Peugeot yeni logosuyla geçmişe dönüyor
Markalar birer birer logolarını yenilerken bu akımın son üyesi Peugeot oldu. Ancak Fransız üretici rakiplerinin aksine logoda yalınlaştırmaya gitmeyerek köklü bir değişikliğe imza attı. Son değişiklik ile birlikte ikonik aslan logosu 11. kez yenilenmiş oldu.
PSA ve FCA’nın birleşmesinin ardından Stellantis çatısı altında yeni bir kimliğe bürünmeye hazırlanan Peugeot ilk adımını logosunu değiştirerek atmış oldu. Basit ancak bir o kadar da şık tasarlanan logoda ikonik ‘Peugeot Aslanı’ çok daha vahşi bir şekilde karşımıza çıkıyor. Aslan figürünün üzerinde ise sade Peugeot yazısını görüyoruz. Tüm bunlar ise beyaz bir çerçeve içerisine alınmış. Yeni logoya markanın 1960’lı yıllarda kullandığı türevinin bir yorumu diyebiliriz.
Yeni Peugeot logosunda diğer markaların da izlediği ‘flat design’ tasarımı yer almış. Düz tasarım olarak ifade edebileceğimiz bu tasarım dilinde kabartma ve gölgelendirmelerden uzak bir yapı benimseniyor.
Yapılan logo değişikliği ilk olarak markanın internet üzerindeki tüm platformlarına yansımış durumda. Yakın zamanda ise markanın showroomlarına ve modellerinde de yeni logoyu göreceğiz.
Aslında logo yenilenme durumu uzun zamandır bekleniyordu. Hatta markanın 2019 yılında tanıttığı e-Legend konsepti logonun ilk ipuçlarını üzerinde taşıyordu. Yeni logoyu taşıyan ilk üretim modeli ise 18 Mart’ta tanıtılacak olan yeni 308 olacak.
Biz Fransız üreticinin yeni logosunu beğendik, peki sizin yeni logo hakkındaki düşünceleriniz neler?