Mercedes-Benz, Renault imzalı motorlara veda mı ediyor?
Mercedes-Benz uzun zamandır Renault’un dize dCi motorlarına ev sahipliği yapıyordu. Ancak görünen o ki, markanın modelleri yakın zamanda bu motorları kullanmayı bırakacak.
Bu yönde ilk adım önümüzdeki aylarda A ve B Serisi modellerinin bu motorlara veda etmesi ile atılacak. CLA’da ise bu motorların bir süre daha kullanılacağını söyleyebiliriz. Yeni nesil Citan ve T-Serisi modelinde de bu motorlar ilk etapta yer alabilir.
Gelen haberlere göre, 1.5 dCi yerine, A ve B-Serisi’nin OM654q kod adlı yeni bir 2.0 litrelik dizel motora geçiş yapacak. Mevcut modellerde olduğu gibi 116 beygir güç üretebilen bu motorun tork miktarının ise 280 Nm olduğu belirtiliyor. Mercedes-Benz’in bu politikasını ülkemizde ne zaman hayata geçireceğini ise henüz bilmiyoruz.
Bu durumla ilgili bir diğer yenilik ise dCi motorlarda kullanılan 7 ileri otomatik şanzımanın yerini 8 ileri çift kavramalı türevinin alacak olması. Artan hacim ile birlikte aracın CO2 emisyonunun 129’dan 147 g/km’ye çıkacağı belirtiliyor. 0-100 km/s hızlanmanın ise yarım saniyelik bir avantajla 10 saniyeye düşeceği de yine gelen haberler arasında.
Bu yeniliklerle ile birlikte araçların fiyatlarının önemli ölüçüde artması beklenirken Mercedes-Benz tarafından bu konu hakkında henüz bir açıklama gelmedi. Yeni modellerin üretimi ile birlikte bu konu ile ilgili daha fazla bilgiye ulaşmayı amaçlıyoruz. Yeni modellerin üretimlerinin Aralık ayında başlaması planlanırken, yeni güç ünitesine sahip modelleri 2021 yılında görmeyi bekleyebiliriz.
Artan motor hacmi ile birlikte daha üst vergi dilimine dahil olacak olan kompakt modeller ile ilgili Mercedes-Benz’in ülkemiz için nasıl bir tasarrufu olacağını ise henüz bilmiyoruz.