Yeni BMW 2 Serisi Coupe sonunda yüzünü gösterdi

BMW, uzun zamandır beklediğimiz 2 Serisi Coupe modelini sonunda gün yüzüne çıkardı. Yeni modelin lansmanı 8-11 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan Goodwood Hız Festivali’nde yapılacak.

M240i xDrive, 374 beygir güç ve 500 Nm tork değerlerine sahip

Selefinin başarısını devam ettirmek isteyen yeni model, tartışma yaratan büyük ızgaralara sahip olmadığı için bu konuda 1-0 önde başlıyor. Geleneksel diyebileceğimiz ön ızgaralara ev sahipliği yapan model, küçük ve köşeli farlarıyla da dikkat çekiyor.

Yan bölüme doğru ilerlediğimizde belirgin çamurluklar ve boydan boya uzanan omuz çizgisi ilk dikkat çeken detaylar oluyor. Gömme kapı kollarının ise aracın aerodinamiğine katkıda bulunduğunu söyleyebiliriz.

Arka bölümde bizleri entegre bir spoylere sahip bagaj bölümü karşılıyor. Yeni modelde yer alan stop lambaları ise diğer BMW modellerinden ayrılıyor. Siyah alt bölüme sahip arka tamponda da sportif esintilere yer verilmiş.

Standart modelin genel olarak güzel göründüğünü söyleyebiliriz ancak konu M240i olduğunda işler daha başka bir hâl alıyor. Ön bölümde çok daha agresif bir tampona ev sahipliği yapan versiyon, mat gri ızgara çerçevesi ve aerodinamik yan ayna kapakları ile çok daha sportif bir görünüm sunuyor. Bol bol parlak siyah detaya yer verilen modeldeki özel egzoz çıkışları da oldukça güzel görünüyor. Bagajın üstündeki küçük spoyler ise az kalsın gözümünden kaçıyordu.

Artan boyutlar

Yeni BMW 2 Serisi Coupe‘nin boyutları da yeni nesil ile birlikte büyümüş. 4.547 mm’lik uzunluğa erişen modelin genişliği 1.839 mm, yüksekliği ise 1.392 mm olarak ölçülüyor. Selefi ile karşılaştırmak gerekirse, 109 mm uzayan model, 66 mm genişlerken, 25 mm daha alçak bir yapıya kavuşmuş. Yeni nesil ile birlikte 51 mm artarak 2.741 mm’lik dingil mesafesine ulaşan model, arka koltuktakilere biraz daha iyi davranacak gibi görünüyor.

Gövde tasarımı olarak önemli değişime sahne olan yeni BMW 2 Serisi Coupe, iç mekanda da diğer Bavyeralı modelleri yakalamış. Yeni model standart olarak analog gösterge ve 8.8 inçlik dokunmatik bilgi-eğlence sistemi ekranı ile geliyor. Ancak 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ve 10.25 inçlik bilgi-eğlence sistemi ekranının da seçenekler arasında olduğunu hatırlatalım.

Yeni BMW 2 Serisi Coupe güvenlik sistemleri konusunda da büyük bir adım atmış. Yeni model, Çarpışma Asistanı, Şerit Takip Uyarı Sistemi, Arka Çapraz Trafik Uyarısı, Aktif Kör Nokta Algılama Sistemi ve Hız Sınırı Algılama gibi birçok sisteme ev sahipliği yapıyor. Müşteriler ayrıca Dur-Kalk özelliğine sahip Hız Sabitleyici, Yedekleme Asistanı ve 40 saniye uzunluğa kadar videolar çekebilen bir Sürüs Kaydedici’yi de araçlarına ekleyebilecekler.

Motor seçenekleri

Gelelim en çok merak edilen konuya, yeni BMW 2 Serisi Coupe, Avrupa’da 3 farklı motor seçeneği ile sunulacak. 184 beygir güç ve 300 Nm tork üretebilen 2.0 litrelik 4 silindirli motor giriş seviyesini oluşturuyor. 220i olarak anılacak model, 7.5 saniyede 100 km/s hıza ulaşırken 236 km/s’lik azami sürate sahip.

Yarı hibrit teknolojisinden yararlanacak olan dizel 220d ise 190 beygir güç ve 400 Nm tork üretebiliyor. 100 km/s hıza 6.9 saniyede ulaşabilen aracın azami sürati ise 237 km/s olarak açıklandı. Hem 220i hem 220d, Gran Coupe‘den farklı olarak arkadan çekişli olarak sunuluyor. Bu durum birçok BMW hayranını mutlu etmiştir diye düşünüyoruz.

Şimdilik model gamının tepesinde oturan M240i xDrive ise 374 beygir güç ve 500 Nm tork değerlerine sahip. 3.0 litrelik sıralı 6 silindirli motora sahip olan model sadece 4.3 saniyede 100 km/s hıza ulaşırken, son hızı 250 km/s olarak belirtiliyor. Performanslı versiyon gücünü 8 ileri otomatik şanzımanla dört tekerleğe birden iletebiliyor.

İlerleyen dönemde 2.0 litrelik benzinli motordan 260 beygir üretebilen 230i modelini de görmeyi bekliyoruz. Daha sonra ise model gamının tepesine yerleşmesi beklenen M2, 400 beygirden fazla bir güçle karşımıza çıkacaktır. Motor hacmine göre vergi alan ülkeler için daha küçük hacimli bir modelin tanıtılması da ihtimaller dahilinde. Önceki modelde kullanılan 1.5 litrelik benzinli ünite bizim için ideal gibi görünüyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu