Seat Arona İncelemesi

Son yıllarda artan SUV talebini karşılamak için markalar çok sevilen hatchback’lerin daha büyük ve yerden yüksek bir benzerini piyasaya sürmeye başladılar. Bu bizim tabirimizle küçük SUV’lar kullanıcılar tarafından çok sevildi. Sebebi ekonomik ve kullanışlı olması kesinlikle, daha hafif olması küçük bir hacim ile sunulmasına olanak sağladığı için vergi dilimi de altta kalıyor. Karşınızda en çok sevilen modellerden biri olan Arona var kullanıcıya ne sunuyor? Gerçekten kullanışlı ve ekonomik mi? Sizler için, sizlerle birlikte cevaplıyoruz.

Genel Bakış:

Seat İbiza, Volkswagen Polo, T-Cross ve Skoda Kamiq gibi modeller ile aynı platformu kullanan Arona testimizin konuğu. 2017 yılında karşımıza çıkan compact crossover (B-SUV) olan Arona kullanıcıların dikkatini çekmekle kalmadı, aynı zamanda SUV ihtiyacını karşıladı ve çok sevildi. Sadece 1.0 TSI ve 1.6 TDI motor seçenekleri ile kullanıcıların karşısına çıkan Arona 2020 yılı itibari ile sadece 1.0 TSI motor seçeneği ile devam etmekte.

Dış Tasarım:

Ruh aynı, sundukları farklı!

Genelde B-SUV’lar aynı platformu paylaştığı otomobilin gerçekten biraz büyütülmüş hali olarak karşımıza çıkmakta. Arona bu algıyı kırmış. Seat markasının tasarım çizgilerini taşırken kendine has bir kimlik oluşturmayıda başarmış. Kardeşi İbiza’ya benziyor fakat daha detaycı ve alımlı bir görüntü yakalanmış. Tavanın farklı renkte olması otomobili daha sportif ve dikkat çekici kılmış. Bu dikkat çekiciliği otomobilin kimliğine oturmak için aynalarda ve tamponlarda kullanması sanki sonradan bir modifiye geçirmiş hazzı yaratıyor. Yollarda bir Seat’ın olduğunun en büyük gösterimi olan ön LED grubu tam tur dönen gündüz LED’i ve LED aydınlatması ile kaporta üzerindeki sportif kimliği devam ettirmekte kararlı olduğunu hissettiriyor. Çift renk ve farklı bir kaç yere koyulmuş aktif hava kanalları ile ön tamponda agresif bir duruş yakalamış. Normalde tampon altında görmeye alışık olduğumuz sis lambaları tamponun orta kısımlarına yerleştirilmiş, fakat aydınlatma ile ilgili herhangi bir problem teşgil etmiyor gayet yeterli.

Yan tarafa geçtiğimizde ilk gözümüze çarpan detay 17inç büyüklüğündeki alüminyum alaşımlı jantlar oluyor. 5 kollu ve iç tarafında sıkça desen bulunan jant otomobilin keskin kaporta hatlarına uyum sağlamış. Yan taraftan bakıldığında gerçekten büyük bir SUV gibi gözüktüğünü belirtmek isterim. Arka tarafa geçtiğimizde, arka cam üzerinde bulunan spoiler ve spoiler bıçakları otomobilin önden arkaya kesintisiz ilerleyen çizgisini devam ettirmiş. Spoiler tavan renginde üretilmişken spoiler bıçakları piano black olarak boyanmış. Farklı renkler sayesinde göze hitap eden bir kontrast yakalanmış. Arka tampon altında büyük bir şekilde konumlandırılmış olan difüzör iki adet çıkışa sahip fakat bu çıkışlar aktif değil ve sanki bu otomobil tasarımına pek uygun olmamış gibi duruyor. LED arka aydınlatma ön taraftaki tam tur gündüzler ile aynı şekilde yapılmış. Ön kimliği gibi arkada da Seat ruhunu taşıyor.

İç Tasarım ve Multimedya:

Kullanışlılık ve kalite en sevilen detayı!

Direksiyona geçtiğimizde ise tamamen kullanıcı aklında bir yer edinmiş klasik Seat kokpitini görüyoruz. Altı kesik direksiyon, hayalet olarak tabir edilen dijital kadran, Seat’ın 2 yıldır kullandığı 8.25″ multimedya ekranı ile Seat ailesinin değişmeyen kokpitini bize sunmakta. Tamamen kardeşi İbiza ile aynı iç tasarıma sahip olan Arona, daha ferah ve bir kaç ufak haraketler ile kendini kardeşinden ayırmış. 3 farklı modu olan dijital kadran çözünürlük ve FPS akıcılık olarak gayet güzel. Otomatik far, yağmur sensörü, park asistanı, çarpışma önleyici ve adaptif hız sabitleyici gibi kullanıcıların gerçekten kullanmak isteyeceği donanımları sunmakta. Orta ekrana geldiğimizde Seat’ın en büyük atılımlarından biri olan bu multimedya ekranı konum olarak sürücünün odağını yoldan almadan kolay bir şekilde işlerini halletmesine olanak sağlıyor. Tabii ki bunda kolayca kontrol edilebilen ve akılda kalıcı multimedya sistemi kullanıcının daha kısa sürede otomobille arasındaki bağı kurmasında en büyük etken. Android Auto ve Apple CarPlay gibi donanımları bünyesinde barındıran otomobil aynı zamanda vites önündeki alanda kablosuz şarj desteği de sunmakta. Ana sayfasında seçtiğiniz 3 ayrı uygulamayı 3 kesik ekran olarak kullanıcıya sunması ile sürücünün yola olan dikkatini bozmadan isteklerini yerine getirmesini sağlamış. Rahat ve kullanıcının vücudunu saran koltuklar sürüş zevkini yükseltirken vücudu korumakta da gayet başarılı. Arka tarafa geçtiğimizde 2 kişilik olarak üretilmiş olan model ortada oturan kişinin rahatsız oturuş biçimi ve büyük şaft tüneli ile rahatsız bir yolculuk yapmasına olanak sağlayacak gibi duruyor.

Motor, Performans ve Sürüş Dinamikleri:

Gelelim kullanıcıların bir otomobilde en çok merak ettiği özelliklere. Başta yerden kalkık olarak görülen otomobil sürüş kısmına geçtiğimizde, yüksek süratte aldığımız virajları ve ani ters tepkilere karşı çok fazla yatma eğilimi göstermeden otomobili çizgide tutmayı başardı. Şehir içinde çok fazla çukur ve tümsek bulunması dolayısıyla yumuşak olan süspansiyon sistemi kullanıcının konforundan ödün vermeden, sürüş performansını da aynı ivme ile artırmış. Vergi dilimleri ve ülkemizdeki yakıt fiyatları sebebi ile daha küçük hacimlerin tercih edilmesi bu tarz B-SUV’ların daha ekonomik motorlarla karşımıza çıkmasına sebep oldu. 1 Litrelik hacime sahip olan TSI motor Alman mühendisliğinin gerçekten bir başarısı. Yıllarca 1.4 TSI olarak kullanıcıların gönlünü fetheden ve en çok tercih edilen turbo beslemeli benzinli motor olan TSI, 1.0 TSI olarakta kullanıcının cebini düşünürken performanstan ödün vermemesini sağlıyor.

Şehir içi süratlerinde, anlık sollamalarda, canlı alt devirlerin ve DSG gibi çift kavramaya sahip hızlı bir şanzıman ile kullanıcının isteklerini sorunsuz bir şekilde yerine getiriyor. Motor ile kusursuz bir uyum içinde çalışan şanzıman kullanıcının verdiği tepkilere kararsız kalmayarak sürüş zevkini iyileştiriyor. 110 Beygir gücündeki motor 0’dan 100 km hıza 10.8 saniyede ulaşıyor. Sürat yapması ve otoyol süratlerinde akışkan bir ivmelenme yakalaması gayet tatminkar fakat düşük hacim sayesinde yüksek hızlarda kullanıcıya gaz tepkisi sunamıyor. Yoğun şehir içi trafik ve otoban kullanımı yaptığımız test süresinde bize 6.7 Litrelik bir tüketim değeri sunan Arona dikkat edilirse 6 Litre civarlarında gezebilir. Gayet ekonomik olan model sunduğu donanımlar, şehir içi kullanımı çok rahat olan motor şanzıman uyumu ve çift renk dış görünümü ile kullanıcıların tercih ettiği ve keyif aldığı bir otomobil olarak yollarda yer almaya devam edecektir.

Teknik Özellikler:

  • Motor Tipi: Petrol
  • Motor Hacmi: 1.0 TSI 998 cc
  • Beygir Gücü: 110 Beygir @5500 rpm
  • Tork Gücü: 200 Nm @2000-3500 rpm
  • 0-100: 10.8 saniye
  • Maksimum Hız: 190 km/h
  • Şanzıman: 7 İleri DSG çift kavrama
  • Ağırlık: 1158 Kilogram
  • Bagaj Hacmi: 400 Litre en az 1280 Litre en fazla
  • Uzunluk: 4153 mm
  • Genişlik: 1780 mm
  • Yükseklik: 1552 mm
  • Dingil Mesafesi: 2566 mm

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu