2022 Maserati Grecale elektrikli versiyonu ile geldi

SUV modellere olan ilgi günden güne artarken Maserati de bu duruma kayıtsız kalmadı ve ikinci SUV modelini tanıttı. Levante modelinin kardeşi olarak nitelendirebileceğimiz 2022 Maserati Grecale markanın elektrifikasyon sürecini de başlatıyor.

Markanın yeni SUV modeli içten yanmalı ve hibrit güç ünitesine sahip versiyonlarının yanı sıra tamamen elektrikli “Folgore” versiyonuyla sunulacak.

Markanın yeni SUV modeli içten yanmalı ve hibrit güç ünitesine sahip versiyonlarının yanı sıra tamamen elektrikli “Folgore” versiyonuyla sunulacak. Tamamen elektrikli modelin ürün gamına daha sonra ekleneceği açıklandı.

Aracın tasarımından başlayacak olursak, Grecale daha ilk bakışta bir Maserati olduğunu kanıtlıyor. Markanın imzası haline gelen geniş ön ızgara ve içerisindeki logo ile Grecale’yi farketmemek olmaz. Ön ıgaranın üzerinde yükselen Ford Puma benzeri farlar aracın agresif görüntüsünü bir miktar yumuşatıyor olsa da Trofeo donanımıyla bu durumun önüne geçmek mümkün.

Yan tarafta ağabeyi Levante’nin izinden giden Grecale, bu bölümde daha yalın bir duruş sergiliyor. Ancak Maserati’nin bir diğer imzası olan üç parçalı havalandırma kanalları ve C sütunundaki “Trident” logosu ile bu bölüme hareket kazandırılmış.

Arka bölüme ilerlediğimizde ince stop lambaları bizleri karşılıyor. Eğimli arka cam çizgisi ile sportif bir duruş sergileyen SUV model, tampon altındaki difüzör ve dörtlü egzoz çıkışıyla da bu görünümü destekliyor. Genel anlamda temiz ve ölçülü çizgileri ile öne çıkan Grecale’ın aşırıya kaçmadan şık ve dikkat çekici olmayı başardığını söyleyebiliriz.

Maserati, Grecale ile iç mekanda da önemli adımlar atmış. Diğer premium markalar ile karşılaştırıldığında biraz geride kalan Maserati, Grecale’de sunduğu iç mekan ile bu farkı kapatmış gibi görünüyor. Ön konsolda çift ekranlı bir düzene geçiş yapan Maserati, dijital gösterge ekranını da unutmamış. Yeni model, 12.3 inçlik bilgi-eğlence sistemi ekranına ev sahipliği yaparken bu ekranın altında ise “konfor paneli” olarak adlandırılan 8.8 inçlik dokunmatik bir ekrana yer verilmiş. Kontrollerin bu ekran üzerinden yapılacağını belirten Maserati, fiziksel tuşlara ise veda etmiş görünüyor.

Bu üç ekranın yanında Maserati kokpitte dördüncü bir ekran olduğunu belirtti. Her ne kadar ilk bakışta dikkat çekmese de bilgi-eğlence sistemi ekranı üzerinde yer verilen saat de aslında bir dijital ekran. İlk kez bir dijital akıllı saate yer veren Maserati bu ekranın G kuvvet ölçer ve pusula olarak kullanılabileceği de açıkladı.

Maserati Grecale 4.859 mm uzunluğa, 1.979 mm genişliğe ve 1.659 mm yüksekliğe sahip. Aracın dingil mesafesi ise 2.901 mm olarak açıklandı. Boyutları ile Grecale’in yeni teknolojiler ile destekelen iç mekanında konforlu bir yolculuk sunacağını söylemek yanlış olmayacaktır.

Peki yeni SUV modelin kaputunun altında ne yatıyor? Yeni Grecale, GT, Modena ve Trofeo’nun yanında lansmana özel “PrimaSerie” donanımları ile sunulacak. GT ve Modena seviyelerinde yarı hibrit teknolojisine sahip 2.0 litrelik dört silindirli motor görev yapacak. GT, 300 beygir güç üretirken, Modena’da bu değer 330 beygire çıkıyor. Her iki modelin tork seviyeleri ise aynı: 450 Nm. 300 beygirlik GT’nin 100 km/s hıza ulaşması 5.6 saniye sürerken, 330 beygire sahip Modena ise 100 km/s hıza çıkmak için 5.3 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Her iki modelin azami sürati ise 240 km/s olarak açıklandı.

Performans anlamında model gamının tepesinde Grecale Trofeo yer alıyor. MC20 modelinden alınan 3.0 litrelik çift turbo beslemeli V6 motorun görev yaptığı Trofeo, 530 beygir güç ve 620 Nm tork üretiyor. 100 km/s hıza 3.8 saniyede ulaşana aracın azami sürati ise 285 km/s. MC20’den farklı olarak ıslak kartere yer verilen Grecale Trofeo’da ayrıca 3 silindirini tamamen kapatmaya olanak sağlayan teknoloji de kullanılmış.

Tamamen elektrikli Grecale Folgore’a geçtiğimizde; 105 kWh’lik bir bataryayla gelecek olan modelin yaklaşık 800 Nm tork üretebileceği açıklandı. Yeni Grecale Folgore, Stellantis’in elektrikli motorlar için geliştirdiği SLTA EV platformunun aksine geleneksel içten yanmalı motorlara sahip modeller için geliştirilen platform üzerinde yükselecek. Bu anlamda bazı dezavantajlar yaşaması beklenen elektrikli modelin artık yavaş yavaş eskide kalan 400 V teknolojisiyle gelecek olması da başka bir handikap olabilir.

Gittikçe büyüyen SUV pazarından daha büyük dilim almak isteyen Maserati, yeni Grecale ile oldukça iddialı görünüyor. Yeni Maserati Grecale GT, Modena ve Trofeo’nun 2022 yılı içerisinde Avrupa’da yollarda olmasını bekliyoruz. Sizlerin yeni Maserati Grecale hakkında yorumlarınız neler?

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu