Yeni Fiat Doblo kardeşlerinin yolundan gidiyor
Fiat, yeni Doblo’yu tanıttı. Stellantis ortaklığının son üyesi olan yeni Fiat Doblo, Citroen Berlingo, Peugeot Rifter ve Opel Combo Life’ın izinden gidiyor. Yeni model aynı zamanda Stellantis-Toyota ortaklığının parçası olan Toyota ProAce City’yle de aynı platformu paylaşıyor.
Doblo yeni nesil ile birlikte tamamen elektrikli versiyona da kavuştu. Ticari aracın dış tasarımından başlayacak olursak, yeni e-Doblo, krom detaylı şık ön ızgarası altında yer alan FIAT yazısı ile öne çıkıyor. Aracın diğer bölümlerinin ise genel olarak platform kardeşleri ile aynı olduğunu söyleyebiliriz.
Aynı tema iç mekanda da devam ediyor. Yeni modelin özellikle Citroen Berlingo ile direksiyon simidine kadar kokpitte aynı tasarım çizgisini benimsediğini görüyoruz. Bu bölümde ayrışan tek şey marka logoları oluyor. Yeni ticari model dijital gösterge ekranının yanı sıra 8 inçlik bilgi-eğlence sistemi ekranı ile geliyor.
Opsiyon listesinde yer alan Magic Top ise kişisel eşyalar için ek saklama bölmeleriyle kabinin içine daha fazla aydınlatmayı beraberinde getiriyor. e-Doblò beş ayrı koltuğa ve arka camın bagaj kapısından ayrı olarak açılmasına olanak sağlayan ‘Sihirli Pencere’ özelliğine sahip.
Doblo’nun arka koltukları olmayan versiyonu da jantlar ve arka pencereler hariç aynı görünüyor. Burada tek fark olarak aks mesafeleri karşımıza çıkıyor. Beş koltuklu versiyon kısa dingil mesafesi ile sunulurken, ticari versiyon üç farklı seçeneğe sahip. Bu seçenekler isteğe bağlı olarak Van, Crew Cab, Combi olarak karşımıza çıkıyor.
Elektrikli versiyonun yük kapasitesini 800 kg olarak açıklanırken içten yanmalı versiyon için bu rakam 1 tona çıkıyor. Yükleme alanı ise en uzun dingil mesafeli Doblo için 4.4 metreküp olarak açıklandı. Bu değer önceki Doblo XL’de 5 metreküptü.
Avrupa’daki diğer Stellanstis üyelerinde olduğu gibi yeni Doblo da 5 koltuklu versiyonda sadece elektrikli olarak sunulacak. e-Doblo, 136 beygir güç ve 260 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru ile birlikte geliyor. Elektrikli model gücünü ise 50 kWh’lik bataryadan alacak. Yeni elektrikli Doblo’nun menzilinin ise WLPT değerlerine göre 280 km’den fazla olduğu belirtiliyor. Aracın maksimum sürati ise 130 km/s ile sınırlandırılmış. 100 kW’a kadar şarjı destekleyen yeni e-Doblo’nun bataryası 30 dakika içerisinde %80 oranında doldurulabilecek.
Doblo’nun ticari versiyonlarına geçtiğimizde ise içten yanmalı motorlar bizleri bekliyor. 1.5 litrelik turbo beslemeli dizel ünite 100 ve 130 beygirlik iki seçeneğe sahip. 1.2 litrelik turbo beslemeli benzinli motor ise 110 beygir güç üretiyor. Tüm modeller standart olarak manuel şanzımanla sunulurken, güçlü dizel versiyonda 8 ileri otomatik şanzıman seçeneği de sunulacak.
Yeni Fiat Doblò ve e-Doblò, kardeşlerinin yanında İspanya’daki Stellantis fabrikasında üretilecek. Ancak mevcut Fiat Doblo, 2022 yılının sonuna kadar TOFAŞ fabrikasında üretilmeye devam edecek. Doblo modelinin üretiminin ihracat pazarlarından gelen talep doğrultusunda Türkiye, Kuzey Amerika, Kanada, Orta Doğu ve Afrika için 2023 yıl sonuna kadar uzatılma ihtimali de bulunuyor. TOFAŞ fabrikasında Doblo’nun yerini alacak yeni modeller için ise çalışmaların devam ettiğini öğrendik.