Hızdan çok kullanılabilirliğe odaklanan yarış arabası Porsche 911 GT3 R!

Porsche Kuzey Amerika’da bugün en yeni nesil GT yarış arabası Porsche 911 GT3 R ‘yi tanıttı. Daha büyük bir motor, daha iyi aerodinamik performans ve optimize edilmiş araç dengesi ile yeni otomobilin, markanın bugüne kadarki en kullanışlı 911 yarış arabası olması amaçlanıyor. Araç, IMSA WeatherTech SportCar Şampiyonası ile Kuzey Amerika’da ve FIA ​​Dünya Dayanıklılık Şampiyonası ile Avrupa’da en iyi GT kategorisi olan GT3 kategorisinde yarışacak. Bu, otomobilin ilk kez 24 Saatlik Le Mans’a katılmaya hak kazanacağı anlamına geliyor ve bu otomobilin tasarım alanını belirlemede önemli bir rol oynamış.

Daha hızlı ve daha dayanıklı!

Porsche Motorsport North America CEO’su Volker Holzmeyer, “Sürdürebilirlik, burada yarıştığımız ve (992) 911 GT3 R tipinin odak noktası olan, çok çeşitli sürücüler için son derece önemli” dedi. “Araca şimdiden büyük ilgi gördük ve yakında ilk tekerleğini burada döndürmesini sabırsızlıkla bekliyoruz.”

Otomobilin performansının merkezinde elbette atmosferik altı silindirli motor yer alıyor. (992) 911’in motoruna dayanan ana gelişme, yüzde beş artarak 3.997 cc’den 4.194 cc’ye yükselen değişimde. Ekstra hacim, otomobile maksimum 558 Beygir güç sağlar. Ancak büyümenin ana nedeni, güç ve tork bantlarını farklı deneyim seviyelerindeki daha geniş bir sürücü yelpazesine uyacak şekilde daha kullanışlı hale getirmiş olmalarında. Motor, beklediğiniz gibi 911 GT3 R’nin arkasına yerleştirildi, ancak arka difüzör için daha fazla alan yaratmak için 5,5 derece öne eğildi . Yardımcı bileşenler, ağırlık dengesi üzerinde olumlu bir etkiye sahip olan motorun önündeki boşluğa ileri ve aşağı hareket ettirilmiş.

Şanzıman, 911 GT3 Cup yarış arabasından türetilen sıralı altı vitesli bir yarış örgülü şanzıman tarafından gerçekleştirilir. Sürücüler, hızlı ve hassas vites değişimleri için elektronik vites aktüatörünü kontrol eden direksiyonun arkasında bulunan kulakçıklar ile vites seçer. Süspansiyon da önden son teknoloji çift salıncaklı ve arkada çoklu bağlantılı tasarımla başlayarak modifiye edildi. Amortisörler KW’den gelir ve kolayca ayarlanabilecek şekilde tasarlanmıştır. Ayar değişiklikleri, her ayardan sonra süspansiyonun yeniden ayarlanmasını gerektirmeyen şekilde tasarlanmış. Bunların hepsi yarış arabasının kullanımını kolaylaştırmak adına yapılmış.

Ağırlık dengesi için muazzam mühendislik!

Bu arada ön aksta merkezi pivot noktalarının konumlandırılması, aerodinamik konsept için daha fazla alan sağlamakta. 911 RSR’de olduğu gibi , Porsche 911 GT3 R, difüzöre daha fazla temiz hava girmesini sağlayan ve otomobilin eğim hassasiyetini azaltan ve herhangi bir sürüklenme eklemeden daha fazla yere basma kuvveti sağlayan yükseltilmiş bir alt gövdeye sahip. Bu arada dingil mesafesi, arka lastiklerdeki yükleri azaltmak ve uzun yarış pistlerinde tutarlılığını artırmak için uzatılmış.

Alüminyum monoblok fren kaliperleri ve diskleri AP şirketi tarafından sağlanmaktadır. 390 mm ön diskler oluklu ve çelikten yapılmıştır ve altı pistonlu kaliperler ile kenetlenmiştir. Bu arada arka kısımlar 370 mm çapında ve dört pistonlu kaliperlere sahip. Gövde panellerinin neredeyse tamamı ağırlığı azaltmak için karbon fiberden, çamurluklar ise aramid fiberden yapılmış.

Porsche iddalı bir rakam ile dahil oluyor!

Yardımcı bileşenler gibi, sürücü de 911 GT3 R’nin ortasına yaklaştı. Bu, Porsche’nin yeni geliştirilen FIA yan çarpma talimatları için ergonomik bir koltuk ve geliştirilmiş bir takla kafesi eklemesine izin verdi. Kokpit, 911 GT3 Cup otomobilinin 10,3 inçlik ekranı ve çoklu anahtar konsepti gibi diğer motor sporlarında ilk kez kullanılmış özelliklere sahip. 911 GT3 R’nin proje yöneticisi Sebastian Golz, “Bizim işimiz yeni 911 GT3 R’yi daha da hızlı hale getirmekten daha karmaşık – BoP tarafından belirlenen performans pencereleri ve içindeki sınıflandırma bu avantajı hızla ortadan kaldırıyor” dedi. “Bizim için esas olan, müşterilerimizin yarış arabasını daha uzun süre hızlı kullanabilmeleriyle ilgiliydi. Bu durum, dayanıklılık gerektiriyor ve bu nedenle ağırlıklı olarak daha iyi sürülebilirliğe odaklandık.”

Porsche, arabayı yarış takımları için daha ucuz hale getirmek için de çalıştığını söyledi. 2023 yarış sezonu için hazır olacak ve Kuzey Amerikalı müşteri ekipleri, aracı Porsche Motorsports North America aracılığıyla 567.210 $ fiyatla satın alabilecek.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu