BMW iX3 İncelemesi

Elektrikli otomobil merakının arttığı ve sürücülerin her model tipinde yüzde 100 elektrikli otomobil arayışına girmiş olması, markaların elektrikli otomobilleri hızlıca hayatımıza sokmaya çalışmasında büyük bir rol oynuyor. Bu seferki testimizde yüzde 100 elektrikli olan BMW iX3 modelini test ediyoruz. Bakalım bu büyük cüsse altında başarılı bir model ortaya çıkarılabilmiş mi?

Tasarım ve boyut olarak gerçekten yollarda cüsseli bir görüntü yakalayan BMW iX3 dinamik, sportif ve bir o kadarda küt bir tasarım ile gözlerde estetik bir duruş yakalamayı başarmış. Dışardan bakan gözlere ilk takılan ve dikkat çeken detay büyük böbreklerin kapalı olması. Bu büyük ızgara böbrekleri aynı zamanda mavi detaylara sahip. Tampon tasarımı da yine modele özgün ve aerodinamik yapıyı önceliğe almış. Elektrikli olduğunu dışardan bakan gözlere anlatan diğer detaylarsa, BMW logosu ve 20 inçlik sıra dışı duran jantların mavi renkteki detayları ile elektrikli olduğunu gerçekten haykırıyor diyebiliriz. Ön tampon altı, arka tampon difüzörü ve marşpiyellerde bulunan çift renk detaylar aracın daha dinamik ve sportif durmasını sağlamış. Ön ve arka far grubundaki LEDler sayesinde yollarda kendine diğer kardeşleri gibi hırçın bir kimlik kazanmış.

BMW ruhunu taşıyan yüzde 100

elektrikli SUV!

Otomobilin direksiyonuna geçtiğimizde mavi renkteki detaylar yoğun olarak devam etmekte ve bu mavi renk aracın kendi iç rengi ile çok uyumlu olmuş ve konumlandırılmış. İç mekan olarak gerçekten çok kaliteli malzemeler kullanılmış. Direksiyon derisinin dokunma hissiyatı, konsol ve orta bölümde kullanılan malzemenin kalitesi gerçekten muazzam. Geniş kullanım alanı ve sağladığı konforla BMW ruhunu gerçekten sürücüye aktarmada başarılı. Üreticinin BMW Live Cockpit Professional adını verdiği son teknolojiyi kullanan 12.3 inçlik gösterge paneli ve 10.25 inçlik multimedya ekranı sürücüye keyifli bir deneyim sunarken otomobil hakkında detayları ve bilgiyi veriyor. Gösterge paneli başta hatasız bir şekilde çalışan navigasyon, sürüş bilgileri ve multimedya sistemi olmak üzere pek çok bilgiye kolayca erişimi mümkün kılıyor. 10.25 inçlik multimedya ekranı direksiyon üzerinden, dokunmatik olarak ve iDrive butonları ile farklı sürüş pozisyonlarına göre kullanım farklılığı sunuyor. Dışardan bakıldığında cüssesi ile göz korkuturken sürücüye sunulan güvenlik sistemleri ile park ve sürüş kolaylaşıyor. Park Asistanı Plus olarak adlandırılan sistem otomobilde Geri sürüş asistanı, otomatik park, geri görüş kamerası fonksiyonlarına ek olarak 360° derece üstten görünüm, panoramik ve 3 boyutlu görünüm ile sürücüyü her daim güvende ve hareketlerini emin bir şekılde gerçekleştirmesine olanak sağlıyor. Sürüş esnasında sürücünün dikkatinin dağılmamasına yardımcı olan bir diğer sistem ise Head-Up Display, mevcut hız, telefon listeleri ve kısıtlı multimedya ekranı bilgilerini gayet net bir şekilde sürücünün oturma pozisyonuna göre ön cama rahatsız etmeyecek şekilde yerleştirilmiş. Son zamanlarda popüler olan ve başta garip ve zor gelsede alıştıktan sonra gayet rahat ve kullanışlı gelen el hareketlerine duyarlı multimedya ve akıllı telefonunuzun bazı fonksiyonlarını yönetmenize olanak sağlıyor. Sürüş Asistanı adı altında toplanan Şerit değiştirme asistanı, Şerit takip sistemi, Arkadan çarpışma önleyici, Çapraz trafik uyarısı, Şehir içi fren asistanı ve dur&kalk işlevli aktif cruise control gibi birçok üst seviye donanımları barındırması ve kusursuz denebilecek şekilde çalışması bu büyük otomobilin sürüşünü epey kolaylaştırıyor. Gayet başarılı teknolojisi ve sürücüye yardıma yönelik sistemlerin yanı sıra hepimizin uzun süredir tanıdığı ve gerçekten kendini kanıtlamış 464 watt güce sahip 16 hoparlörlü Harman/Kardon ses sistemi muazzam bir müzik zevki sunuyor.

