Peugeot’un en hızlı yol otomobili: 508 PSE
Peugeot, 508 PSE şarj edilebilir hibrit modelinin tanıtımıyla yeni Peugeot Sport Engineered (PSE) bölümünün de resmi tanıtımını yaptı.
Geçen yıl Cenevre’de tanıtılan konsepti ile ilk ipuçları paylaşılan model sedan ve station wagon karoserlere sahip. 508 PSE, Fransız markanın şimdiye kadarki en güçlü yol otomobili olmasıyla da tüm dikkatleri üzerine topluyor.
360 beygir güç ve 520 Nm tork değerlerine sahip olan Peugeot 508 PSE’ye 1.6 litrelik turbo beslemeli motora ek olarak iki elektrikli güç ünitesi eşlik ediyor. 8 ileri otomatik şanzımana ev sahipliği yapan model gücünü dört tekerleğe birden aktarabiliyor.
5.2 saniyede 100 km/s hıza ulaşıyor
Tüm bu değerler ile birlikte 100 km/s hıza 5.2 saniye ulaşabilen araç, 3 saniyelik 80-119 km/s’lik hızlanmasıyla da oldukça iddialı. Azami sürati elektronik olarak 250 km/s ile sınırlandırılan aracın WLPT döngüsüne göre ortalama yakıt tüketimi ise 100 km’de sadece 2 litre olarak açıklandı. Sportif modelin CO2 emisyonunun ise 46 g/km olarak belirtildi.
Peugeot 508 PSE, 42 km’lik menzil sağlayan tamamen Electric seçeneği de dahil olmak üzere 5 farklı sürüş modu sunacak. Comfort modu tercih edildiğinde daha rahat bir sürüş için süspansiyonları yumuşatan modelde Hybrid moduna geçildiğinde ise optimum yakıt verimliği için elektrikli ve içten yanmalı motorlar arasında otomatik geçiş yapılıyor. Sport mod aktif hale geldiğinde ise ortaya çıkan gücün keyfini çıkarmaya başlıyorsunuz. Spor mod ile süspansiyonlar daha sert hale gelirken direksiyon tepkileri daha net hale geliyor. Bunun yanı sıra iç mekana sahte bir motor sesi de verilerek ambiyans tamamlanıyor. 4WD dört tekerlekten çekiş modunda ise kaygan zeminler için en uygun çekiş sağlanıyor.
Tüm bu performansı ve yakıt tasarrufunu sağlayan 11,5 kWh batarya ise bagaj kapasitesinden veya kabin alanından harcamazken, standart bir ev tipi priz kullanıldığında 7 saatten daha kısa sürede şarj edilebiliyor. 7 kW’lik şarj cihazı tercih edildiğinde ise bu süre 2 saatin altına düşüyor.
Sportif detaylar
Aracın nasıl göründüğüne geçecek olursak; Selenyum Grisi, İnci Beyazı ve Nera Siyahı renklerinde tercih edilebilen aracın, elektrikli motoruna atıfta bulunan parlak yeşil vurgulara yer verilmiş. 508 PSE, ön kanatçıklar ve arka difüzör içeren aerodinamik bir gövde kiti ile standart bir versiyon olmadığını vurgularken Michelin Plot Sport 4S lastiklerle sarılı olan 20 inçlik jantlarıyla da sportif karakterini ortaya koyuyor.
İçeriye doğru geçtiğimizde Nappa ve Alcantara derinin hakim olduğu bir iç mekanla karşılaşıyoruz. Dış bölümdeki parlak yeşil renginin kokpite de dikişler ile taşındığını görüyoruz. İki kollu altı düz sportif bir direksiyon simidi ile bize selam veren 508 PSE’de 10 inçlik bilgi-eğlence sistemi ekranı, dijital gösterge ekranı baş üstü ekran göstergesi de yerini almış Isıtma ve masaj işlevli sürücü koltuğuna yer verilen araçta Focal premium ses sistemi de unutulmamış.
Tüm bunların yanı sıra güvenlik ve teknolojiye de önem veren Peugeot, diğer modellerde olduğu gibi 508 PSE’de de Otomatik Acil Durum Freni, Gece Görüşü, Şeritten Ayrılma Uyarısı ve Dur & Kalk özellikli Adaptif Hız Sabitleyici gibi asistan sistemlere de yer vermiş.
Peugeot 508 PSE modeli ile gövde gösterisi yapan Peugeot Sport Engineered departmanı lansman ile birlikte 2022 yılında yeni bir otomobille Le Mans yarışına döneceğini de duyurdu. 2022 Le Mans yarışını şimdiden sabırsızlıkla bekliyoruz.
Gerçekten güzel işler yapmaya başladı Peugeot sadece bir hatchback olarak type r rakibi çıkartmalı