Hyundai Grubu motor geliştirme bölümünü kapatıyor
Hyundai’nin Namyang’daki 12.000 çalışana ev sahipliği yapan Ar-Ge merkezi önemli bir yeniden yapılanma sürecine giriyor. Elektrikli modellere geçişte yeni bir adım atan Hyundai Grubu, motor geliştirme bölümünü kapatarak bir anlamda içten yanmalı güç ünitesine sahip araçlara da veda etmeye hazırlanıyor diyebiliriz.
Business Korea tarafından yapılan habere göre yeni motorların geliştirilmesi için çalışan mühendislik ekibi, elektrikli araçlar için Ar-Ge ekibine dönüştürülmüş durumda. Bunun yanı sıra geleneksel motor geliştirme ve üretiminde bulunun birçok çalışan da yeni batarya geliştirme ve elektrikli modeller için gereken diğer departmanlara yönlendirildiği de gelen bilgiler arasında.
Hyundai, farklı departmanları birleştirerek yeni elektrikli otomobiller için Ar-Ge süresini kısaltmak istiyor. Koreli üretici bu bağlamda Proje Yönetim Ekibi ve Entegre Ürün Geliştirme Ekibi’ni birleştirmiş durumda. Bu yeni ekip tasarımdan üretime kadar sadece bir araçtan sorumlu olacak.
Hyundai Grubu’nun elektrikli modellere geçiş süreci E-GMP platformu üzerinde yükselen Hyundai, Kia ve Genesis imzalarını taşıyan modellerle başlamış durumda. Hali hazırda Ioniq 5‘i tanıtan Hyundai’nin 2022 yılında Ioniq 6 modelini tanıtması bekleniyor. 2024 yılına gelindiğin de ise bu modelleri Ioniq 7 takip edecek. Hyundai, elektrikli araçların yanı sıra hidrojen yakıt hücresi teknolojisi üzerinde de çalışmaya devam ediyor.
Geçen hafta Koreli üretici, Albert Biermann’ın Grup Başkanı ve Araştırma ve Geliştirme Bölümü Başkanlığı görevinden emekli olduğunu duyurmuştu. Artık firma için Yönetici Teknik Danışman olarak çalışacak olan Alman mühendis, performans odaklı N departmanı da dahil olmak üzere Hyundai modellerinin sürüş dinamiklerine odaklanmıştı. Emekli olmasına rağmen Biermann’ın elektrikli otomobiller konusunda da markaya yardımcı olacağını söyleyebiliriz.