2021 Toyota Yaris Cross tanıtıldı
SUV modellerin günden güne artan popülerliği ile birlikte markaların bu segmentteki model sayısı da artmaya devam ediyor. 2021 Toyota Yaris Cross da bunun son örneklerinden biri. Uzun zamandır tanıtımı beklenen model sonunda gün yüzüne çıktı.
Toyota Yaris altyapısı üzerinde yükselen model daha geniş iç hacim, daha fazla yerden yükseklik ve dört tekerlekten çekiş seçeneği ile birlikte geliyor. 2021 yılının ortasında Avrupa’da satışa sunulması beklenen Yaris Cross oldukça dikkat çekici bir tasarıma sahip.
2.560 mm’lik dingil mesafesi değişmeyen modelin uzunluğu ise 240 mm artarak 4.180 mm’ye ulaşmış. Standart Yaris’e göre 20 mm daha geniş olan model aynı zamanda 90 mm de daha uzun olarak tasarlanmış.
Yaris Cross’un C-HR’nin alanına girmesinden kaçınmak isteyen Toyota, bu yüzden boyut artışını minimumda tutmaya çalışmış. C-HR ile karşılaştırdığımızda daha tasarım olarak daha geleneksel bir felsefe benimseyen Yaris Cross’un böylelikle hemen her kesime hitap etmesi sağlanmış. Ön bölüme baktığımızda ise Yaris Cross’un bazı açılardan küçük ve daha şirin bir RAV4 olduğunu söylemek de mümkün.
Çift renkli gövde rengi seçeneğini de yine ağabeyinden alan Yaris Cross, Brass Gold adı verilen lansman rengi ile karşımıza çıkıyor. Hali hazırda oldukça atletik olan 2021 Toyota Yaris Cross’un bu görünümünü 18 inçlik jantlarla desteklemek mümkün olacak.
Yaris Cross, hatchback modelde daha büyük boyutlara sahip olmanın avantajını iç mekan ve bagajda sergiliyor. Henüz resmi rakamlar açıklanmasa da Cross’un önemli ölçüde daha fazla hacim sunduğunu altı çiziliyor. Daha fazla hacmin yanı sıra Toyota, yüklemeyi kolaylaştırmak adına elektrikli bir bagaj kapağına da yer vermiş. İki kademeli şekilde yüksekliği ayarlanabilir bir zemine sahip olan 2021 Toyota Yaris Cross, bu alanda da kullanıcısına kolaylık sağlıyor.
Hibrit motor ve dört tekerlekten çekiş bir arada
Yaris Cross’un segmentinde asıl fark yaratacağı noktanın ise dört tekerlekten çekiş sistemi olacağını düşünüyoruz. Segmentteki birçok araç dört tekerlekten çekiş sistemi sunmazken, Toyota Yaris Cross bunu hibrit bir aktarma organı ile beraber sunmayı başarıyor. Yaris Cross’da 1.5 litrelik 3 silindirli benzinli motora eşlik eden elektrikli güç ünitesi bulunuyor. Toplamda 116 beygir güç üreten bu motoron önden çekişli versiyondaki CO2 emisyonunun 120 g/km’den az olduğu iddia edildi. Dört tekerlekten çekişli versiyonda ise bu rakamın 135 g/km olduğu vurgulandı. Hibrit sistemde içten yanmalı motorun ön tekerleklere güç aktaracağı, elekrikli ünitenin ise gerekli durumlarda gücünü arka tekerleklere ileteceği belirtildi.
2021 Toyota Yaris Cross, markanın Fransa’daki Valenciennes tesislerinde Yaris Hatchback ile birlikte üretilecek. Şirket yılda burada 150.000’den fazla Yaris Cross üretmeyi planlıyor.
Bakalım Toyota Yaris Cross, Renault Captur, Nissan Juke ve Ford Puma gibi rakiplerine karşı nasıl bir başarı gösterecek.