Range Rover Evoque İncelemesi

Küçük olsun ama SUV olsun, boyut olarak küçük olması ferahlığından ve işlevselliğinden kaybettirmesin, lüks SUV konforu versin ve aynı zamanda şehir içi canlı bir performansı olsun. He birde bunları yaparken vergi dilimlerinin altında kalmayı başarıp beni her konuda tatmin edecek bir donanıma sahip olsun. Diyen kişilerdenseniz bu testimiz sizler için, karşınızda Range Rover Evoque.

SUV otomobil denildiğinde akla gelen ilk isim olmayı yakalamış olan Land Rover, ülkemize iddalı bir giriş yaparak 1.5 Litrelik Turbo üniteye sahip 160 Beygir kombinasyon ve 1.5 Litre Plug-in Hibrit PHEV 300 Beygir kombinasyonu ile giriş yapmıştı. Şimdi siz değerli otomobil severler ile beraber 1.5 Litre 160 Beygir üniteye sahip versiyonu inceleyelim.

Dış Tasarım:

Tasarım olarak önceki nesilleri ile benzerlik gösteren Evoque, kesinlikle modele tanımlanmış ve imza niteliği taşıyan çizgileri barındırıyor. Önceki modelden hatırladığımız Matrix LED farlar çamurluklara doğru uzanarak otomobile daha keskin bir imaj katmış. Son derece şık ve sportif bir kimlik kazanmış olan dış tasarım kesinlikle yolda ‘ben buradayım!’ etkisi yaratıyor. Kapı kollarının kaporta içine gömülü ve gizli olması dış tasarımı kesinlikle tamamlayan ögelerden biri, bu durum otomobilin keskin ve sportif tasarımının tamamlayıcısı olmuş niteliğinde diyebiliriz.

İç Tasarım:

Otomobilin direksiyonuna geçtiğimizde her şeyden önce mükemmel bir oturuş pozisyonu ve tüm çevreye hakim bir görüş açısı olduğunu belirtelim. Kaliteden ödün vermeyen iç malzemeler ve trimler lüks bir algı yaratırken aynı zamada çok kullanışlı, sessiz ve hissiyat olarak başarılı. Başta büyüklüğü ile göz korkutan direksiyon, sürüşe geçildiğinde isteklerinizi hatasız olarak yerine getiren, aynı zamanda zarif ve kullanışlı olduğunu hissettiriyor. Otomobilin ön ve orta konsolunun, multimedya ekranlarının, koltukların biribiriyle olan uyumu gerçekten muazzam.

Arka tarafa geçtiğimizde dış görüntüsü olarak gözümüze ufak gelen Evoque bizi şaşırtıyor. Gayet başarılı bir diz mesefesi sunulurken, ön taraftaki kalitenin arka tarafta da devam ediyor olması bizi memnun etti. 2 adet bardaklığı bulunan bir kol dayamaya da yer verilmiş. Ön tarafın ferahlığı görüş açılarının yola hakim otoruş pozisyonun olması arka taraf içinde sağlanmış. Panaromik açılır cam tavan sunulan bu modelde arka tarafa kadar devam eden cam tavan, arka koltuklarda seyahat eden yolculara konforlu bir yolculuk sunarken aynı zamada ferah bir iç mekan ile buluşturmuş. Otomobilin bagajına geçtiğimizde otomatik açılan bagaj kapağı ve küçük görüntüsünün arkasına gizlenmiş olan geniş bagaj hacmi bizi karşılıyor. Geniş oluşundan ziyade kullanışlılık yükleme eşiği ve bagaj şekli genişliğine artı olarak aynı zamanda çok kullanışlı.

Multimedya ve Donanım:

10 inç büyüklüğündeki Touch Pro ile adlandırılmış olan ekran Range Rover Evoque modellerinde standart olarak sunuluyor. Canlı grafikler, yüksek çözünürlük ve araç hakkındaki her türlü istek ve arzunuzu yere getirebilecek olan yazılımı sayesinde iyi bir görüntü kalitesinin yanında kullanışlılıkta sunuyor. Ekran otomobil çalışmadığı zamanlarda konsola gömülü bir hal alıyor, sürücü otomobile binerken tekrar açısını ayarlayarak sürücünün multimedyaya olan hareketlerini kolaylaştırıyor. Bu multimedya ekranından kameralar, otomobil verileri, su geçişleri için özel modlar, düşük çekiş başlatma, otomobil hakkında bilgiler araç boyutu yaklaşma açıları, navigasyon ve medya gibi özellikleri kullanmanıza olanak sağlıyor. Konsolun alt kısmında, vites topuzunun önünde konumlandırılmış olan ekran, tamamen sürücünün konforu odaklı çalışan bir multimedya. Bu multimedya ekranı klima ayarı, koltuk ayarları, ve araç modları için ayrılmış.

