2021 Audi RS 3: daha güçlü ve daha agresif
Audi, kompakt segmentteki en güçlü oyuncuları olan RS 3 Sportback ve RS 3 Sedan modellerini tanıttı. 2021 Audi RS 3, çok daha agresif bir tasarıma ev sahipliği yaparken gelişmiş sürüş dinamikleri için RS Torque Splitter teknolojsini de içerisinde barındırıyor.
Yeni modeli incelemeye dışarıdan başlayacak olursak, RS 3’ün sahip olduğu tamponlar, çamurluklar ve diğer sportif eklentiler ile birlikte diğer A3 modellerinden ayrıldığını rahatça söyleyebiliriz. Hali hazırda sportif bir tasarıma sahip olan Audi A3, yeni eklentiler ile birlikte safkan bir ateşli otomobile dönüşmüş.
Siyah detaylar, daha büyük hava girişleri ve yeni bir petek örgüye sahip tek çerçeveli ızgara ile birlikte yeni RS 3 çok daha agresif bir görünüme bürünmüş. Ön farlardaki damalı bayrak grafikli LED detayın oldukça şık göründüğünü belirtelim. Bunun yanı sıra şişkin ön çamurluklar ve bu bölümün arkasında yer alan hava çıkışları otomobilin karakterini ortaya koyuyor.
Arka bölümde de sportif hava devam ediyor. Siyah Audi logosuna ek olarak karartılmış stop lambaları agresif görüntüyü buraya da taşımış. Oldukça geniş çift egzoz çıkışı da agresifliği destekliyor. Bagaj kapağı üzerinde yer alan ince çıta ise hoş bir dokunuş olmuş.
Kapıyı açtığımızda otomobilin performans özelliklerine uygun bir iç mekanla karşılaşıyoruz. Dikkatimizi ilk çeken Alcantara kaplı altü düz tasarlanan direksiyon simidi oluyor. Opsiyonel olarak saat 12 yönünü gösteren kırmızı bir şerit ile alınabilen direksiyon simidi RS tuşu ve döküm çinko vites kulakçıkları ile birlikte geliyor. Nappa deri kaplı spor koltuklar ise ekstra destek sağlamak için tasarlanmış. Tüm bunlara ek olarak iç mekanda daha fazla renk isteyenler Tasarım Paketi ile birlikte daha fazla kırmızı veya yeşil detaya sahip olabilecekler.
Direksiyonun gerisine baktığımızda ise 12.3 inçlik Audi Virtual Cockpit gösterge ekranını görüyoruz. Bu ekran yardımıyla G-kuvvetlerini, tur ve hızlanma zamanını görüntülemek mümkün. Ayrıca opsiyonel olarak sunulan baş-üstü ekran göstergesinde ise vites değiştirme göstergesi yer alıyor. Bunların yanı sıra 10.1 inçlik bilgi-eğlence ekranına göz attığınızda ise su ve yağ sıcaklıklarının yanı sıra lastik basınçlarını takip edebilirsiniz.
Kaputun altında Audi’nin artık klasikleşmiş 2.5 litrelik 5 silindirli turbo beslemeli TFSI ünitesi yatıyor. 5.600 ile 7.000 devir bandında 400 beygir güç üretebilen bu motor, 2.250-5.600 devirleri arasında ise 500 Nm’lik maksimum torka sahip. Elden geçirilmiş 7 ileri çift kavramalı S-Tronic şanzıman ev sahipliği yapan araç gücünü dört tekerleğe birden aktarabiliyor.
Audi, yeni RS 3’ün 100 km/s hıza 3.8 saniyede ulaştığı iddiasında. Bu değer ile birlikte 2021 Audi RS 3 belki de en güçlü rakibi olan Mercedes-AMG A45S ve CLA 45S modellerini 0.1 saniye ile geride bırakıyor. Aracın maksimum sürati ise 250 km/s ile sınırlandırılmış. Ancak isteğe bağlı olarak bu rakamı 280 km/s’ye çıkarmak mümkün. Hatta RS Dynamic paketi tercih edildiğinde azami hız 290 km/s oluyor.
Yeni Audi RS 3 Sportback ve RS 3 Sedan için Ağustos ayından itibaren Avrupa’da siparişler alınmaya başlayacak. Başlangıç fiyatı ise Sportback için 60.000 Euro olurken, Sedan versiyon için 62.000 olarak belirlenmiş.