Seat Ibiza İncelemesi
Sedan otomobillerden sonra Türkiye pazarında en çok ilgi gören, hatchback kasa tipinde bir misafir ile birlikteyiz. Hatchback’ler arasında en çok tercih edilen modellerden biri olan Ibiza testimizin konuğu!
Genel bakış:
İspanyol otomotiv firması Seat’ın mini hatchback klasmanında üretilen bir modelidir. İsmini İspanya’nın güneyinde bulunan İbiza adasından almıştır. MK1 yani ilk üretim Ibiza 1985-1993 yılları arasında kullanıcıların karşısına çıktı. Testimizin konuğu Seat Ibiza 1.5 TSI DSG FR kombinasyonu ile, yakıt tüketimi , yol tutuş, konfor, sportiflik, donanım gibi alanlarda kullanıcıya sunduklarını gösterecek ve sizlerle birlikte bunu deneyimleyeceğiz.
Seat Ibiza 1.5 EcoTSI FR
Dış tasarım:
2017 yılında karşımıza çıkan Ibiza V makyajlı hali ile testimizin konuğu oldu. İlk başta dikkatimizi çeken 17 inç 5 kollu jantlar, açık araları sayesinde otomobile sportiflik katmakla beraber fren kaliperi ve diskin belli olması ile muazzam bir görsellik katıyor. Yan taraftan devam ettiğimizde mümkün olduğunca kıvrımlı ilerleyen dış hatlar, otomobilin ön ve arka kısmını oval geçişlerle tamamlamış. Bunun yanı sıra olduğundan büyük gözükmesine de olanak sağlamış. Ön tarafa geçtiğimizde ilk dikkatimizi çeken konu abisi, Leon’un MK3 de gördüğümüz kesiksiz tam tur gündüz LED’leri oldu. Bu gündüz LED’lerine sahip olması ve yine Leon’un sis çerçevelerine sahip olması otomobile önden bakan kişinin Leon ile karıştırmasına olanak sağlıyor. Arka tarafa geçtiğimizde tavana sıfır bir biçimde üretilmiş olan arka cam büyük bagaj ve tampon görüntüsü sayesinde yine olduğundan büyük bir algı yaratmış. Fakat aktif olmayan egzos çıkışları sanki zorunda kalınarak oraya koyulmuş gibi durmakta. Güzel bir fontla yazılmış olan Ibiza yazısı, krom kaplama ile gerçekten ilgi çekerken, FR yazısı ise bana kalırsa renginden ötürü sönük kalmış ve fark edilmiyor.
İç tasarım ve Multimedya:
İbiza’nın sürücü koltuğuna geçtiğimizde sürücü odaklı yapılan kokpit bizi karşılıyor. Çift renk döşemeler ve dikişler iç tarafta ki kalite algısını tepeye taşırken sportif olduğunu da içten içe hissettirmekte. Bakıldığında kullanılan çift renk kokpit, fazlasıyla özenilmiş direksiyon konforlu olduğu kadar sportif gözükse de işler öyle yürümüyor. Çok fazla sert plastiğin bulunduğu ve yapılan şekillerden dolayı çok parçalı olan kokpit trim seslerini beraberinde getiriyor. Görüş açısı ve kullanışlılık bakımından ise bizden tam not aldığını iletmek isteriz. Multimedya ekranı parlaklık ve renk canlılığı olarak gerçekten çok başarılı. Fakat gösterge panelinde bulunan “hayalet” gösterge paneli farklı temalar arasında geçişler yaparken takılma yaşıyor. Otomobil hata bildirimleri, multimedya, otomobil yakıt tüketim verileri gibi her detayı özelleştirilmiş olarak istediğiniz yere yerleştirebilirsiniz. Yuvarlak hava menfezleri tasarımı ve çift rengi dolayısıyla otomobilin iç mekan temasına ayak uydurmuş. Sadece karanlıkta belli olan hava menfezlerinin arkasından ambiyans aydınlatma geliyor ve gece görüntüsü gerçekten güzel ve göz yormayacak şekilde. Multimedya arayüzlerinin gerçekten başarılı olduğunu belirtmek isterim.
Dışardan bakıldığında çok küçük ve bunaltıcı bir iç mekana sahip olması muhtemel gözükebilir. Fakat bu tamamen tasarımın etkisi diyebiliriz. İç mekana geçildiğinde gerçekten yeterli bir yaşam alanı, saklama alanı ve tüm bunları sunarken mükemmel bir görüş açısına olanak sağlanmış. Arka koltuklara geçildiğinde kesinlikle 4 kişilik bir otomobil olduğunu belirtmek isteriz. Arka koltukların ortasına denk gelen kişinin ufakta olsa şaft tüneli ve 2 kişi üzerine üretilmiş koltukları yüzünden zor bir yolculuk geçireceğini belirtelim. Bagaja geçtiğimizde gayet yeterl, minik ailelerin 3 bavulunu rahat şekilde alabilir.
Motor, Performans ve Sürüş Dinamikleri:
Kullanıcıların en çok önem verdiği başlıklar tabi ki performans, yakıt tüketimi ve konfor. 1.5 litrelik EcoTsi motoru 7 ileri DSG şanzıman VAG grubu modellerde çokça karşımıza çıkıyor ve ne kadar sağlıklı ve pürüzsüz çalıştığını diğer testlerimizden bilmekteyiz. Fakat bu kombinasyon böyle hafif bir hot hatch ile birleşince ortaya gerçekten zevkli bir otomobil çıkmış. Mükemmel hızlı vites geçişleri, dolu dolu alt devirler, şanzımanın getirdiği torkla otomobil hafifliği birleşince ortaya çıkan ara hızlanmalar, sürüş kalitesini gerçekten artırıyor. Sert ve hızlı girilen virajlarda tamamen tek parça olarak hareket edebilmesi, ince yanak lastikleri ve spor süspansiyonları sayesinde diyebiliriz. İstanbul’da agresif kullanımlar ve şehir içi trafik değerleri ile 7.2 litre yakıt tüketimi yakaladık gerçekten benzinli bir otomobil için kayda değer bir veri. Dikkat edilirse şehir içi 6-6.5 litrelere ineceğini düşünüyorum.
Konu sürüş dinamikleri olduğunda motor ve mekanik parçalardan önce gelen bir şey varsa o da sürücü koltuğudur. Gerçekten güzel bir yanal desteğe sahip ve yapı olarak çok fazla büyük olmadığı için otomobil ile tek parça halinde hareket edebiliyorsunuz. Agresif kullanımlarda koltukta hareket etmemek otomobile olan hakimiyetinizi artırmakta. Altı kesik direksiyon boyut olarak ve kalınlık olarak ele sorunsuz oturuyor.
Teknik Özellikler:
- Motor: 1.5 Litre 1498 CC
- Silindir: sıralı 4 silindir
- Yakıt tipi: Benzin
- Beygir: 150 Beygir @5000-6000
- Tork: 250 Nm @1500-3500
- 0-100: 8.2 saniye
- Maksimum hız: 216 km/h
- Ortalama tüketim: 6.2 Litre
- Ağırlık: 1163 kilogram
- Bagaj hacmi: En az 355 Litre – En fazla 1165 Litre
- Uzunluk: 4 metre 5 cm 9 milim
- Genişlik: 1 metre 78 cm
- Yükseklik: 1 metre 44 cm 4 milim