Hyundai Bayon sonunda gün yüzüne çıktı
Hyundai’nin SUV ailesi genişlemeye devam ediyor. Avrupa pazarı için geliştirilen Bayon, markanın en küçük SUV modeli oldu. Hyundai’nin B segmentindeki yeni oyuncusu, Ford Puma, Volkswagen T-Cross ve Nissan Juke gibi modellerle rekabete girecek.
Hyundai’nin mevcut SUV isimlendirme stratejisine paralel olarak, Bayon’un adı da bir tatil bölgesinden geliyor. Fransa’nın Bask bölgesinin başkenti ve bölgenin en güzel yerlerinden biri olan Bayonne, yeni modelin ismine ilham kaynağı olmuş. Avrupa pazarının taleplerini karşılamak adına geliştirilen bir model için oldukça uygun bir isim tercih edildiğini söyleyebiliriz.
4.180 mm’lik uzunluğu ile kompakt boyutlarda kalmayı başaran Bayon, 1.775 mm genişliğe ve 1.490 mm’lik yüksekliğe sahip. 2.580 mm’lik aksa mesafesi ile oldukça iyi diz mesafesi sunan aracın bagaj hacmi de 411 litre ile oldukça iddialı.
Tasarım olarak baktığımızda ise Bayon, Hyudai’nin yeni felsefesini yansıtıyor. İnce bir ön ızgara ile birleşitirilmiş DRL farlar ve hemen altındaki aydınlatma grubu Bayon’a farklı bir hava kazandırıyor. Aşağıya doğru genişleyen büyük hava girişi ise aracın sağlam bir duruş sergilemesine katkıda bulunuyor. Ön bölümdeki tampon korumalığı da aracın SUV karakterini ön plana çıkarmış.
Aracın yan tarafında arkaya doğru yükselen bir omuz çizgisi yer alıyor. Kalın C sütunu göze güzel görünse de görüşü nasıl etkiliyor merak etmiyor değiliz. Plastik çamurluk eklentileri ise aracın bir SUV olduğunu hatırlatırken yükseklik algısı da yaratıyor.
Arka bölümde de bizi oldukça farklı bir tasarım bekliyor. Bumerang formlu stop lambaları LED bir şeritle birbirine bağlanmış. Arka pencerenin devamı niteliğinde görünen siyah renkli bölge de oldukça akıllıca düşünülmüş. Hyundai ve Bayon logolarını ise plastik tamponun hemen yukarısında görüyoruz. Reflektör ve sinyal lambalarına ev sahipliği yapan tamponda SUV modele uygun olarak korumalık da unutulmamış.
Standart olarak 15 inç boyutundaki jantlara sahip olan Bayon’da 16 ve 17 inçlik jantları da almak mümkün. Yeni model ayrıca 9 farklı gövde rengiyle sunulacak.
İç mekana geçtiğimizde ise bu bölümün direkt olarak i20’den alındığını görüyoruz. Bunu olumsuz bir şey olarak söylemiyoruz elbette. 10.25 inçlik dijital gösterge ekranı ile birlikte gelen Hyundai Bayon, isteğe bağlı olarak 8 veya 10.25 inçlik bilgi-eğlence sistemi ekranı sunuyor. İç mekanı saran LED ambiyans aydınlatması ile aracın içine hareket katmak da mümkün.
Bayon’un kaputunun altında 1.0 litrelik T-GDI motorun iki farklı versiyonu yer alacak. 100 ve 120 beygir güç üretebilen her iki seçenek de 48V’lik yarı hibrit sisteme ev sahipliği yapıyor. Standart olarak 6 ileri manuel şanzımanla sunulan modellerde devir eşleştirme özelliği de sunuluyor. Bu sistem, motor ile şaftı senkronize ederek daha yumuşak ve sportif vites düşürmelerine olanak tanıyor. Yeni modeli ayrıca 7 ileri DCT şanzımanla da satın almak mümkün. Önden çekişli olarak sunulan modelde dört tekerlekten çekiş seçeneğinin ise yer almadığını belirtelim
Boyutları ve tasarımı ile başarılı bir şehir içi SUV olmaya aday olan Hyundai Bayon, bakalım rakiplerine karşı neler yapacak? Yeni model yaz aylarında Avrupa’da satışa çıkacak.