2022 Suzuki S-Cross gün yüzüne çıktı
2022 Suzuki S-Cross modeli düzenlenen bir etkinlik ile tanıtıldı. Yeni nesil ile birlikte SX4 S-Cross ismi yerine S-Cross olarak yoluna devam edecek olan modelde daha agresif bir tasarım benimsenirken yeni teknolojiler de unutulmamış.
Yeni S-Cross, yüksek yapısı, geniş ön ızgarası ve bu yeni farların verdiği agresif bakışlarıyla çok daha iddialı görünüyor. Koyu renkler detayların bolca kullanıldığı modelde plastik çamurluk ve tampon korumalıkları ile aracın SUV karakteri ortaya konulmuş. Dışardan baktığımızda selefine göre çok daha iri görünen modelin boyutlarını koruyor olması ise herkesi olduğu gibi bizleri de şaşırttı.
4.300 mm’lik uzunluğu ile SX-4 S-Cross’dan daha büyük olmayan yeni Suzuki S-Cross, içeride ise çok daha fazla yaşam alanı vadediyor. Yaşam alanlarının yanı sıra sunulan teknolojilerle de S-Cross yolcularını daha memnun edecek gibi görünüyor. Android Auto ve Apple CarPlay destekli bilgi-eğlence sisteminin 9 inçlik dokunmatik ekran başta olmak üzere iç mekan çok daha kaliteli hissettiriyor.
En üst pakette 9 inçlik bilgi-eğlence sistemi ekranının yanı sıra uydu bağlantılı navigasyon, deri koltuklar ve panoramik cam tavan da yer alıyor. Motion adı verilen pakette dokunmatik ekran 7 inç boyutuna inmesine rağmen ısıtmalı koltuklar, çift bölgeli klima, LED aydınlatma grubu ve anahtarsız giriş sunmaya devam ediyor. Ayrıca tüm modeller trafik işareti algılama, adaptif hız sabitleyici ve kör nokta asistanı ile donatılmış durumda.
Suzuki yeni modelinde herhangi bir elektrikli ya da hibrit güç ünitesine yer vermemiş. Yeni S-Cross’un kaputunun altında markanın 48V’lik yarı hibrit 1.4 litrelik motoruna ev sahipliği yapacak.129 beygir güç ve 235 Nm tork değerlerine sahip olan motor gücünü standart olarak ön tekerleklere iletecek. Ekstra ücret ödendiğinde ise Allgrip dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip olabileceksiniz. Önden çekişli versiyonun 0-100 km/s hızlanmasını 9.5 saniye olarak açıklayan Suzuki, dört tekerlekten çekişli versiyon için ise 10.2 saniyelik süre beyan etti. Her ne kadar ağırlık dezavantajı olsa da dört tekerlekten çekiş sunan versiyonun önden çekişli türevine göre yavaş kalması bizleri şaşırttı. Her iki versiyonun da 6 ileri manuel ya da otomatik şanzımanla alınabileceğini de hatırlatalım.
2022 Suzuki S-Cross, markanın Macaristan’daki tesislerinde Vitara ile birlikte üretilecek. Aracın Türkiye’deki satışlarının ise 2022 yılında başlaması planlanıyor.