Range Rover Evoque kokpit bölümünde sürücülerin rahatlıkla görebileceği 12,3 inçlik bir interaktif gösterge paneline yer vermiş. Tam ekran navigasyon, tek kadran sağ sol ayarlanabilir sürüş bilgileri, çift kadran ve sürüş bilgileri, yarı otonom sürüş yardım ekranı gibi farklı seçenekler ile donatılmış olan bu gösterge paneli, konumlandırılma ve çözünürlük olarak bizden tam not almayı başardı. Otomatik uzun far, elektrikli bagaj kapağı, 3 boyutlu çevre görüş kamerası, kör nokta asistanı, güvenli çıkış yardımcısı, geri çarpışma ve trafik monitörü, trafik işareti tanıma sistemi, acil durum fren yardımı, sürücü yorgunluk tespiti ile donanım ve ücret olarak bulunduğu konuma hitap etmeyi başarıyor.

Motor Performans ve Sürüş dinamikleri:

1.5 Litrelik ünite 1787 kilogramlık ağırlık altında biraz zorlansada beklentileri karşılıyor ve ön yargıları bir nebzede olsa kırmayı başarıyor. Şehir içi sürüşlerinde gayet istekli ve atik bir tutum sergilerken belli bir hızdan sonra otomobilin hızlanması zorlaşıyor. Gayet sessiz ve stabil çalışan bu motor sport ve konfor modundayken anlık olarak yaptığınız asabi gazlamalara düzgün tepkiler verirken, paddle shift kullanılmaya başlandığında aynı stabil motor şanzıman dengesini sürücüye sunamıyor. Performanslı bir kullanım arıyorsanız bu modelde seçiminizin kesinlikle 309 beygirlik PHEV Plug-in Hibrit versiyon olmasını öneriyoruz. İstanbul’da yoğun trafikte gayet tatminkar ara hızlanmaları ile isteklerinizi yerine getirebiliyor. Otomobilin yakıt tüketimine geldiğimizde NEDC’nin değerlerine göre 100 km’de 6.3 litre ölçülürken, bizim test şartlarımızda yoğun istanbul trafiği ve yarı performanslı kullanım 8.2 litre olarak ölçüldü tabiki düzgün kullanımlarda bu değeri 6/7 litrelere çok rahatlıkla çekebileceğinizide hatırlatalım.

1787 Kilogramlık ağırlığı, 21 cm’lik yerden yüksekliği göz önüne alındığında yol tutuş hissiyatı olarak endişe hissetiren model sürüşe geçildiğinde ön yargılarınızı kırmayı başarıyor. Viraj içine girmekte zorluk çekmeyen Evoque araziye geçildiğinde ben bir Land Rover’ım demeyide başarıyor. 22.2 derecelik yaklaşma açısı, 20.7 rampa ve 30.6 derecelik çıkış açısı otomobili her iki kullanım için mükemmel kılıyor.

Teknik Özellikler:

  • Motor Tipi: Benzinli
  • Motor Hacmi: 1497 cc 1.5 Litre
  • Silindir Sayısı: 3 Silindir
  • Beygir Gücü: 160HP @5500 rpm
  • Tork Gücü: 260 Nm @1.600 – @4.000 rpm
  • Depo Kapasitesi: 67 Litre
  • 0-100: 10.3 saniye
  • Maksimum Hız: 199 Km/s
  • Ortalama Yakıt Tüketimi: 6.8 Litre
  • Uzunluk: 4371 mm
  • Genişlik: 2100 mm
  • Yükseklik: 1649 mm
  • Ağırlık: 1787 Kilogram
  • Bagaj Hacmi: 472 Litre / 1383 Litre
  • Lastik Ebat: 245/50 R19 105 W XL

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu