Yeni AMG GT-63 S , PHEV güç aktarma organlarıyla geliyor!
Mercedes-AMG , doğrudan mega güçlü Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid’i hedefleyen ilk plug-in hibriti olan yeni AMG GT-63 S E-Performance’ı tanıttı . Mercedes’in şimdiye kadar ürettiği en güçlü seri üretim otomobilidir ve yalnızca elektrik gücüyle çalışabilir.
Yeni AMG GT varyantının kalbinde, AMG’nin birçok ürününde kullanılan turboşarjlı 4.0 litrelik V8 motor yer alıyor. AMG GT-63 S’nin dokuz vitesli otomatik şanzımanı ve 4MATIC+ dört tekerlekten çekiş sistemi de aynı şekilde devam ediyor. Şimdi bunlara, kendi iki vitesli şanzımanları aracılığıyla arka aksa güç sağlayan ve elektronik olarak kontrol edilen sınırlı kaymalı bir diferansiyel ile entegre olan bir pil ve elektrik motoru eşlik ediyor. Nominal olarak, kurulum 94bhp üretir, ancak 10 saniyeye kadar patlamalar için 201bhp ve 320Nm’ye kadar üretebilir. Sistem ayrıca arkada kayma algılanırsa torkunu ön tekerleklere iletebilir. Sonuç, daha önce markanın en güçlü yol otomobili olan tamamen elektrikli, 740bhp SLS AMG Electric Drive’ın oldukça ötesinde, toplam 831 hp güç çıkışı ve 1.400 Nm tork değeri verilmiş. Ayrıca Porsche rakibinden 141 hp daha fazla güç üretiyor .
Mercedes’in en güçlü seri
üretim otomobili!
Ham performans açısından, 2,9 saniyede 0-100 km/h ve 315 km/h maksimum hız anlamına gelmekte ve bunu 32,8 mpg, 196 g/km CO2 emisyonu olan resmi bir ortalama ekonomi rakamıyla yapıyor. AMG GT 4-Kapı, yalnızca elektrik gücüyle 140 km/h’ye kadar seyahat edebilir, ancak çok uzun bir mesafe için değil. 6.1 kWh pil, elektrik motoruna tükenmeden önce yalnızca 12 km (7,5 mil) güç sağlar. Bu daha küçük hücrenin avantajı, sadece 89 kg ağırlığında olması ve bu nedenle otomobilin ağırlık dağılımını iyileştirmesidir. Gerçekten de Mercedes-AMG, akünün genişletilmiş menzil yerine hızlı güç sağlamak için tasarlandığını açıkça kabul ediyor.
Daha seri daha stabil!
Elektrikli sürüş modu, her zamanki Comfort, Sport, Sport+, Race, Slippery ve Individual konfigürasyonlarının yanı sıra yeni bir sürüş modu olarak yer alıyor. Frensiz sürüşten tek pedallı sürüşe kadar dört fren yenileme ayarı mevcuttur. AMG Ride Control+ adaptif havalı süspansiyon standarttır ve bu yılın başlarında normal AMG GT 4-Kapı yelpazesine uygulanan bir dizi güncellemenin arkasına gelir. Maksimum durma gücü için yüksek performanslı AMG karbon seramik frenler takılmıştır.
Gücüne rağmen, AMG GT 4-Kapı 63 S E-Performance, serinin geri kalanından biraz farklı görünüyor. Tek hediye, arka tampondaki bir şarj bağlantı noktasının gelmesi, benzersiz “dışarıdan oluklu” egzozlar ve arkadaki GT-63 S armasına kırmızı bir renk tonu, ancak arabanın yanlarındaki E-Performance rozeti, bunun en iyi olduğunu ortaya koyuyor. İçeride, hibrite özgü ekranlar, firmanın yeni direksiyon tasarımı ile birlikte iç mekana ilişkin tek değişiklik.