Otomobilin sürüşüne geçtiğimizde, maalesef kötü durumda olan asfaltlarımızda süspansiyon sistemi oluyor. 3 farklı modu bulunan Adaptif M süspansiyon sport modda gayet sert ve oturaklı bir hal alırken konfor modunda yol bozukluklarını ve titreşimleri hissettirmemekte kararlı. WLTP verilerine göre günlük kullanımda 459 Kilometre menzil sunan BMW iX3 80 kWh batarya kapasitesine sahip, bizim test ettiğimiz süre boyunca 410 kilometre gibi gayet iddalı ve yeterli bir sürüşe imza attı. 286 beygir 400 Nm tork üreten elektrikli motoru otomobilin arkasında bulunuyor ve diğer elektrikli otomobillerden farklı olarak arkadan çekiş sağlıyor. 2260 Kilogramlık boş ağırlığına rağmen 6.8 saniyelik 0-100 hızlanması ile gayet başarılı ve istekli bir tutum sergiliyor. Boş batarya kapasitesinden DC hızlı sarj ile yüzde 80 doluluğa 34 dakikada gelebiliyor. Ev ve işyerinize otomobil üreticisinin kurduğu BMW Wallbox 11KW ile 7,5 saatte yüzde 100 doluluğa ulaşabiliyorsunuz. Adaptif geri kazanım sayesinde menzilinizi artırmaya olanak sağlayan model bu iş için bir yapay zekadan yardım alıyor. 4 farklı level olarak ayarlanabilen bu geri kazanım yapay zekası otomotik olarak yoldaki engellere göre otomobilin hızını ayarlayıp hızlanıyor. Boş yolda hızlanırken virajlarda, göbeklerde, trafik ışıklarında ve önünüzde bulunan araçlara göre otomatik olarak fren yaparak size gayet konforlu bir sürüş sağlarken bataryalarına geri kazanım sağlıyor. Vites üzerindeki B tuşuna basarak maksimum geri kazanım moduna tek tuşla geçilebiliyor.

Teknik Özellikler:

  • Motor Tipi: Elektrik
  • Beygir Gücü: 286 HP
  • Tork Gücü: 400 Nm
  • Menzil: 459 Km (WLTP)
  • 0-100: 6.8 saniye
  • 80-120: 2.5 saniye
  • Maksimum hız: 180 Km/s
  • Şarj Süresi: 7 saat 30 dakika %100 (Ev Tipi)
  • Şarj Süresi: 34 dakika %80 (Hızlı Şarj)
  • Akü Kapasitesi: 80 kWh
  • Uzunluk: 4734 mm
  • Genişlik: 1891 mm
  • Yükseklik: 2138 mm
  • Ağırlık: 2160 Kilogram
  • Bagaj Hacmi: 510 Litre / 1560 Litre
  • Lastik Ebat: 245/50 R19 105 W XL

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu