Renault Clio İncelemesi

Genel Bakış:

Renault Clio 1.0 TCe 100 BG CVT

Ülkemizin en çok sevilen otomobillerinden biri olan ve hatchback sınıfın en çok tercih edilen otomobili Renault Clio bizimle birlikte. Testimize konuk olan model 1.0 Litrelik TCe kodlu motora ve RS Line donanıma sahip. Renault denince aklımıza direkt Clio geliyor ardındansa abisi Megane, tabii bunun bir sebebi var o da filoların da bu otomobili tercih etmesi. Kullanışlı ekonomik ve sorunsuz olması onu otomobil sahibi olmak isteyen herkesin listesine almasına olanak sağlıyor.

Dış Tasarım:

Ekonomik tüketimin yanında sportif kullanım!

2019 yılında kasa değişimi ile Clio 5 karşımıza çıktı, aslında 2016 yılında makyaj gören otomobil ile arasında pekte fark yok diyebiliriz. Daha büyük ve markanın “C” kimliğindeki gündüz LEDleri, ve yenilenen tampon otomobilde ilk göze çarpan detay. Kullandığımız otomobil RS Line donanıma sahip bu yüzden ön tampon hava kanalları, arka difüzör ve yan detaylar donanım ile geldiğini belirtelim. Karşıdan bakıldığında büyük “C” seklindeki LEDleri ile Renault markasının yeni kimliğini taşıyan model 3 parça ön tampon ve siyah detaylar ile kendine hırçın bir görünüm kazanmış. Yan tarafa geçtiğimizde 17 inç RS Line donanım paketi ile gelen jantlar ilk gözümüze takılan detay oluyor. Yan bakıştan devam ettiğimizde eski modelleri ile benzerlik gösteren model, çamurluk üstünde yine RS Line donanım paketi ile gelen “RS” logosunu taşımakta. Arka tarafa geçtiğimizde LED arka farlar ve tamamı tek renk olan arka alan sportif görünüm kazandırmış. Mümkün olduğunca altta ve küçük sekilde boyutlandırılmış difüzör tek çıkışlı egzos ile sportif görünümüne agresiflikte eklemiş.

İç Tasarım ve Multimedya:

Kullanıcıya sportif hissettiren iç detaylar!

İç tarafa geçtiğimizde eski model ile arasında neredeyse hiç bir benzerlik kalmadığını görüyoruz. Aslında model değişimi tamamen iç taraf için yapılmış. RS Line donanım ile gelen kırmızı dikişler ve ardından karbon görünüm kazandırılmış ön taraf kullanıcıya spor bir araba hissini yaşatmayı başarmış. Direksiyona geçtimizde bu sınıf için mükemmel sayılabilecek koltukların, yanal destekleri ve rahatlığı muazzam spor otomobil koltuğu hazzı başarılı bir şekilde yaratılmış. Siyah tavan ile gelen otomobilin ön konsolu sürücü odaklı olarak konumlandırılmış. 3 Kollu deri direksiyon kalınlık olarak güzel fakat malzeme kalitesi olarak biraz ortalama diyebilirim. Direksiyon üstündeki tuşlar ve Renault’un herzamanki gibi direksiyon arkasına koyduğu multimedya kontrol tuşları kullanımı basit ve malzeme kalitesi olarak başarılı. Orta ekrana geldiğimizde uygulamaların olduğu menü ve ana sayfa olarak iki farklı sunumda karşımıza çıkan multimedya ekranı. Ana sayfa sekmesine geldiğimizde 3 farklı uygulamayı ekranı bölerek aynı anda görmemizi saglıyor. Büyük ekranın artısıda böyle oluyor tabii ki. Otomobilin sürüş modlarını, telefon ayarı, ekonomi değerleri ve navigasyonu kontrol edebileceğiniz ekran çözünürlük olarak net bir görüntü sunarken kullanım kolaylığı ve hatasız isteklerini yerine getirme sunuyor. Ön gösterge paneline geldiğimizde ortada bir ekran bizi karsılıyor modlar arasında gezildiğinde farklılaşan bu ekran sağda otomobilin hararet göstergesini ve solda yakıt deposunun doluluğunu dijital olarak kullanıcıya sunmakta.

