Renault Talisman İncelemesi

Ülkemizde en çok tercih edilen markalardan biri olan Renault’un en konforlu ve donanımlı sedanı Talisman testimizin konuğu, sizlerle birlikte otomobilin kullanıcıya sunduklarını test ediyoruz!

Genel Bakış:

Düşük hacim performansa ve yakıt tüketimine etki ediyor mu?

2015 yılında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda karşımıza çıkan Talisman, Renault Latitude ve Laguna modellerinin yerini aldı. Güney Kore’de Samsung SM6 adı ile satıldığını da belirtmek isterim. 2020 yılında makyajlanan model son hali ile testimize konuk oldu. 2021 model 1.3 TCe motor ve EDC otomatik şanzıman uyumlu şekilde çalışıyor mu? 1.3 Litre motor gerçekten bu kasaya yeterli performansı sunarken yakıt tasarrufu yapıyor mu? Segmentine göre başarılı bir konfor, kullanışlılık, donanım sunuyor mu? gibi sorularınızı yanıtlamaya çalışacağım.

Dış Tasarım:

Kardeşi Megane’a çok benzeyen model markanın tasarım kimliği olan C şeklindeki ön LED far grubu ile dikkat topluyor. Ön taraftan devam ettiğimizde büyük Renault amblemi ve krom 4 sıra ızgara paneli ön tasarımda ki kızgın bakışları tamamlıyor diyebiliriz. Tamponun alt kısmında devam eden krom çizgiler ve saklı bir biçimde duran sis farları otomobilin gerçekten bir bakışa sahip olmasında büyük bir rol oynamış. Büyük ve kaslı duran motor kaputu aşağıya kıvrılması ile otomobilin hatlarının daha belirgin olmasını sağlamış. Yan açıya geçtiğimizde 19″ alüminyum alaşımlı jantlar otomobilin duruşunda ve hatların kusursuz bir şekilde ilerlemesinde rol oynamış. Çamurluk ucunun tamponla birleşik olması ve motor kaputunun çamurluk çizgisini takip etmesi hoş bir detay olmuş. Arka tarafa geçtiğimizde bagaj üstüne taşan 2 parça LED stop lambaları otomobil’in ön tarafta yakaladığı marka kimliğini arka tarafta da devam ettirmekte. Tampon altında bulunan difüzör 2 adet krom egzoz çıkışına sahip fakat aktif olmayan ve bana kalırsa otomobilin’in tasarım kimliğine uygun gözükmeyen fake çıkışlar kötü bir detay.

İç Tasarım ve Multimedya:

Talisman’ın sürücü koltuğuna geçtiğimizde koltukların rahat ve yanal desteklerinin orta düzeyde olmasını dile getirmek isterim. El teması bulunan bölgelerin kaliteli malzeme ve deriden yapılmış olması hissiyat olarak güzel. Kadrana baktığımızda 7″ lik TFT adı verilen elektronik sürücü ekranı göze başta küçük gelse de, güzel bir yazılım ile sürücünün ihtiyacı olan tüm bilgi sistemlerini tek ekranda göz yormayacak şekilde konumlandırması ile olması gereken boyutunda ve kullanımı kolay olduğunu belirtelim. Gösterge panelinin ortasında temsili bir yol ve ortasında minik bir Talisman sizin ile birlikte seyir etmekte. Bu küçük Talisman sizin akan trafikte öndeki araç ile aranızda olan mesafeyi süre bazında alt tarafta yazıyor ve kırmızı, yeşil olarak süreyi nitelendiriyor, güvenlik açısından çok gerekli ve sürücüyü uyararak yavaşlamaya davet eden yazılım gerçekten başarılı.

Konfor’un en önemli detayı,

kolay kullanıma sahip donanım!

Çift renkli konsolun tam ortasında bulunan ve sürücü odaklı çalışan 9.3″ büyüklüğünde ki multimedya ekranı, konumu ve büyüklüğü ile otomobil’in içinde ki tasarım kimliğine ayak uydurmuş. İçerisinde masaj menüsü, sürücü koltuğu konum ayarları, dış kamera ayarları, ön arka park sensörü ve otomatik park asistanı işlev penceresi, sürüş yardımı penceresi ile aktif frenleme, kör nokta, ön araç ile olan mesafe, şerit takip asistanı gibi özellikleri kullanmanıza olanak sağlıyor. Artık bulunduğu segmentte çoğu özellik sunuluyor ve kullanıcılar seçtikleri otomobillerde bu özelliklerin bulunmasından çok kullanışlı olmasına dikkat ediyor. İşte tam burda Renault başarılı yazılımlar ile kolay kullanılabilen bir arayüz geliştirmiş. Bahsettiğim güvenlik ve sürüş asistanlarını tek pencerede bir kaç parmak dokunuşu ile kontrol edebiliyor. Multimedya’da sevmediğim tek özellik bazen donmalar yaşanması ve arka park kamerasının düşük FPS değerinde çalışması. Bu segmentte böyle bir otomobile gerçekten yakışmıyor. Kullanışlı arayüz ve konforun birleşmesi ile Renault orta konsola eklediği multimedya ile birleşik çalışan büyük joystick sayesinde kullanımı sürücünün odağının tamamen yol olmasını mümkün kılmış.

Arka koltuklara geçtiğimizde 2 adet USB çıkışı ve hava kanalı bu segmentte artık sıradan ve sunulması bizi şaşırtmadı. Alçak bir şaft tüneline sahip olan model 3 kişilik arka koltuk seyahatlerinde ortaya denk gelen kişinin ayaklarının uyuşmasını önlemek için güzel bir detay. Maliyetler göz önüne alındığında ön kalitenin arka tarafta da devam ettiğini söyleyebiliriz. Ayak mesafesi ve baş mesafesi de herhangi bir sorun yaratmaya teşkil etmeyecektir. Bagaja geçtiğimizde elektrikli bagaj bulunmasını çok isterdik gerçekten bu bir eksik. Amblem yanına gizlenmiş ufak bir tuş ile açılan bagaj 608 Litrelik bir hacim sunmakta, gayet yeterli ve şekil olarak köşeli olduğu için rahatça yükleme yapılabilir.

Motor, Performans ve Sürüş Dinamikleri:

Motor şanzıman ikilisi yük altında birbiri ile uyumlu mu?

Dış tasarımın çok beğenildiği bir model olan Talisman,1.3 Litre hacimli ve 160 Beygir güç 270 Nm tork üreten motorunu 7 ileri EDC şanzıman ile sunmakta. Motor şanzıman kombinasyonu sorunsuz bir şekilde çalışıyor ve vites geçişlerini hissettirmeme konusunda otomobilin konforuna yardımcı olmakta. 4Control olarak adlandırılan arka aksın hareket etmesi modelin çok fazla ilgi görmesini sağladı. Düşük hızlarda otomobilin ön tekerlerinin tersine dönerek dönüş çapını azaltması ve dar alanlarda büyük kasanın hareketlerini kolaylaştırması ile sürücüye yardımcı oluyor. Yüksek hızlarda ise ön tekerler ile aynı tarafa dönen arka tekerler sayesinde otomobilin tek bir parça olarak hareket etmesi sürücünün yol hakimiyetine katkısı büyük.

Yüksek hız ve yol tutuş demişken şehir içi süratlerde sürücünün isteklerine hızlı tepki veren turbo beslemeli motor yüksek süratlerde ise 1.3 litrelik küçük hacim yüzünden biraz hantal kalmakta. Fakat şehir içi süratlerinde 1469 kilogramlık ağırlık altında gayet yeterli performans sunarken 270 Nmlik tork değeri ve çift kavrama sayesinde sürücünün anlık isteklerine verdiği tepkiler başarılı. Bu ağırlıktaki bir otomobilin 1.3 Litre hacimdeki bir motor ile 8.9 saniyelik 0-100 değerine ulaşması gerçekten muazzam. İstanbul’da yoğun iş saatlerinde ve agresif olarak adlandırılabilecek sürüş ile 7.8 Litre değerini yakaladık. Dikkat edilirse şehir içi bu değer 6 ile 7 Litre arasında gezecektir.

Teknik Özellikler:

  • Motor: 1.3 Litre 1332cc
  • Motor Tipi: İçten yanmalı, Turbo beslemeli
  • Yakıt Tipi: Benzin
  • Silindir Sayısı: 4 Silindir
  • Şanzıman: 7 ileri EDC
  • Beygir: 160 Beygir @5500 rpm
  • Tork: 270 Nm @1800 rpm
  • 0-100: 8.9 saniye
  • Maksimum Hız: 210 km/h
  • Ortalama Tüketim: 7.1 Litre/100 km
  • Ağırlık: 1469 Kilogram
  • Bagaj Hacmi: 608 Litre
  • Uzunluk: 4848mm
  • Genişlik: 1869mm
  • Yükseklik: 1463mm
  • Dingil Mesafesi: 2808mm
  • Lastik Ebatı: 245/40 R19 98Y

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu