2022 Mercedes-AMG SL standart dört tekerlekten çekiş ile geldi
Mercedes-Benz, ikonik SL modelinin yedinci nesli ile karşımıza çıktı. Yaklaşık 70 yıldır yollarda olan Mercedes-AMG SL, 2022 yılı itibariyle standart olarak dört tekerlekten çekiş sistemine geçiş yaparken 2+2 kişilik oturma düzenine de dönüş yapmış.
Mercedes-AMG, yeni nesilde SL’yi baştan aşağıya elden geçirmiş diyebiliriz. Alüminyum, çelik, magnezyum ve kompozit maddelereden oluşan bir platforma geçiş yapan yeni SL’in artık çok daha özel hissettireceğini şimdiden söyleyebiliriz. Alman üretici daha sonra bu platformu gelecek nesil AMG GT Coupe modelinde de kullanacak. Bu detay bile Mercedes-Benz’in yeni üstü açık modeline verdiği değeri anlamaya yetiyor.
4.705 mm uzunluğa ve 2.700 mm’lik aks mesafesine sahip olan araç selefine göre 74 mm daha uzun olarak tasarlanmış. Aracın dingil mesafesinde ise 115 mm’lik bir artış meydana geldiğini görüyoruz. AMG GT Roadster’ın da yerini alacak olan yeni SL bu modelden de 154 mm daha uzun yapısıyla dikkat çekiyor.
Mercedes-AMG, iki farklı V8 motorlu üstü açık model yerine tek bir otomobil ile devam etmeyi uygun görmüş. Bu durum SL’nin sırtındaki yükü de arttırıyor. Aracın üst segmente geçişi ise isim değişikliği ile başlıyor. Artık Mercedes-AMG SL olarak anılacak olan model artık AMG ailesine geçtiğiniz herkese göstermek istiyor. AMG modellere özgü Panameriacana ön ızgara ise bu değişikliğin en büyük kanıtı niteliğinde.
AMG logosu ve Panamericana ızgaraya uygun olarak kaputun altında da artık daha güçlü motorlar yer alıyor. 2022 Mercedes-AMG SL ilk etapta diğer AMG modellerinden de tanıyacağımız M177 kodlu 4.0 litrelik çift turbo beslemeli V8 motorların iki farklı versiyonu ile sunulacak. Giriş seviyesini oluşturan SL 55 modeli 477 beygir güç ve 700 Nm tork üretebilecek. 3.9 saniyede 100 km/s hıza ulaşan modelin son hızı 295 km/s olarak açıklandı. SL 63 modeli ise 585 beygir güç ve 800 Nm’lik değerleriyle göz dolduruyor. 100 km/s hıza ulaşmak için sadece 3.6 saniyeye ihtiyaç duyan aracın son hızı 315 km/s. Olası şarj edilebilir hibrit versiyonla birlikte ise bu değerlerin çok daha üzerine çıkılması muhtemel görünüyor.
İlk defa dört tekerlekten çekiş sistemi ile sunulacak olan SL’de güç 9 ileri tork konvertörlü şanzımanla yere iletilecek. 4Matic+ dört tekerlekten çekiş sistemi ile bir ilki yaşan üstü açık otomobilin sürüş dinamiklerini şimdiden merak ediyoruz. Sürüş dinamiklerine en az bizim kadar önem veren Mercedes-AMG hem 55 hem de 63 modellerinde yeni 5 noktalı ön süspansiyon, karbon seramik frenler ve arka tekerlek yönlendirme sistemine standart olarak yer vermiş.
Bunlara ek olarak metal tavan yerine kumaş tavana geçiş yapılması ile birlikte ağırlık merkezi aşağıya çekilmiş. Bununla birlikte 21 kilogramlık ağır tasarrufu da sağlanmış. Mercedes-AMG ayrıca aracın üstü açıkken bile bagaja iki golf çantasının sığabildiği iddiasında. 15 saniyelik bir açılma ve kapanma süresine sahip olan tavan 50 km/s’lik hızlara kadar işini yapmaya devam edebiliyor.
Buradan arka koltuklara geçtiğimizde ise pek güzel haberlerimiz olduğunu söyleyemeyiz. Daha çok çocuklar için uygun olan bu bölümde özellikle uzun yolculuklar yapmayı pek önermiyoruz.
Yeni modelin tasarımını ele aldığımızda ise üçgen formlu LED farlar markanın yeni tasarım yüzünü temsil ediyor. Selefine göre çok daha agresif görünen 2022 Mercedes-AMG SL, aynı zamanda AMG GT Roadster’ın da yerine geçebileceğini gösteriyor. Arka bölümde de yine üçgen formlu aydınlatma grubu öne çıkıyor. AMG GT 4 Door ile benzerlik gösteren bir arka kısma sahip olan yeni SL bu sayede bir AMG üyesi olduğunu da kanıtlıyor. 5 farklı pozisyonda hareket ettirilebilen arka spoyler de yüksek hızlarda araca ekstra yere basma kuvveti sağlıyor. Benzer bir yere basma kuvvetini ön bölümde de isteyen kullanıcılar için ise Aerodynamics Paketi mevcut.
Tüm bu sportif görünümün standart olarak gelen 19 inçlik jantlarla tamamlandığını söylemek mümkün. Çok kollu siyah jantlar yeni SL ile oldukça uyumlu görünüyor. AMG, bu jantlar yeterli gelmezse diye 20 ve 21 inçlik opsiyonlar da koymuş.
Dışardan oldukça sportif bir görünüm ortaya koyan 2022 Mercedes-AMG SL, iç bölümde ise sofistike havasıyla dikkat çekiyor. Geniş ekranlı bir bilgi-eğlence sistemi ile bizleri karşılayan yeni SL, oldukça şık bir kokpite ev sahipliği yapıyor. S-Serisi’den tanıdığımız en son MBUX işletim sistemine ev sahipliği yapan dokunmatik ekran birçok kontrolü yönetmenize olanak sağlıyor. 3 boyutlu dijital gösterge ekranı ise araç hakkındaki tüm bilgileri sürücüye yansıtmakta oldukça başarılı. Bu ekran aynı zamanda baş-üstü ekran göstergesiyle de desteklenmiş durumda.
Tüm bu lükse rağmen Mercedes-AMG detaylarla sportif havayı korumayı başarmış. Altı düz tasarlanan direksiyon simidi, Alcantara kaplamalar ve karbon fiber döşemeler ile sportif hava kabine aktarılmış. Aracın sportif karakterini korumak isteyen Alman üretici aynı zaman S-Serisi’nde kullanılan bazı sürücü destek sistemlerini de SL’ye taşımamış.
Mercedes-AMG, 2022 SL ile spor ve lüks otomobil arasındaki ince çizgiyi bulmaya çalışmış görünüyor. Sizce Alman üretici başarılı olmuş mu?