Lewis Hamilton’dan İstanbul’da çifte zafer
Uzun zamandır beklediğimiz F1 Türkiye GP’ni birçok eğlenceli hatıra ile birlikte geride bıraktık. Yarışa 6. sıradan başlayan Lewis Hamilton yağmur lastiklerini başarılı bir şekilde kullanarak birinciliği elde etmeyi başardı. Bu sonuçla birlikte Lewis Hamilton aynı zamanda 7. Dünya Şampiyonluğu’nu da kazanarak bu anlamda efsanevi Michael Schumacher’i yakalamış oldu.
Yarışın çok farklı bir hâl alacağı daha piste giriş turlarından belli olmuştu. Araçlarını başlangıç noktasına getirmek için piste çıkan Giovinazzi ve Russell daha bu turlarda kaza yapmaktan kaçamadı. Her iki pilot da ön kanatlarının değişmesinin ardından neyse ki yarışa yetişebildiler. Kaygan zemin ve yağan yağmurun ardından birçok olaya gebe olan Intercity İstanbul Park, bizleri yanıltmadı ve pilotlar açısından zor olsa da bizler açısından oldukça eğlenceli bir yarışa ev sahipliği yaptı. Pilotların pist içerisinde birçok kez spin attığını, kontra verdiğini gördüğümüz yarışta büyük bir kaza yaşanmaması da bir başka sevindirici detay oldu. Yarışın ilk yarısından sonra DRS sisteminin de aktif edilmesi ile birlikte birçok geçiş izleme fırsatı da yakaladık. Son viraja kadar da bu heyecan sürdü.
Galibiyetle gelen 7. şampiyonluk
Sıralama turlarında birinci olarak büyük bir sürpriz yapan Racing Point pilotu Lance Stroll yarışa iyi başlamış ve uzun süre liderliğini korumuştu. Ancak pistin kurumaya başlaması ile birlikte Racing Point pilotları yavaşlamaya başladı. Lance Stroll’ün 36. turdaki pist stop’u ile birlikte liderliği takım arkadaşı Sergio Perez almış olsa da bu durum fazla uzun sürmedi. Pist kurudukça temposunu arttıran Lewis Hamilton bir sonraki turda Perez’i yakalayarak geride bırakmayı başardı ve liderliğini yarış sonuna kadar sürdürdü.
Racing Point pilotu Sergio Perez pist kurudukça aynı tempoyu yakalayamamış olsa da özellikle son turlarda yaşanan kaosa rağmen yarışı ikinci bitirmeyi başardı. Podyumu tamamlayan isim ise yarışın son bölümünde takım arkadaşı Leclerc’in yaptığı fren blokajını iyi değerlendiren dört kez dünya şampiyonu Sebastian Vettel oldu.
Son tura girildiğinde üçüncü sırada yer alan Charles Leclerc, 9. virajda Perez’in dışarı taşması ile ikinciliğe çıksa da 12. virajda yaptığı hata ile birlikte podyum şansını kaybederek 4.lükle yetindi. McLaren pilotu Carlos Sainz ise 15. sıradan başladığı yarışı çok iyi bir iş çıkararak 5. bitirmeyi başardı.
Yarışta en büyük hüsran yaşayanlardan biri ise Max Verstappen oldu. Yarışa istediği gibi başlayamasa da art arda gelen hızlı turların ardından 2. sıradaki Perez’in arkasına yerleşen Verstappen, bizlere oldukça güzel görüntüler yaşattı. Perez’e iyice yaklaşan Verstappen, geçiş yapmaya çalışırken aracının kontrolünü kaybetti, neyse ki aracını bir yere çarpmadan durdurmayı başardı. Bu hatanın üzerine lastiğinde yanık bölge oluşan başarılı pilot, ekstra bir pist stop yapmak zorunda kaldı ve gerilere düştü. Bunun üzerine eski temposunu yitiren Verstappen, altıncılıkla yetinmek zorunda kaldı.
Verstappen’i takım arkadaşı Alexander Albon izledi. Bir ara 3. sıraya kadar çıkmasına rağmen pistin kayganlığından nasibini alarak spin atan pilot gerilere düşmekten kurtulamadı. Yarışa 14. sıradan başlayan McLaren pilotu Lando Norris yarışı 8. sırada tamamlayabildi.
Lance Stroll peri masalını gerçekleştiremedi
Yarışta bir diğer hüsran yaşayan isim ise Racing Point pilotu Lance Stroll oldu. Yarışa büyük bir sürpriz yaparak pole pozisyonundan başlayan Stroll uzun süre yarışı önde götürdü ancak sonunu getiremedi. Pist kurudukça temposunu kaybeden Stroll, girdiği pist stop’un ardından yeni lastiklerini çalıştırmakta zorlandı ve geri düşmekten kurtulamadı. Yarışa büyük umutlarla başlayan Stroll 9. sırada bitirirken, kendisi de yarış içerisinde yaşananlara inanamadığını dile getirdi. F1 Türkiye GP’nde son puanı ise Renault’tan Daniel Ricciardo elde etti.
Yarışın en büyük kaybedenlerinden biri de Mercedes pilotu Bottas oldu. Yarışa dokuzuncu sırada başlayan Fin pilot, daha ilk virajda attığı spin ile bir anlamda kazanma şansını ve Lewis Hamilton’ı geçme umutlarını bırakmış oldu. Yarışın devamında da istediği tempoya ulaşamayan ve yer yer attığı spinlerle görebildiğimiz Bottas kendisine ancak 14. sırada yer bulabildi. Bottas’ın takım telsizinden gelen ‘Son 4 tur’ mesajına ‘Daha az kalmasını dilerdim’ cevabı da sürücünün ne kadar kötü bir günü geri bıraktığının özeti niteliğinde.
Baştan aşağıya büyük bir eğlenceye sahne olan Türkiye GP gerisinde güzel hatıralar bıraktı. Önümüzdeki senelerde de Formula 1’in ülkemizde yapılmaya devam etmesini diliyoruz.