Tamamen elektrikli G-serisi olur mu?

Yeni Mercedes EQG elektrikli G-Serisi, merdiven bir şasiden yararlanacak ve benzinli ve dizel muadilleriyle aynı arazi maharetine sahip olacak.

Bu otomobil, 2021 Münih Otomobil Fuarı’nda tanıtılan en yeni Mercedes EQ konsepti olan konsept EQG’ dir . Markanın 2024’te üretime girmesi planlanan efsanevi G-Serisi’nin tamamen elektrikli bir versiyonunun ön izlemesi yapıldı. Yollarda tamamen elektrikli G-serisini görmek birkaç yıl uzakta olmasına rağmen, marka bu yeni konsepti üretime hazır olarak adlandırıyor. Tasarım, G-Serisinin geleneksel, iki kutulu arazi aracı şeklini ve profilini yeni EQ serisinde tanıtılan bazı tasarım öğeleriyle harmanlıyor.

1979’daki lansmanından bu yana, G-serisi küçük ve evrimsel görsel tasarım değişiklikleri yaptı, 2018’deki mevcut nesil model için ‘büyük’ ​​yeniden tasarım bile büyük SUV’un tavizsiz, kutu gibi bir arazi aracı olarak görünümünü koruduğunu gördü. Tamamen elektrikli versiyon için Mercedes , en yetenekli 4×4’ünü tamamen yeniden tasarlamak yerine bu yumuşak evrimi sürdüreceğini göstermiş oldu. Köşeli silüet, kaputun her iki yanında ön kanatların üstüne monte edilmiş ön göstergeler gibi modelin en ayırt edici özelliklerinin çoğunu koruyor. Yine de bazı geleneksel unsurlar elektrikli güç aktarma organları için uyarlanmış. Örneğin, bagaj kapağına monte edilmiş bir stepne yerine, Mercedes’in şarj kablolarını saklamak için kullanışlı bir yer olabileceğini söylediği yeni bir kilitlenebilir kutu var.

Efsane tamamen elektrikli olarak

karşımızda!

Diğer dokunuşlar arasında portbagajın ön tarafında çalışan bir LED şerit – tavana monte spot lambaların modern bir yorumu – raf tasarımının bir parçası olarak entegre edilmiş bir ‘G’ logosu ve bagajın arkasında benzer bir kırmızı LED şerit yer alıyor. tavan aynı zamanda fren lambası görevi görüyor. Eşsiz bir tasarıma sahip yeni 22 inç jantlar gösterilmiş. Mercedes, EQG’nin ödün vermeyen bir off-roader olmaya devam edeceğini ve bu nedenle tamamen elektrikli bir platform üzerine inşa edilmediğini vurgulamak istiyor. Bunun yerine, benzinli ve dizel otomobilin sağlam merdiven çerçeveli şasisi, bağımsız ön süspansiyon ve arkada sert bir aks ile birlikte tamamen elektrikli bir güç aktarma organına uyacak şekilde dönüştürülecek.

EQG’nin elektrikli güç aktarma sistemi, arazi sürüşü için ‘düşük menzil’ ayarına sahip iki vitesli bir otomatik şanzımana sahip olacak. Mercedes, elektrikli aktarma organlarının düşük ağırlık merkezinin ve anlık torkunun, arazi kabiliyeti söz konusu olduğunda avantajlı olması gerektiğini söylüyor. Standart G-Serisi ile aynı şekilde geliştirilecek ve Avusturya’nın Graz kentindeki 1.445 metre yüksekliğindeki Schöckl dağındaki test pistinde kapsamlı arazi testleri yapılacak.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu