2021 Volkswagen Golf GTI Clubsport tanıtıldı
Ateşli hatchback piyasasının başarılı oyuncularından Volkswagen Golf GTI Clubsport yenilendi.
Standart Volkswagen Golf GTI’da olduğu gibi Clubsport’un kaputunun altında da 2.0 litrelik turbo beslemeli dört silindirli motor yer alıyor. Standart GTI’da bu motor 245 beygir güç ve 370 Nm tork üretirken GTI Clubsport ise 300 beygir güç ve 400 Nm tork değerlerine sahip. Tüm bu değerler genişletilmiş intercooler, yeni Continental turbo ve yeniden ayarlanmış ECU yazılımı ile mümkün olmuş.
7 ileri çift kavramalı şanzıman yardımıyla gücünü ön tekerleklere aktaran Volkswagen Golf GTI Clubsport, 100 km/s hıza 6 saniyenin altında ulaşıyor. Yeni modelin şanzımanlarında standart GTI‘ya oranla daha kısa vites oranlarına yer verildiğini de söylemeden geçmeyelim. Aracın son hızı ise 250 km/s ile sınırlandırılmış.
VW Golf GTI Clubsport, standart GTI’nin elektronik XDS sisteminin yerini alan bir VAQ elektromekanik kilitli ön diferansiyel ile birlikte geliyor. Bu yeni diferansiyel ayarları da sürüş modlarına bağlı olarak değişiyor. Diğer değişiklikler arasında ön tarafta artırılmış kamber, arkada yeni bir kontrol kolu, yeni tekerlek yuvaları, özel amortisör yatakları ve yeni bir helezon yay düzeni yer alıyor.
Dinamik Şasi Kontrolü (DCC) sistemi, Konfor ve Spor sürüş modları arasında on beş farklı ayara ev sahipliği yapacak şekilde geliştirilmiş. Bunlar arasında özel olarak Nürburgring pisti için geliştirilen bir ayar da bulunuyor.
Görsel değişikliklere geçecek olursak, Golf GTI Clubsport’da ilk dikkatimizi çeken yeni bir splitter’a sahip ön tampon oluyor. 19 inçlik jantlar farkını koyarken, daha fazla yere basma kuvveti sağlayan iki parçalı spoyler de oldukça şık görünüyor. Aracın yan eteklerinde ise siyah bir grafik ile Clubsport vurgusu yapılmış. İç mekandaki değişiklik ise koltuk döşemeleri ile sınırlı kalmış.
Volkswagen aracın ne zaman piyasaya sürüleceği ve fiyatlandırma konusunda henüz bir açıklama yapmadı. En kısa zamanda bu bilgilerle sizin karşınızda olmayı umuyoruz.