlar ve karbon-seramik frenler de tercih edilebilecek.
AWD modele göre yaklaşık 30.000 Euro daha ucuza sunulacak olan Huracan EVO RWD’nin ilk teslimatlarının bahar aylarında başlaması bekleniyor.