Fiat Egea Cross İncelemesi

Yerli üretim yeni Fiat Egea Cross 1.6 Multijet II motoru ve Lounge + Plus + Güvenlik Paket donanımı ile testimize konuk oluyor.

Gözlere hitap etmeyi başaran ve hakkında söz ettiren tasarımı ile Egea Cross, yeni süspansiyon ve jant değişimleri ile gövde yüksekliğini diğer modellere göre 4 cm arttırmış. Yenilenmiş Fiat amblemi, tamamen değişmiş çift renkli spor görünüm sunan  ön tampon, makyajlanmış ön far grubu ve gündüz LEDi sayesinde dikiz aynalarında kendine Egea modelinden tamamen farklı bir kimlik edinmiş durumda. Yapılan ince, şık ve sportif detaylar ile farklı bir model algısı yaratan Egea Cross yan tarafa geçtiğimizde kapı altlarında gövde renginden farklı marşpiyelleri, krom renkte yan aynaları ile gözlere hitap etmeyi başarmış. Bu model ile Fiat markasına katılan 16 inçlik çelik jantlar Cross’un tasarımını tamamlıyor. Arka tarafa geçtiğimizde Egeanın Hatchback versiyonuna yapılan makyaj, difüzör ve yenilenen LED arka far grubu harici yollarda görmeye alışık olduğumuz eski modelle benzeşiyor.

Fiat Egea Cross yılın otomobili seçildi!!

Fiat Egea ailesi, tüm yolculara geniş ve ferah bir iç alan sunmaya devam ederken, hem ön hemde arka yolculara gayet başarılı bir diz mesafesi sunuyor. Otomobilin direksiyonuna geçtiğimizde makyajlanmış olan direksiyon daha şık ve sportif görüntüsü ile dikkat çekiyor. Daha kompakt bir boyuta sahip olan direksiyon daha ergonomik olacak sekilde tasarlanırken 7 inçlik dijital panelin daha net bir şekilde görülmesini sağlıyor. Dijital panelin yanında devir saat göstergesi ve benzin göstergeside dijital olarak sunulmakta. 7 inçlik dijital gösterge paneli gayet anlaşılabilir, direksiyon üzerindeki tuşlar sayesinde ise kontrolü çok kolay. Yag sıcaklığı, lastik hava basınçları, yarı otonom sürüş rehberi, yol bilgisayarı, yakıt tüketim verileri, medya ekranı ile farklı görünümlere ve gayet yeterli bilgilere sahip olan dijital ekran sürücüyü tatmin edicek şekilde. Ön konsola gelen bir diğer yenilik ise 10 inçlik dokunmatik multimedya ekranı tamamen yeni 5. nesil Uconnect multimedya sistemi ile entegre çalışıyor. Daha önceki modellerde sunulan Apple Carplay ve Android Auto bu modelde de sunulmuş. Ters ışıkta bile çözünürlüğünden ve parlaklığından ödün vermeyen bu ekran dokunmatik hassasiyeti olarak gayet başarılı.

Kişisel telefonunuzun dokunma hareketlerinize verdiği tepki hızı kadar hıza sahip. Ekran bölme aynı anda farklı uygulamaları kullanabilme ve araç rapor bölümü gibi sekmelere sahip bu ekran sürücünün isteklerine tamamen cevap veriyor diyebiliriz. Geri vites kamerası önceki modellerde gayet başarılı iken bu modelde beklenin altında maalesef. Sınıfına ve fiyatına göre sunduğu donanımlar ile öne çıkan Egea, adaptif hız sabitleme, şerit takip asistanı, trafik işareti tanıma sistemi , uzun far asistanı,elektrikli dikiz aynası, anahtarsız giriş ve çalıştırma, ön park sensörü, kör nokta uyarı sistemi ve kablosuz şarj gibi hayatı kolaylaştırırken güvenliğide artıran donanımlar sunuyor. Kör nokta sistemi gayet başarılı ve 0 hataya yakın olarak çalışıyor. Şerit takip asistanı yol çizgilerini görmekte bir problem yaşamazken şeridi ortalamak istediğinde fazla agresif direksiyon müdahaleleri ile sürücüye güvensiz bir tutum sergiliyor. Bulunduğu segment ve fiyata göre, sunduğu donanım gayet başarılı ve iddalı Cross modeli yollarda çok fazla görecekmişiz gibi duruyor.

Sürüşe geçtiğimizde yerden 4 cm yüksek gövdenin ve tamamen farklı oturma pozisyonu sayesinde egea ailesinin diğer üyelerinden farklı bir görüş açısına sahip. Yenilenen süspansiyon 16 inçlik çelik jant ile  sehir ici çukur ve tümsekleri sönümlerken gayet başarılı. Yalıtım konusunda çok iyi bir tutum sergileyen Cross daha sessiz motor ve daha başarılı rüzgar yalıtımı ile sürücüye daha stabil, konforlu bir sürüş sunmakta.

1.6 litrelik 130 beygir ve 320 Nm tork tork üreten dizel motor ve 6 ileri manuel şanzımanla birlikte sunulmuş. Bir önceki nesile göre daha canlı alt devirler sunan bu motor aynı zamanda daha sessiz bir çalışma sergiliyor. 0-100 hızlanması 10.5 saniye olan bu model kullanıcının anlık agresif sürüşlerine tepki vermekte yüksek torku sayesinde gecikmeden cevap veriyor. Vites geçişleri gayet sportif ve kemikli bir hissiyat veren bu şansımanın vites yolları biraz uzun. Şehir içinde gayet tatminkar bir sürüş sergileyen motor şanzıman uyumu yakıt tüketimi olarakta gayet başarılı. İstanbul’da yaptığımız test sürüşlerinde agresif ve yoğun trafik ile 6.8 Litre tüketim sunan Fiat Egea Cross sakin otoban kullanımında 110-130 km/s bu değeri 4.8 lere kadar düşürüyor. Yol tutuş konusunda şehir içi süratlerinde tatminkar bir tavır sergilerken otoban süratlerinde gövdeninde vermiş olduğu yükseklik ile biraz savrulmaya yönelik bir tavır alıyor. Bakalım ülkemizde pek çok kullanıcıya hitap eden ve sevilen egea’nın ailesine kattığı yeni cross modeli diğer üyeleri kadar yüksek satış rakamlarına ulaşmayı başarıcak mı?

Teknik Özellikler

  • Motor: 1.6 Litre 1598cc
  • Beygir: 130 HP @3750rpm
  • Tork: 320 Nm @1500rpm
  • Yakıt Sistemi: Dizel- Commonrail
  • Azami Hız: 200 km/h
  • Tüketim: 4.7 Litre/100km
  • Ağırlık: 1360 Kilogram
  • Bagaj Hacmi: 440 Litre
  • Uzunluk: 4386 mm
  • Genişlik: 1802 mm
  • Yükseklik: 1556 mm
  • Lastik Ebat: 215/55 R17

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu