Renault Grubu, 2021 yılına umutla başladı

Renault Grubu, ‘Renaulution’ adını verdikleri değişim sürecinin ilk sonuçlarını almaya başladı. 2021 yılının ilk yarısına ait verileri açıklayan Fransız üretici, pandemi dönemini sonrasında ilk defa olumlu sonuçlarla karşımıza çıktı.

Renault Grubu’nun küresel satışları 2021’in ilk yarısında 2020’nin aynı dönemine göre %18,7 oranında arttış göstermiş

Grup, sabit giderlerinin 2 milyar avro azaltılmasına yönelik hedeflerine bir yıl öncesinde ulaşmaya çok yakın görünüyor. Amaçlanan rakamın 1,8 milyar avroluk kısmına şimdiden ulaşılmış durumda. Hedeflenen gider azaltma tutarının 600 milyon dolarlık bölümü bu yılın ilk yarısında gerçekleşmiş.

Maaliyet azaltma çalışmaları grubun faaliyet kârına da olumlu yansımış. 2020’nin ilk yarısında %-6,5 olan rakam, bu yılın ilk yarısı için ise %2.8 olarak gerçekleşmiş. Pandemi ve bileşen krizine karşın, otomotivin faaliyet kârı, 2020’nin ilk yarısına kıyasla 1,7 milyar avrodan fazla artış göstermiş.

Grubun artan satışları artan kârda büyük bir etki yaratmış. Renault Grubu’nun küresel satışları 2021’in ilk yarısında 2020’nin aynı dönemine göre %18,7 oranında artış göstermiş. Ancak marka henüz pandemi sürecinin etkilerini tamamen üzerinden atmış görünmüyor. Bu yılki satışları 2019 yılı ile kıyasladığımızda hâlâ %24’lük bir düşüş olduğunu görmekteyiz.

Tüm bu pozitif verilerin ışığında Renault Grubu toplam cirosunu %26.8’lik artışla 23.4 milyar Euro’ya çıkarmış. Toplam net sonucun ise 368 milyon Euro olduğu açıklandı. Net borçta da 800 milyon Euro’luk bir azalma yakalanmış.

Talepteki belirsizliklere, yıl boyunca yaklaşık 200 bin adetlik üretim kaybına yol açabilecek parça krizinin devam eden olumsuz etkilerine ve artan hammadde fiyatlarına rağmen, Renault Grubu ilk yarıdakine benzer bir yıllık faaliyet kârı oranı elde etmeyi amaçlıyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu