Opel Mokka yeni neslinde elektriklendi
Yeni Opel Mokka elektrikli formuyla karşımıza çıktı. Uzun zamandır beklenen ve Mokka-e adı verilen elektrikli modelin detayları ile sizlerleyiz.
Yeni nesil Mokka aynı zamanda Opel’in yeni marka yüzünü de sergiliyor. Bu tasarım gelecekteki tüm modeller tarafından da benimsenecek. Mokka bunun yanı sıra Pure Panel adı verilen tamaman çift dijital ekrana sahip ilk Opel modeli olma özelliği de taşıyor.
Aracın tasarımından başlayacak olursak ön ızgara ile bütünlük oluşturan far tasarımı ilk dikkatimizi çeken şey oluyor. Aracın genel yapısına tezat oluşturan bu ince ve keskin hatlı tasarımı ilerleyen günlerde diğer Opel markalı araçlarda da göreceğiz. Geniş hava girişlerine sahip ön tampon ise aracı olduğundan daha büyük gösteriyor. Tamponun alt kısmındaki plastik koruma da aracın SUV karakterini sergiliyor. Çift renk seçeneğinin ön kaputa da yansıması ve gövde renginden ayrılması da yeni Mokka’da dikkat çeken bir diğer detay.
Arka bölüme geçtiğimiz de de ince yapılı aydınlatma grubu ile karşılaşıyoruz. Bumerang formlu stop lambaları dışında sade çizgilerin hakim olduğu arka bölüm tampona doğru indiğimizde ise hareket kazanıyor. Gövdeye gömülen reflektörler, yukarı doğru uzanan plastik tampon ve ‘U’ formlu gümüş renkli şerit bu bölüme hareket getirmiş.
Yan tarafa göz attığımızda ise arkaya doğru yükselen omuz çizgisi ve çıkıntılı çamurluklar araca daha kaslı bir yapı kazandırmış. Tamponlarda olduğu gibi çamurluk çevresinde ve yan marşpiyellerde kullanılan plastik kaplama da aracın arazi kabiliyetini vurgular nitelikte.
Azalan uzunluk, artan dingil mesafesi!
Yeni Opel Mokka azalan boyutlarıyla da bizleri şaşırtmayı başardı. Günümüz otomotiv dünyasında hemen hemen tüm modeller yeni nesillerinde büyürken, Opel Mokka’nın uzunluğu 125 mm azalarak 4.150 mm olmuş. Buna rağmen aracın dingil mesafesi 2 mm artmış. Azalan uzunluğun bagaj hacmine yansıması ise 6 litre olmuş. Yeni model 350 litrelik bir bagaj hacmi sunuyor. Yeni Opel Mokka’nın genişliği ise 10 mm artmış.
İç mekana ise tümleşik dijital gösterge paneli ve bilgi-eğlence sistemi ekranının hakim olduğunu görüyoruz. Dijital gösterge paneli ekranının boyutları 12 inç olarak açıklanırken, sürücü odaklı konumlandırılan dokunmatik bilgi-eğlence sistemi ekranı ise 10 inç boyutunda. Apple CarPlay, Android Auto ve canlı navigasyon sağlayan OpelConnect hizmeti gibi sistemlerin standart olarak sunulduğu yeni Mokka’da akıllı telefonlar için kablosuz şarj özelliği de es geçilmemiş.
Yeni Opel Mokka PSA’nın yenilenen CMP(Common Modular Platform) platformu üzerinde yükseliyor. Öncekine göre 120 kg daha hafif olan bu platform ayrıca daha fazla rijitlik sunuyor. Ağırlığının azalması ve daha rijit yapı ile birlikte Opel Mokka’nın yakıt tasarrufunun yanı sıra sürüş zevkinin de daha iyi hale gelmesini bekleyebiliriz.
Opel Corsa-e’den alınan elektrikli güç ünitesi
Yeni Corsa-e‘de olduğu gibi 50 kWh’lik batarya ile sunulacak olan Mokka-e 136 beygir güç ve 260 Nm tork değerlerine sahip. WLPT döngüsüne göre Normal sürüş modunda 322 km’ye kadar menzil sunabilen elektrikli modelde bu rakam Eco modu seçildiğinde daha da arttırılabilecek. Sport mod aktif edildiğinde ise menzilden feragat edilirken daha performanslı bir sürüş elde ediliyor. Performanstan söz açılmışken, bataryada depolanan enerjiyi korumak için Opel Mokka-e’nin azami sürati 150 km/s ile sınırlandırılmış.
Boşalan bataryaları ise 100 kW’lik DC yüksek şarjlı ünite ile 30 dakikada %80 oranında doldurmak mümkün. Bunun yanı sıra bataryalar evlerinizde de standart olarak şarj edilebilecek.
Teknoloji konusunda da önemli adımlar atan Mokka, dur-kalk özelliğine sahip gelişmiş hız sabitleyici, aktif şerit konumlandırma sistemi, adaptif IntelliLux matrix LED farlar, 180 derecelik panoramik arka görüş kamerası, trafik işareti algılama ve birçok özellik sunuyor.
Yeni Opel Mokka ilerleyen dönemde dizel ve benzinli motor seçeneklerine de sahip olacak ancak yeni model yaz sonunda ilk olarak elektrikli olarak satışa sunulacak. Mokka-e’nin ilk teslimatlarının 2021 yılının başında olması planlanıyor.