Dacia, yeni logosu ve hedeflerini açıkladı
Dacia, Renault Grubu çatısı altında başarılı bir şekilde gelişmeye devam ediyor. Rumen üretici bu gelişimin bir parçası olarak yeni logolarını ve marka felsefelerini açıkladı. Daha modern bir logoya geçen marka aynı zamanda yeni marka felsefesi olarak ‘esaslara’ odaklanılacağını belirtti.
Simetrik şekilli yeni logoda ”D” ve ”C” ve harfleri vurgulanmış. Marka ismi de yine logodaki harflere uygun olacak şekilde logonun hemen altında yer alıyor. Bu logoyu Ocak ayında tanıtılan Bigster konseptiyle ilk kez görme fırsatı yakalamıştık. Yeni logoyu ilk kez konsept modeli ile ortaya koyan marka, bugün ise logosunu resmiyete dökmüş oldu.
Logoda yer alan özel yazı tipi, geometrik çizgiler ve basitleştirilmiş harflerle fütüristik bir havaya sahip. Duster gibi bir modeli içerisinde barındıran marka, yeşil logosuyla da doğaya olan yakınlıklarına atıfta bulunuyor. Dacia, temel unsurlara odaklandığını ifade eden yeni logonun sağlamlık ve istikrarı temsil ettiğini söylüyor. Biz açıkçası bu logoyu beğendik.
Dacia’yı kısaca fiyat-performans markası olarak nitelendirebiliriz. Sandero, Sandero Stepway ve Duster gibi modellerin yanı sıra dünyanın en uygun fiyatlı elektrikli otomobili olarak öne çıkan Spring modelini de düşündüğümüzde ne demek istediğimizi daha iyi anlayabilirsiniz. Marka bu duruşunu daha da güçlendirerek bir adım daha ileri geçmek istiyor.
Bu değişim sürecinde yeni Dacia logosunu bu aydan itibaren markanın internet sitesi, reklam ve broşürlerinde göreceğiz. 2022 yılına geldiğimizde ise bayiler de bu değişimden nasibini alacak. 2022 yılının ikinci yarısında da yeni logoyu taşıyan ile otomobilin bantlardan inmesi bekleniyor. Yeni model, Bigster konsepti ile ilk ipuçları verilen C segmenti bir SUV model olabilir.