Peugeot 508 Fastback

Peugeot 508, sınıfının önemli temsilcilerinden biri olarak iddiasını daha da yükseltti.

Diğer testlerimiz için tıklayın

508 Fastback, coupe formu, çerçevesiz kapıları, alçak yapısı ve keskin hatlarıyla sınıfında görülmemiş değerler taşıyor. Peki bu agresif tasarımın altında neler var?

Peugeot, yeni tasarım çizgilerini ve i-cocpit’i 508 modeline de uygulamış. Gayet başarılı olan tasarımına, farların eklentisi olan aslan dişleri formundaki gündüz aydınlatmaları ve sinyaller eşlik ediyor. İçerideki i-cocpit ise son derece başarılı ancak bazı kullanıcılar tarafından sevilmeyen yönleri hala var.

Tasarımın kalitesini ve keskinliğini anlamak için gerçekten canlı görülmesi gereken 508, fotoğraflarda bir o kadar yumuşak çizgilere sahip gibi çıkması da takdire şayan tasarım oyunlarından biri. Karartılmış stoplar, 508 her açıldığında ufak bir ışık oyunu yaparak kendini hatırlatıyor. Ayrıca çerçevesiz kapılar hakkında en büyük endişelerden biri olan rüzgar sesine 508’de yer yok. 

Test ettiğimiz otomobil 508 GT, yani en üst donanım seviyesindeki model. Tamamen dijital kadran, 10 inç boyutundaki dokunmatik multimedya ekranı, piyano tuşlarına benzeyen tuş takımı, kablosuz şarj sistemi ve masaj opsiyonlu ön koltukları ile premium algısını zirveye doğru taşıyor. 

AGR sertifikalı koltuklar, gerçekten değinmeye değer derecede konforlu. Bunun yanında sürücü koltuğu yanal destekleri ile 508’in sportif tavrına da uygun. Arka koltuklara geçildiğinde ise Coupe formuna rağmen diz ve baş mesafesinde bir rahatsızlık söz konusu değil. 

Ayrıca arka cam ile açılan bagaj kapağı sayesinde 487 litrelik bagaj hacmi oldukça kullanışlı bir hal alıyor. 

Sürüşe başladığınızda genel sportif intiba devam ediyor. Ayrıca 4 farklı sürüş moduyla size en uygun sürüş karakterini seçmenizi sağlıyor. Gerek süspansiyonlar gerek otomobilin gövde hareketleri bunu fazlasıyla hissettiriyor. Ancak 508 bunun yanında yeterince konforlu bir yolculuk vadediyor. 

1.6 litrelik, 4 silindirli, 225 beygirlik benzinli motoru gerçekten 508 GT isminin hakkına yakışıyor. EAT8 kodlu 8 ileri şanzıman ile birleşen motor gerçekten performanslı kullanıma teşvik edici hale geliyor. 508 GT’nin genel karakterine uygun olan bu motor-şanzıman ikilisi performans değerleriyle de bunun doğruluğunu kanıtlıyor. Otomobilin genelinde hakim olan sportiflik, direksiyona geldiğinizde biraz geride kalıyor. Daha keskin olmasını isteyeceğimiz bu direksiyon hissi dışında sürüş anlamında bir eksik söylemek pek mümkün değil. 

Test süresi boyunca her türlü trafik şartında kullandığımız 508, 7.8 lt/100 km olarak yakaladığımız tüketim değeri özellikle İstanbul gibi bir yoğunlukta bu boyutlardaki bir otomobil için gayet başarılı. Sınıfına yeni bir soluk getiren 508, bu yıl sonuna kadar yapacağı satışlar ile bu değişimin başarı getirip getirmeyeceğini herkese gösterecek.

TEKNİK ÖZELLİKLER
1598CC, SIRALI 4 SİLİNDİR, ÖNDEN ÇEKİŞ, 225 BG, 300 NM
5.7 LT/100 KM, 130 GR/KM
1420 KG

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu