İkonik Toyota Celica 50 yaşına bastı
Yedinci nesil Toyota Celica 2006 yılı ile birlikte aramızdan ayrılmıştı ancak o günden bu yana Japon üreticinin Celica’nın selefi ile ilgili planları olduğu iddiası devam ediyor. Hatta Celica isminin tıpkı Eclipse modelinde olduğu gibi bir SUV modelinde kullanılacağı bile konuşulmuştu.
Ancak üstünden geçen 14 yılın ardından Toyota’nın Celica ile ilgili bir planı olmadığı açıkça görülüyor, en azından şimdilik. Peki ilk defa 1970 yılında tanıştığımız Celica modelinin 50 yıllık tarihine göz atmaya ne dersiniz?
Toyota Celica TA22 (1970-1977)
İsmi İspanyolca “Celestia” (Kutsal) kelimesinden türetilen ilk nesil Celica, Carina sedan ile aynı platform üzerine inşa edilmişti. Bağımsız ön ve arka süspansiyona sahip olan model gücünü arka tekerleklerine iletiyordu. Hacimleri 1.4, 1.6, 1.9, 2.0 ve 2.2 litre arasında değişen dört silindirli motorlara ev sahipliği yapan araçta 4 ve 5 ileri manuel şanzımanların yanı sıra 3 ileri otomatik vites kutusu sunuluyordu.
İlk modellerin 1971 yılında Avrupa’ya ulaşmasının ardından ertesi yıl, üstten iki eksantrik milli ve ikili çift karbüratörlü 1.6 motora sahip Celica GT model gamının tepesine yerleşmişti. 1976 yılında makyalanan modele liftback gövde seçeneği ve ikonik 2000GT ile aynı adı taşıyan versiyon da eklendi.
Toyota Celica TA40 (1977-1981)
İkinci nesil Celica, 1977’nin sonlarına doğru, iki kapılı coupe ve liftback gövde stillerinin yanı sıra Celica Sunchaser ismine sahip üstü açılabilir versiyonla piyasaya sürüldü.
Önden motor ve arkadan itişli düzen yeni nesilde de sunulurken dört silindirli güç üniteleri de görevine devam ediyordu. İki farklı 5 ileri manuel şanzımanla sunulan modelde biri 3 diğeri 4 ileri olmak üzere otomatik vites seçeneğine verilmişti.
Toyota Celica TA60 (1981-1985)
Uzun kaputun altında ilk Japon yüksek hacimli 16 valfli motoruna ev sahipliği yapan üçüncü nesil Celica, 1981 yılında üç farklı karoser seçeneğine sahipti: coupe, cabrio ve liftback.
Üçüncü nesil ile birlikte çok daha fazla motor seçeneğine kavuşan modelde 5 ileri manuel ve 4 ileri otomatik vites seçeneği sunuluyordu. Model gamının tepesinde yer alan Celica Supra 2.8i modeli 6 silindirli motorundan 170 beygir güç elde ediyordu.
Toyota Celica TA160 (1985-1989)
Dördüncü nesil Celica da üç farklı gövde seçeneğini, önde yerleştirilen motor ve arkadan çekiş düzenini koruyordu. Bunlara ek olarak dört tekerlekten çekiş sunan Celica GT-Four da artık model gamına eklenmişti.
Rallilerde kullanılan bu dört tekerlekten çekişli versiyon ile birlikte WRC zaferleri elde eden Toyoto Celica’nın popülerliği de gün geçtikçe artıyordu.
Toyota Celica TA180 (1989-1993)
Ralli başarısı, 1992 ile 1994 yılları arasında üç WRC sürücüler ve iki üretici şampiyonluğu kazanan kazanan beşinci nesil ile devam ediyordu.
Dört tekerlekten çekişli GT-Four versiyonu yoluna devam edilirken artık dört tekerlekten çekiş sistemi önden çekiş temelli çalışıyordu. Giriş versiyonları ise artık önden çekişli olarak sunulmaya başlanmıştı.
Toyota Celica TA2000 (1993-1999)
Belki de piyasadaki en ünlü Celica’lardan biri olan altıncı nesil önden çekişli olarak piyasaya girmişti. Dört tekerlekten çekiş sunan GT-Four da tabi ki seçenekler arasında yer alıyordu. Çeşitli dört silindirli güç ünitelerine ev sahipliği yapan araçta 4 ileri otomatik veya 5 ileri manuel şanzıman sunuldu.
Klasik coupe karoserinin yanı sıra üstü açılabilir bir ve liftback versiyonlarla piyasaya sürülen 6. nesil Celica tasarımıyla da o dönem fark yaratmıştı.
Toyota Celica TA230 (1999-2006)
Ve geldik 7. nesil Celica’ya çoğumuzun NFS: Underground serisi ile tanıyıp sevdiği bu nesil özellikle dikkat çekici bir ön bölüme sahipti. Yalnızca liftback karoserle sunulan son nesil, Corolla, RAV4 ve Prius da dahil olmak üzere birçok model ile platform kardeşliği yaptı.
Önden çekişli olarak sunulan Celica’da iki farklı motor seçeneği bulunuyordu. 5 ve 6 ileri manuel şanzımanla satın alınabilen Celica’nın 4 ileri otomatik vites seçeneği de mevcut.
İşte ikonik Celica’nın kısa tarihi böyle. Peki sizin favori Celica’nız hangisi?