Hyundai’nin yeni elektriklisi : Ioniq 5

Hyundai yeni elektrikli Ioniq 5 modelini tanıttı. Koreli üreticinin elektrikli modellerini üreten Ioniq alt markasının ilk ürünü olan Ioniq 5, markanın E-GMP platformu üzerinde yükseliyor.

Ioniq 5 aslında Tucson’dan hem daha uzun hem de daha geniş

Hatchback gövde oranları sizleri yanıltmasın, 4.635 mm’lik uzunluğu ve 1.890 mm’lik genişliği ile Ioniq 5 aslında Tucson‘dan hem daha uzun hem de daha geniş. Aracın 1.605 mm’lik yüksekliği de onu Hyundai’nin de ifade ettiği gibi tam bir crossover yapıyor. Elektrikli modeller için özel üretilen platform sayesinde sunulan 3 metrelik aks mesafesi de içeride oldukça geniş bir yaşam alanı sağlıyor.

Ioniq 5’in tasarımına geçecek olursak genel anlamda Hyundai 45 konseptine bağlı kalındığını söyleyebiliriz. Hyundai’nin ‘Parametric Dynamics’ olarak adlandırdığı tasarım dili Ioniq 5’te sade ve keskin çizgilerle hayat bulmuş. Çift U grafikli LED farlar da aracın bu keskin hatları ile uyum içinde. Arka bölümde tetristen çıkmış gibi görünen piksel piksel ayrılan stop lambaları da bizim beğenimizi kazandı. Maksimumm aerodinami için panel boşluklarını en aza indirmek adına tekerlek kemerlerine kadar uzanan kaput da kesinlikle araca farklı bir hava katmış. Konsept modellerde görmeye alıştığımız gömülü kapı kolları Ioniq 5’te üretim modeline taşınırken, aracın jant tasarımına da gözlerimizin alışması gerekecek.

Kullanışlı ve teknolojik iç mekan

Oldukça minimalist tasarlanan iç mekana baktığımızda ise 12 inçlik dijital gösterge paneli ve yine aynı boyutlardaki dokunmatik bilgi-eğlence sistemi ekranı öne çıkıyor. Araçta yer alan baş-üstü ekran göstergesi de sürücüye en doğru komutları vermek için arttırılmış gerçeklik fonksiyonu ile donatılmış.

Tamamen düz bir zemine sahip olan Ioniq 5’te Hyundai, tamamen yolcuların rahatını ön planda tutmuş. Kabin içinde daha fazla hareket özgürlüğü sunmak isteyen marka bunun için merkezi konsolu 140 mm’ye kadar hareket ettirilebilir şekilde tasarlamış. Bu hamle ile birlikte araçtaki vites seçici de direksiyon üzerine aktarılmış. Konfor için merkezi konsolu hareket ettirebilir olarak tasarlayan Hyundai, koltuklarda da hareket özgürlüğü sunmuş. Tüm bunların yanı sıra 531 litrelik bagaj hacmine sahip olan model motor seçeneğine göre ön kaputun altında da ekstradan 57 litreye kadar yükleme bölümü sunuyor.

Sıfır emisyonlu bir model ile çevreci kimliğini öne çıkaran Koreli üretici, iç mekanda kullandığı materyallerle de bunu desteklemek istemiş. Hyundai, iç mekanın hemen her bölgesinde çevre dostu ve geri dönüştürülebilir malzemeler kullanmaya özen göstermiş. Bu malzemeler arasında geri dönüştürülmüş pet şişeler, bitki bazlı iplikler, doğal yün iplikler ve bitki özleriyle elde edilen bio boyalar yer alıyor.

İki farklı batarya seçeneği

Gelelim görünmeyen kısımlara. Hyundai Ioniq 5, 58 ve 72.6 kWh’lik iki farklı batarya seçeneği ile sunulacak. Tek veya çift motorlu seçeneklere sahip olan araç buna bağlı olarak arkadan itişli ya da dört çeker olacak.

Çift güç ünitesi düzenine sahip en güçlü versiyon toplamda 306 beygir güç ve 605 Nm’lik tork değerlerine sahip. Bu versiyonun 0-100 km/s hızlanması ise 5.2 saniye sürüyor. Sizin için önemli olan menzil ise tek motor ve 72.6 kWh’lik batarya düzenini seçmeniz gerekiyor. WLPT döngüsüne göre 470 ila 480 km arasında menzil sunan model, 217 beygir güç ve 350 Nm torka sahip.

Giriş seviyesinde ise Ioniq 5, 58 kWh’lik bataryaya sahip 170 beygir güç ve 350 Nm tork sunan elektrik motoruyla geliyor. Gücünü arka tekerleklere ileten bu modelin 0-100 km/s hızlanma süresi 8.5 saniye.

Hyundai’nin yeni elektrikli modeli hem 400 hem de 800 Volt çıkışlarla şarj edilebilecek. 350 kW’lık şarj istasyonlarında bataryanın doluluk oranının %10’dan %80’e ulaşması 18 dakika sürecek. 100 km’lik bir menzil kazanmak için ise 5 dakikalık bir şarj yeterli.

Güneşten gelen güç

Ioniq 5’i ayrıca güneş panellerine sahip bir tavanla satın almak da mümkün olacak. Güneş enerjisini bataryaya aktaran paneller, aracınıza ek menzil sağlarken, durur halde iken bataryanın boşalmasını engelliyor.

Hyundai’nin V2L adını verdiği çift yönlü şarj sistemi de sunulan bir başka yenilik. Arka koltuklar altına yerleştirilen 3.6 kW’lik şarj girişi sayesinde Ioniq 5 sahipleri elektrikli bisiklet, scooter ya da diğer cihazlarını şarj edebilecekler.

Birçok teknolojiye ev sahipliği yapan Hyundai Ioniq 5’te gelişmiş güvenlik sistemleri de unutulmamış elbette. Ön Çarpışma Asistanı (FCA), Kör Nokta Çarpışma Önleme (BCA), Akıllı Hız Sınırı Asistanı (ISLA), Sürücü Dikkat Uyarısı (DAW), Far Asistanı (HBA) gibi sistemler Ioniq 5’te yer alacak.

Hyundai Ioniq 5, 2021 yılının ortalarında Avrupa’da satışa sunulacak. Aracın fiyatını ise henüz bilmiyoruz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu