Renault Clio ve Captur elektriklendi
Renault, yeni E-Tech hibrit teknolojisine kavuşan Clio ve Captur modellerini Brüksel Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkarıyor.
Her ikisi de E-Tech takısını alacak olan modellerden, Clio klasik hibrit teknolojisi ile sunulurken Captur modelinde ise şarj edilebilir hibrit sisteme yer verilmiş. Yeni emisyon kısıtlamaları ile elektrikli modellerin gün geçtikçe önem kazandığı günümüzde, Fransız üretici de yeni hibrit versiyonları ile yakıt tasarrufu ve CO2 emisyonunu düşürmek istiyor.
Captur E-Tech Plug-in Hybrid, elektrikli kullanımda WLPT döngüsüne göre ortalama 40 km’lik bir menzil sunuyor, şehir içinde ise bu değerin 65 km’ye ulaştığı belirtildi. Sadece elektrikli motor devredeyken, hibrit Captur’un son hızının ise 135 km/s olduğu açıklandı. Crossover modelde yeni nesil 1.6 litrelik dört silindirli içten yanmalı motora 2 elektrik motoru ve 9.8 kWh’lik batarya eşlik ediyor.
Elektrik motorlarından birini HSG (Yüksek Gerilim Marş Jeneratörü) oluştururken diğeri ise henüz gizemini koruyor ve “güçlü bir e-motor” olarak lanse ediliyor. Renault, hem elektrikli motorlardan hem de F1’den ilham alınarak tasarlanan şanzımanın ise sorunsuz vites değişiklikleri sağlamak için optimize edildiğini söylüyor. Ayrıca debriyajsız şanzımanın, aracın ilk anda birincil elektrik motoru tarafından yüzde 100 elektrikle çalıştırılmasına olanak sağladığı belirtildi.
Yeni Captur E-Tech Plug-in Hybrid, tamamen elektrikli sürüşe izin veren özel bir ‘Saf’ Multi-Sense sürüş modunun yanı sıra Multi-Sense ‘Sport’ moduna da ev sahipliği yapıyor. Akü yeterli şarja sahipken ve gaz pedalına tamamen basıldığında, elektrikli motorlar benzinli motorlar birlikte çalışarak maksimum performans sağlıyor. Bu sayede sollamalar sırasında sürücüye kolaylık sağlanmış oluyor. Ayrıca, elektrik motorunun kullanımını sınırlayan ve daha sonra kullanmak üzere bataryadan tasarruf etmek için içten yanmalı motordan güç sağlayan e-Save’ adlı bir özellik de hibrit Captur’da yer alan sistemler arasında.
Renault Clio geleneksel hibrit güç ünitesi ile geliyor
Clio E-Tech Hybrid’e geçtiğimizde ise Captur’dakine benzer bir mimari ile karşılaşıyoruz. Captur E-Tech Hybrid’den farklı olarak geleneksel bir hibrit güç ünitesine ev sahipliği yapan Clio, 1.2 kWh’lik daha küçük bir batarya ile sunuluyor. Rejeneratif frenleme ve akü rejenerasyonu sayesinde şehir içi kullanımının % 80’inin tamamen elektrikli olarak sürüdülebildiği belirtiliyor.
Bunun sonucu olarak şehir içi kullanımlarda yakıt tüketiminin standart bir içten yanmalı motora göre %40 düştüğü açıklandı. WLPT döngüsüne göre hibrit Renault Clio, 100 g/km’lik CO2 emisyon değerinin altına düşebiliyor. Tamamen elektrikli kullanımlar da aracın azami süratinin ise 75 km/s’ye kadar ulaşabildiği belirtildi.
Batarya paketinin yanı sıra Clio’nun 140 beygirine karşılık Captur, 160 beygirlik bir güçle karşımıza çıkıyor. Renault detay vermekte tereddüt etse de bu farkın ana elektrik motordan kaynaklandığını düşünüyoruz. Fransız üretici, araçların gövdesinin altındaki bu yenilikleri ise dış bölümdeki küçük farklılıklarla yansıtıyor. İlk bakışta modelleri standart versiyonlardan ayırmak oldukça zor ancak mavi detaylar kendini ele veriyor.
Renault’un hibrit araç serisi yakında Megane E-Tech Plug-in Hybrid ile genişleyecek. 2022 yılına geldiğimizde ise 8 tamamen elektriki ve 12 hibrit Renault modeli yollarda olacak.