Yeni Porsche Taycan Cross Turismo gün yüzüne çıktı

Porsche, elektrikli Taycan Cross Turismo modelinin üzerindeki örtüleri kaldırdı. Tasarım olarak sedan kardeşinin yolundan giden Cross Turismo kullanışlılığı ve çok yönlü yapısı ile oldukça iddialı.

Tasarım olarak sedan kardeşinin yolundan giden Cross Turismo kullanışlılığı ve çok yönlü yapısı ile oldukça iddialı

Ön bölümde plastik eklentiler dışında sedan versiyon ile aynı görünen Cross Turismo’da fark arka bölüme geçince anlaşılıyor. Porsche yeni Cross Turismo’da Panamera Sport Turismo’da başarılı olan formülü kullanmış. Tavanı uzatıp ve düzleştirip araca station-wagon silüetini kazandıran Alman marka Cross takısının hakkını da tampon koruması ve plastik detaylar ile veriyor. Yan bölüme geçtiğimizde de aracın standart versiyona göre daha yüksek olduğu görülüyor. Çamurluklardaki plastik eklentiler aracın karakterini ortaya koyarken aracı olduğundan daha yüksek göstermeyi de başarmış. Yan marşpiyellerdeki korumalıklar da yine Cross Turismo modeline baktığınız hatırlatıyor.

Bir station-wagon modelden beklendiği gibi daha uzun ve düz tavanı sayesinde arka bölümde standart Taycan’a göre daha fazla baş mesafesi yaratan Cross Turismo, bagaj hacmi konusunda da kardeşine göre 82 litrelik avantaja sahip. Arka koltuklar yatırıldığında ise bu hacim 1.212 litre olarak ölçülüyor.

Aracın sahip olduğu pratiklik sadece iç mekanla sınırlı kalmıyor. Sedan versiyona göre 20 mm daha yükseğe konumlandırılan Taycan Cross Turismo’da Gravel modu seçildiğinde bu yüksekliği 10 mm daha arttırmak mümkün. Bu miktar size yeterli gelmezse ise Off-Road Design paketi ile aracın zemini ve yol arasına 20 mm daha koyabilirsiniz.

4 farklı motor seçeneği

Giriş seviyesinde 4 Cross Turismo olarak karşımıza çıkan modelde 380 beygirlik bir elektrik motoru yer alıyor. 93.4 kWh’lik bataryaya sahip olan aracın menzili ise 389 ile 456 km arasında değişiyor. 100 km/s hıza 5.1 saniyede ulaşan modelin azami hızı 220 km/s olarak açıklandı.

4S Cross Turismo modelinde 490 beygirlik bir motor kullanılmış. WLPT döngüsüne göre 388 ile 452 km arasında menzile sahip olan aracın maksimum sürati 240 km/s. Bu model 100 km/s hıza ulaşmak için 4.1 saniyeye ihtiyaç duyuyor.

Evet tırmanmaya devam ediyoruz. Sırada Turbo Cross Turismo var. 625 beygirlik motoru ile 100 km/s hıza 3.3 saniyede ulaşan modelin son hızı ise 250 km/s olarak ölçülmüş. Turbo’nun menzilinin 295 ile 452 km arasında değiştiği açıklandı.

Ve model gamının en tepesinde yer alan Turbo S Cross Turismo’ya geldi sıra. Yine 625 beygirlik bir motora sahip olan model, 100 km/s hıza ise 2.9 saniyede ulaşıyor. Maksimum sürati 250 km/s olarak belirtilen aracın menzili 388 ile 419 km arasında değişiyor.

Araba fiyatına elektrikli bisiklet!

Son olarak Porsche, yeni Taycan Cross Turismo modelinin yanında iki elektrikli bisiklete de yer verdi. Yeni modelde bunları taşımak için bir aparat da sunularak Cross Turismo’yu alıp şehirden uzaklaşmak isteyenlere tam bir paket oluşturulmuş. Bisikletlerin fiyatları ise 7500 ve 9500 Pound olarak açıklandı. Şimdi TL’ye çevirip canımızı sıkmak istemedik.

Yeni Porsche Taycan Cross Turismo’nun Almanya fiyatı ise 93.635 Euro olarak açıklandı. Cross Turismo bu fiyatı ile giriş seviyesi Taycan‘dan yaklaşık olarak 10 bin Euro daha pahalı. Sahip olduğu daha büyük batarya, standart dört tekerlekten çekiş ve çok daha fazla kullanışlılık ile bu farkı hakettiğini düşünüyoruz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu