Mercedes CLS 300 d 4Matic İncelemesi
Ülkemizde çok sevilen ama kullanışsız olarak görülen Coupe formun üstesinden gelmeyi başaran Mercedes, CLS modelini sizler için test etmemize imkan tanıdı. Karşınızda makyajlanmış yeni tasarımı ile Mercedes CLS 300 d 4Matic!
Genel Bakış:
Testimizin konuğu olan model AMG donanımına sahip, bu donanıma ek gözümüze çarpan ilk detaylar arka AMG spoiler, 20 inç çok kollu, tasarımın geçişleri ile mükemmel uyum sağlayan jantlar ve ufak Mercedes logolarının olduğu ön panjur. Ön panjur gerçekten muazzam bir detay ve insanlarda yarattığı algı çok güzel ama internet sitesinde interaktif olarak AMG ön panjuru ile kıyaslama yaptığımda beni çeken taraf kesinlikle AMG ön panjur oldu. Otomobil kesinlikle AMG ruhunu yansıtıyor. CLS benim için parasını gerçekten hak eden bir model sunduğu donanım, tasarım ve performans eğrisi ile çok başarılı. Performans demişken 2 Litre hacimi ile 265 beygir ve 550 Nm tork üreten bu model dizel motorun geldiği son nokta olarak tasarımı kadar kaputun altında da iddaalı.
Dış Tasarım:
Coupe formuna uyarlanan o keskin ve köşeli çizgi hatları, ön tampon altında oluşturulan hava kanalları, ön gündüz LED grubu arabaya sportif bir görünüm katmış. Ön taraftan devam ettiğimizde Mercedes amblem detayı bulunan ön ızgara dikkat çekici ve detay severlerin hoşuna gitsede, benim tercihimin kesinlikle AMG ön ızgara olacağını belirtmek isterim. MultiBeam LED teknolojili ön far grubu tasarım ile mükemmel bir uyum sağlıyor ve yol aydınlatma başarısı kadar tasarım olarakta üst seviyede. Yan bakış açısına geçtiğimizde AMG donanım seviyesinde gelen 20 inçlik çok kollu jantlar sunulduğu ince yanak lastik ebatı ile tasarımın ince geçişlerine ayak uydurmuş. Arka tarafa geçtiğimizde ise formundan dolayı daha belirgin olan bagaj kapağı ve onun üzerine taşmış olan arka far grubu kullandığı LED’ler sayesinde Mercedes kimliğini kazanmış. Arka farların detayına indiğimizde muhteşem bir işçilik ile yapılmış olması kullanıcıları özel daha içine oturmadan özel hissettiriyor. Küçük bagaj kapağı, büyük arka tampon ve difüzör otomobilin sportif kimliğini öne çıkaran unsurlardan.
İç Tasarım ve Multimedya:
Premium hissiyatının yanında
kullanışlılık sunmak!
Mercedes CLS 300d AMG kapısını açtığımızda bizi karşılayan taba rengi ve deri hissiyatı ile premium algısını kullanıcısına direkt aşılıyor. Direksiyona geçtiğimizde Çift renk deriler ve arasında muhteşem bir kontrast yaratan ahşap desen göze çarpan ilk detay. Kapının üstündeki ahşap desene gömülü şekilde duran hoparlör otomobildeki muazzam geçişler için bir örnek. Koltuklar çok rahat ve kullanışlı ek olarak Mercedes’in sunduğu sürücünün boyuna göre otomatik olarak uyarlanabilen koltuk gerçekten konforlu ve güvenli bir sürüş açısı oluşturuyor. Mercedes’in MBUX adını verdiği akıllı multimedya sistemi sürücüsünü her gün daha da iyi tanımakta. Bu yapay zeka sürücünün ayarları ve kullanış biçimine göre otomobili uyarlayarak daha rahat stressiz bir sürüş izlenimi yaratmakta. 12.3 inçlik multimedya sunduğu çözünürlük ve renk kalitesi olarak otomobilin premium algısını sürdürmekte. Çok sade ve istenilen uygulamanın kolay halde kontrol edilebildiği multimedya, Mercedes’in en sevilen özelliği olan sesli komut ile birleştiğinde sürüş zevkinizi en üst düzeye taşıyor. Sürüş esnasında dikkatinizi tamamen yola odaklamanız için sunulan sesli komut “Hey Mercedes” anahtar kelimesi ile aktif olduktan sonra isteklerinizi yerine getirmekte. Ön camda sunulan sanal gösterge paneli sürüş odağınızı en tepeye taşıyan unsurların başında gelmekte. Mevcut süratiniz bulunduğunuz karayolunda ki hız limiti ve navigasyon bilgilendirme ekranı ile size gerekli tüm bilgileri sunuyor. Burmester ses sitemi ile sunulan ses kalitesi muazzam, sesi tamamen açtığınızda bile en ufak titreme veya bozulma yaşanmıyor. Mercedes’in öncüsü olduğu iç ambiyans aydınlatma 64 adet renk seçeneği ile dinamik olarak sürüşe en uygun iç ambiyansı yaratmakta başarılı.
CLS 300d 4Matic otomatik park, DISTRONIC, PRE-SAFE PLUS, aktif direksiyon yardımı, hız sınırını otomatik algılama gibi üst seviye donanımlara da sahip. Otomatik park etme özelliği çok kullanışlı olmasının yanı sıra zor menü arayüzleri, karışık seçimler yüzünden kullanıcıların pek fazla tercih ettiği bir donanım olmuyordu. Fakat Mercedes kolay arayüz ve kusursuz çalışan sistemi ile kullanıcının gerçekten işine yarayan bir sistem haline getirmiş. Orta konsolda bulunan park tuşunun ardından ön multimedya ekranında açılan arayüz üzerinde park yapılacak konumu seçip onayladıktan sonra, gaz ve freni otomatik yapmasının yanı sıra, vitesi D ve R konumları arasında değiştirmesi kullanıcıların bu sistemi günlük hayatlarında daha fazla kullanmalarına olanak sağlayacaktır.
Aktif takip yardımcısı yani DISTRONIC olarak adlandırılan bu sistem öndeki otomobille olan mesafesi otomatik olarak düzenliyor. Sistem sizin önceden seçtiğiniz mesafe ayarına göre otomatik olarak duran veya hareket halindeki nesne ile aranızdaki mesafeyi ayarlıyor. Ve hızınızı sürüş yapılan konumdaki viraj, kavşak, geçiş gişeleri gibi yol bilgilerine göre ayarlıyor.
PRE-SAFE PLUS adı verilen sistem tamamen otomobil içindeki yolcuların güvenliğinin en üst düzeyde olması amacıyla mühendislerin geliştirdiği akıllı bir sistem. Sistemin çalışma mantığı tamamen etrafta oluşabilecek kazalarda otomobili uyararak gerekli önlemleri almasını sağlamak. Arkanızdan hızla gelip size çarpacak bir otomobil olduğunda, arka flaşörleri yakarak uyarı ve ardından otomobilin emniyet kemerlerini gerdirme, eğer otomobiliniz hareketsiz halde ise frenlere basarak otomobili sabitler.
Konfor ve performansın yanında, stabil
çalışan güvenlik donanımları!
Aktif direksiyon yardımı olarak adlandırılan sistem, sürücünün anlık dalgınlıklarda veya otomobil haricinde ilgilendiği şeylerde aracın şerit ihlali yapmamasını ve kontrollü şekilde yola devam etmesini sağlamakta çok stabil ve şeritleri ortalayarak çalışan sistem sürücü bu anlık düzeltmelere tepki vermediği taktirde verdiği uyarı ile sürücünün kontrolü ele alması gerektiğini ve daha dikkatli olması gerektiğini tekrarlıyor.
Arka tarafa geçtiğimizde, ön tarafta sunduğu kaliteli ve premium algısını arka bölümde kaybetmeyen CLS bunun yanında Coupe formuna yenik düşmeyerek muazzam bir yaşam alanı da sunuyor. Baş mesafesinin gayet yeterli olması ve taba rengi koltuklar ve sunroof sayesinde ferah hissettirmeyi başaran CLS, Coupe formunun üstesinden gelmiş. Geniş ve ferah olmasının yanında ortaya denk gelen kişinin büyük şaft tüneli ve 2 kişiye göre uyarlanmış koltuklar yüzünden 3. kişinin biraz rahatsız bir sürüş geçireceğini dile getirmek isterim. Otomobilin taşıma alanına geçtiğimizde 520 Litre bagaj alanı sunan CLS bu sayede günlük kullanımın yanında ailelerinde tercih ettiği bir otomobil.
Motor, Performans ve Sürüş Dinamikleri:
Kullanıcıların en çok merak ettiği ve bir otomobilin ruhunu tamamlayan başlığımıza geldik. Mercedes CLS 300 d 4Matic 2.0 Litre dizel motor ve 9 ileri şanzıman ile sunulmakta. Bu kombinasyon ile 265 beygir güç ve 550 Nm tork sunmakta. MHEV yani hafif hibrit olarak sunulan elektrikli motor, şanzıman ile motor arasında bulunmakta be 20 Beygir 200 Nm tork üretmekte. Tamamen otomobilin ilk kalkıştaki hantallığını ortadan kaldırmak ve yelken modu olarak adlandırılan yüksek süratte otomobilin süzülmesine olanak sağlayan bir sistem. 4 çeker olan otomobil şanzıman ile kusursuz olarak çalışan motorun gücüne rağmen stabil ilerletmeyi başarıyor. Viraj içlerinde havalı süspansiyonun hareketleri ile otomobilin sürüş agresifliğine göre şekil alması sayesinde kaymaları en aza indiriyor. Mercedes’in ilk tamamen alüminyumdan üretilen dizel motoru ve toplam ağırlığı 168 kilogram bu veriye göre bir önceki jenerasyon motordan tam 20 kilogram daha hafif bu da yakıt tasarrufu ve yol tutuşa iyileştirme demek. Şehir içi sürüşlerde sizin anlık olarak isteklerinize çok hızlı cevap veren motor ve şanzıman ikilisi, kullanıcının daha stressiz ve ikilemde kalmadan bir sürüş yaşamasına olanak sağlıyor. 6.4 saniyelik 0-100 hızlanması ile çok başarılı bir süre çıkartan otomobil ara hızlanmalar ve sollamalarda sürücünün kendinden emin bir şekilde yola devam etmesini sağlamakta.
Yakıt tüketimi konusuna geldiğimizde, İstanbul’da yaptığımız test sürüşü sonunda trafik ve agresif sürüşler sonunda 8.6 Litrelik bir tüketim değeri yakaladık. Bu değer 1935 Kilogram boş ağırlığa sahip ve 4 tekerlekten çeker bir otomobil olarak göz önüne alındığında gerçekten başarılı. Eğer dikkat edilirse bu tüketim değerinin şehir içi 7.5 litre seviyesine ineceğini söyleyebilirim.
Genel olarak litre başına sunduğu güç, 4 çeker sayesinde mükemmel performans ve yol tutuşu, havalı süspansiyonlar sayesinde premium algının konfora da yansıtılması ve agresif sürüşlerde yol tutuşuna olan katkısı sayesinde, Mercedes CLS 300 d 4Matic konforlu ve agresif kullanım sunmakta. Sportif coupe tasarımın ardında, 520 litre bagaj, geniş ve ferah iç hacim sunması sayesinde aile kitlesinin tercihlerinde de olacağını belirtelim.
Yelken modu
- Model: Mercedes CLS 300 d 4Matic
- Motor Tipi: Dizel MHEV(Hafif Hibrit)
- Motor Hacmi: 1997 cc 2.0 Litre
- Silindir Sayısı: 4 silindir
- Beygir Gücü: 265HP
- Tork Gücü: 550 Nm @1.800 – @2.500 rpm
- Elektrikli Motor Beygir: 20 HP
- Elektrikli Motor Tork: 200 Nm
- Depo Kapasitesi: 50/7 Litre
- 0-100: 6.4 saniye
- Maksimum Hız: 250 Km/s
- Ortalama Yakıt Tüketimi: 7.2 Litre
- Uzunluk: 4988 mm
- Genişlik: 1890 mm
- Yükseklik: 1435 mm
- Dingil mesafesi: 2939 mm
- Ağırlık: 1935 Kilogram
- Bagaj Hacmi: 520 Litre
- Lastik Ebat: 245/45 R18; 245/40 R19; 245/35 R20 —- 275/40 R18; 275/35 R19; 275/30 R20