Arka koltuklara geçtiğimizde RS Line donanım paketinde gelen koltuk üzeri şeritler burda da devam ediyor. Arka tarafta ön tarafa göre daha kalitesiz ve sert malzemeler kullanılmış olsa da, kullanışlılık ve hacim olarak bizleri şaşırttı. Dışardan bakıldığında daha ufak ve boğucu bir alan sunacak izlenimi veren otomobil, içine geçildiğinde siyah tavana rağmen gayet yeterli bir alan sunmakta. Bagaja geçtiğimizde 410 Litre bagaj alanı sunan otomobil bu sınıfa göre gayet yeterli, aşağıda bulunan yükleme alanı sayesinde yüklemerinizi kolayca yapabilirsiniz.

Motor, Performans ve Sürüş Dinamikleri:

En çok tercih edilen konu motor performansı ve ekonomisi. Artan yakıt fiyatları ve vergilendirme yüzünden daha küçük hacimli otomobil tercihi yapan tüketiciler, düşük hacimin verdiği performansı çok merak ediyor. 1.0 Litrelik motor ne kadar yeterli, kullanıcıya neler sunuyor, tüketimi ne kadar tüm sorularınızı yanıtlamaya çalışacağım.

100 beygir gücündeki turbo beslemeli motor konu şehir içi trafik olduğunda gayet başarılı. Otoban süratlerinde ise 100-150 km hız aralığında gayet konforlu olarak seyahat etmenizi sağlayacak diyebilirim. Fakat ara hızlanmalar ve sollamalarda düşük hacim kendini gösterecek ve bu tarz sollamalardan önce biraz düşünmenizi sağlayacak. Şehir içi ara hızlanmaları gayet güzel ve CVT şanzımanın motor ile uyumu yeterli vites geçişlerini hissettirmiyor, kararsız kalmıyor. Sürüş dinamiklerine gelindiğinde 17 inç jantlar ile gelen otomobilin, yol tutuşu ve otomobili direksiyonun isteklerine göre şekillendirmesi gayet başarılı. Fakat hızlı girilen virajlarda veya ani hareketlerde kafadan kayma mevcut, bunun bir sebebi de 1.0 Litrelik motor hafif kaldığı için diğer motor seçeneklerine göre yol tutuşu daha kötü diyebiliriz. Yakıt tüketimine geldiğimizde düşük hacimli motor otomobili sürekli canlı tutmak için devirde ilerletmek zorunda bu yüzden şehir içi 7-8 litre arasında gezeceğinizi söyleyebilirim. Diğer motor seçenekleri gibi otoban süratlerinde ise bu değer yine aynı kalmakta bunun sebebi ise 120-130 km hız değerlerinde yüksek devir ile ilerleyen otomobil yakıt sarfiyatını artırıyor. Sonuç olarak sorunsuz, sessiz ve kullanışlı olan otomobil isteklerini karşılayacak ve sizi tatmin edecek kadar cevap verecektir.

Teknik Özellikler:

  • Motor: 1.0 TCe 999cc
  • Beygir: 100 Beygir @5000 rpm
  • Tork: 160 Nm @2750 rpm
  • 0-100: 11.5 saniye
  • Maksimum Hız: 182 km/h
  • Şanzıman: CVT
  • Ağırlık: 1201 Kilogram
  • Bagaj Hacmi: En az 391 Litre En Fazla 1069 Litre
  • Uzunluk: 4 metre 5 cm
  • Genişlik: 1 metre 98 cm 8 milim
  • Yükseklik: 1 metre 44 cm
  • Dingil Mesafesi: 2 metre 58 cm 3 milim

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu