Gücü isminde saklı: Aston Martin DBX707
Uzun süren bekleyişin ardından Aston Martin, DBX model gamının tepesinde yer alan yeni yüksek performanslı SUV modelini tanıttı. Söz verildiği gibi en güçlü lüks SUV model olan Aston Martin DBX707, adından da anlaşılacağı üzere 707 beygirlik güç sunuyor.
DBX707’nin kaputunun altında standart modellerde olduğu gibi AMG imzalı 4.0 litrelik V8 motor yatıyor. Ancak kardeşlerinden farklı olarak 707 beygir güç ve 900 Nm tork üreten model bu anlamda farkını ortaya koyuyor. Standart V8 üniteye göre 157 beygir güç ve 200 Nm tork fazladan üretebilen DBX707, 650 beygirlik Lamborghini Urus ve 635 beygirlik Bentley Bentayga Speed’in de önünde yer alıyor. Aston Martin DBX707, elektrik destekli güç ünitelerine sahip yeni modeller gelene kadar en güçlü SUV model ünvanını koruyacak gibi görünüyor.
Fazladan güç için iki yeni turbo kullanan Aston Martin mühendisleri ayrıca yeni bir egzoz sistemine de yer vermişler. Tüm bu gücü kontrol etmek ve daha hızlı vites geçişleri için ise tork konvertörlü yerine yeni bir dokuz ileri ıslak kavramalı bir şanzıman tercih edilmiş. Yeni şanzımanın yanı sıra elden geçirilmiş dört tekerlekten çekiş sistemi ve sınırlı kaydırmalı diferansiyelin de yardımıyla performanslı SUV model 100 km/s hıza sadece 3.2 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum hızı 310 km/s olarak açıklanan DBX707, 306 km/s ile bu alanda rekoru elinde bulunduran Bentley Bentayga Speed’in de önüne geçmiş oldu.
Aracın sürüş dinamiklerini geliştirmek için de fazla mesai harcayan Aston Martin, yeni havalı süspansiyonlar ve yaylar ile aracın viraj kabiliyetini de arttırmış. Bu güçlü SUV modeli durdurmak için ise altı pistonlu fren kaliperleri ile önde 420 mm ve arkada 390 mm ölçülerinde karbon seramik disklere yer verilmiş.
Araca biraz da dışarıdan bakacak olursak; hali hazırda oldukça güzel bir tasarıma sahip olan DBX, yeni gövde kitleri ile agresif bir görünüme kavuşmuş. Ön bölümde yer verilen daha geniş ızgara ile yoldaki diğer araçları korkutan DBX707, yer verilen daha belirgin splitter ile de daha sportif görünüyor. Aracın aerodinamiğini arttıran ön splitter ve daha iyi soğutma sunan geniş ön ızgara ile bu değişimler sadece görsel olarak değerlendirilmemeli.
Yan bölümde isteğe bağlı 23 inçlik dövme jantlar göz doldururken arkaya doğru bir kanatçığa ev sahipliği yapan yan marşpiyel de oldukça şık görünüyor. DBX’in belki de en dikkat çekici kısmı olan arka bölüm de değişikliklerden nasibini almış. Daha büyük dörtlü egzoz çıkışılarına sahip aracın arka tamponunda yer verilen dikey havalandırma yarıkları da agresif karakteri destekliyor. Formula 1’den çıkmış gibi duran arka difüzör ve belirgin spoyler ise DBX707’yi diğer DBX’lerden ayırıyor. Oldukça şık görünmesinin yanı sıra araca aerodinamik olarak önemli katkıda bulunan bu parçalar standart olarak parlak siyah renkte sunuluyor. Ancak müşteriler istedikleri takdirde bu parçaları karbon fiber olarak da tercih edebilecekler.
İç mekana geçtiğimizde çeşitli değişiklikler göze çarpıyor. Orta konsolun alt tarafında sürüş modları için yeni tuşlara yer verilmiş. Bu bölüm sayesinde süspansiyon, ESP, manuel vites ve egzoz ayarlarına dokunmatik ekrana uzanmadan ulaşılabilecek. 16 farklı ayara ve ısıtmaya sahip standart Spor koltuklar DBX707’nin iç mekanına oldukça yakışmış. Elbette Q by Aston Martin ile renk, döşeme ve malzeme açısından daha fazla kişiselleştirme seçeneği her zaman mevcut.
Aston Martin, DBX707’yi ABD pazarında 232.000 dolardan başlayan fiyatlarla satışa sunacak. Yeni performanslı SUV modelin ilk teslimatlarının 2022’nin ikinci çeyreğinde olacağı tahmin ediliyor.