Mercedes-AMG C43, elektrik destekli motoru ile merhaba dedi
Mercedes-Benz, geçtiğimiz günlerde dört silindirli motora sahip SL43 modelini tanıtmıştı. Şimdi ise aynı teknolojiye sahip Mercedes-AMG C43 4 Matic gün yüzüne çıktı. Sedan ve station wagon karoserleriyle yola çıkacak olan yeni model, SL43’e oranla daha fazla güce sahip.
Aracın M139l kodlu motoru F1 teknolojisini içerisinde barındırıyor. 48V’lik yarı hibrit teknolojisine sahip motor, markanın yarışlarda kullandığı elektrikli turbo besleme teknolojisini içeriyor. Bu sistem yardımıyla araca kısa süreler için fazladan 14 beygir güç sağlanabiliyor.
SL43’ün 380 beygirlik gücüne karşılık 408 beygir güç üretebilen yeni C43, yarı hibrit sistem devreye girdiğinde ise 422 beygir güce çıkıyor. 480 Nm tork üretebilen araçta yine elektrikli turboşarjın yardımı ile 500 Nm torka ulaşmak mümkün.
Her iki modelde gücünü 9 ileri ıslak kavramalı şanzıman ile yere aktarıyor. AMG mühendisleri 4Matic dört tekerlekten çekiş sisteminin güç dağılımı 31:69 şeklinde ayarlayarak arka tekerleklere daha fazla güç iletimini sağlamış. C43 AMG, fazladan sahip olduğu gücün yanı sıra dört tekerlekten çekiş sisteminin de avantajını kullanarak 4.6 saniyede 100 km/s hıza ulaşıyor. SL43’te ise bu değer 4.9 saniye olarak ölçülmüştü. Aracın maksimum hızı ise 250 km/s ile sınırlandırılmış.
Kaputun altındaki bu gücü dışarıya da yansıtmak isteyen Mercedes-AMG, yeni C43’te daha agresif tamponlar ve Panamericana ön ızgara yer vermiş. Dörtlü egzoz çıkışı ve bagaj üstündeki küçük spoyler ile aracın karakterini yansıtmak isteyen Alman üretici ön çamurluklara ise “Turbo Electrified” logosunu uygun görmüş. Standart olarak 18 inçlik alaşım jantlarla sunulan C43’te opsiyon listesindeki 19 ve 20 inç boyutundaki jantlar ise göz dolduruyor.
İç mekanda da daha sportif bir kokpitle karşılaşıyoruz. Artico suni deri ve mikrofiber kaplı siyah AMG koltuklar oldukça güzel görünürken kırmızı dikişler ve emniyet kemeri ise sportif ruhu destekliyor. Düz tabanlı bir direksiyon simidi veyine Artico deri kaplı konsol da bu ruha eşlik ediyor. Ayrıca AMG Track Pace destekli bilgi-eğlence sistemi ile tur sürelerinizin yanı sıra hız, ivme, direksiyon açısı ve fren pedalı hareketlerini de takip edebiliyorsunuz.
Mercedes-AMG C43, 4 silindirli motoruna rağmen oldukça eğlenceli bir sürüş vadediyor. Bakalım model gamının tepesinde yer alacak olan C63 bize neler sunacak?