Mercedes Vision EQXX , 1000 km’lik menzil ile geldi
Uzun süren bekleyiş sürecinin ardından Mercedes Vision EQXX Concept sonunda gün yüzüne çıktı. Konsept model elektrikli otomobillerin en büyük sıkıntısı olan menzil miktarını 1000 km’lik menziliyle ortadan kaldırmayı hedefliyor.
15 ay süren tanıtım kampanyasının ardından EQXX sonunda bugün görücüye çıktı. Şimdilik sadece bir konsept model olan EQXX, Mercedes-Benz tarafından şimdiye kadarki en verimli otomobil olarak nitelendiriliyor. Teknoloji ve tasarımıyla merak uyandıran konsept modelin ilerleyen dönemde üretim versiyonu ile karşımıza çıkmasını bekliyoruz.
EQXX’in menzil avantajından başlayacak olursak, Mercedes-Benz sadece daha büyük bir batarya takarak bu rakamları elde etmemiş. Şirketin de belirttiği gibi herkes daha büyük bataryalarak takarak daha fazla menzil elde edebilir. Ancak büyüyen bataryanın getirdiği ağırlık dezavantajı ile bu durum beklendiği gibi bir fark yaratmayacağı gibi aracın frenleme ve yol tutuş kabiliyetini de olumsuz yönde etkileyecektir.
1000 km’lik (621 mil) menzile 100 km’de 10 kWh’nin altında bir tüketimle ulaşan Mercedes-Benz bu konuda oldukça iddialı. Alman üretici bu verimli tüketim rakamlarına daha akıllı düşünme ve teknolojiler ile birlikte ağırlığı azaltma ve aerodinamiğe odaklanarak elde ettiklerini belirtiyor.
Konsept modelde EQS 450+ modelinde yer alan 100 kWh’lik bir batarya bulunuyor. Ancak F1 otomobillerinin arkasındaki beyin olan Yüksek Performanslı Güç Aktarma Organları (HPP) ve Mercedes-Benz Grand Prix’in de yardımıyla bu batarya %50 daha akıllı, %30 daha hafif olarak tasarlanmış. Bu sayede bataryanın ağırlığı 495 kg’a düşürülebilmiş.
Daha hafif bataryanın yanı sıra magnezyum jantlar, alüminyum alaşımlı fren diskleri, karbon ve camla güçlendirilmiş plastik kapılar ile aracın ağırlığı sadece 1750 kg’da tutulmuş. Bunun yanı sıra araca 25 km menzil kazandıran güneş panelleri de konsept modelin verimliliğine destek olan bir başka detay.
Aracın verimini arttıran detaylar arasında düşük yuvarlanma dirençli lastikler, ayarlanabilir bir arka difüzör tarafından desteklenen sadece 0.17’lik rüzgar sürtünme katsayısını sayabiliriz. Aracın elektrik motorunun ise 204 beygir gücünde olduğu da gelen haberler arasında. Konsept modelde verimliliği ön plana koyan Mercedes-Benz, güçlü bir motoru tercih etmemiş gibi görünüyor.
Tüm bu verimlilik detayları arasında Mercedes-Benz lüksten ise ödün vermemiş. Tek parçalı 47.5 inçlik bir dokunmatik ekran paneline yer verilmiş. 8K görüntü kalitesine sahip olan bu ekran üç boyutlu navigasyon sisteminin de yardımıyla oldukça farklı deneyimler yaşatabilir. Ayrıca aracın çevreci yanını sadece lafta bırakmak istemeyen Mercedes-Benz, EQXX’in iç mekanının çoğunda geri dönüştürülmüş malzemelere yer vermiş.
Peki teknolojisinden tasarımına oldukça farklı görünen bu otomobil sizce elektrikli otomobillerin geleceğini temsil ediyor? Sizin Mercedes Vision EQXX konsepti hakkındaki düşünceleriniz neler ?