5 milyon dolarlık Bugatti Mistral ortaya çıktı!
Bugatti Chiron artık ömrünün sonuna yaklaşırken yeni versiyonlarla yoluna devam ediyor. Fransız üretici çift turbo beslemeli W16 motora sahip Bugatti Mistral modelini tanıttı. Chiron temel alınarak üretilen model, 5 milyon dolarlık fiyatıyla dudak uçuklatıyor.
Adını Fransa’nın iç kesimlerinden Akdeniz kıyılarına doğru esen rüzgarlardan alan Mistral, Bugatti Chiron’un ilk üstü açık versiyonu olarak öne çıkıyor. Ayrıca markanın 2015 yılında piyasaya sürdüğü Veyron Grand Sport Vitesse modelinden bu yana ilk roadster modeli olma özelliğine de sahip. Sadece 99 adet üretilecek olan bu özel modelin teslimatına ise 2024 yılının ilk çeyreğinde başlanacak.
Mistral’ın 8.0 litrelik W16 motoru 1.600 beygir güç ve 1.600 Nm tork üretiyor. Bu motor, 490 km/s hıza ulaşan Chiron Super Sport 300+‘tan ödünç alınmış. Üstü açık yapısıyla Mistral ise bu hızlara maalesef ulaşamıyor.
Ancak tüm bunlar Mistral’i en hızlı üstü açık otomobil yapmaktan alıkoyamıyor. Bugatti mühendisleri, Mistral’i en hızlı üstü açık otomobil olması için tasarladıklarını belirtiyor. Şirket Grand Sport Vitesse modeli, 409 km/s hızla 2013 yılında rekoru kırmıştı. 2016 yılında ise Venom GT Spyder bu rekoru 413 km/s’ye çıkarmıştı. Bugatti ise aracın azami sürati hakkında şimdilik net bir bilgi vermiyor. Fransız üretici, Mistral’in göstergelerinin 420 km/s hıza kadar kolayca okunabileceğini söylemekle yetindi.
Motor ve platform Chiron ile paylaşılsa da Mistral, markanın diğer otomobillerinden kökten farklı görünüyor. Mistral, Ettore Bugatti’nin birçok kişisel otomobilinde kullandığı bir kombinasyon olan Grand Raid’in sarı ve siyah renk düzenini benimsiyor. Yeni model, kask vizörü gibi görünen eğimli ön camı, tavana konumlandırılan hava girişleri ve takla barı ile Type 57 Grand Raid’e de atıfta bulunuyor.
Mistral’in ön bölümüne markanın imzası haline gelen at nalı formlu ön ızgara hakim. Markanın diğer modellerine göre daha geniş tasarlanan bu ızgara yatay LED şeritlere sahip ön farlarla çevrelenmiş durumda. Bu bölümün her iki yanındaki devasa hava girişleri de ön bölüme önemli ölçüde agresiflik kazandırıyor.
Aracın arka bölümünün de en az ön bölümü kadar etkileyici olduğunu söyleyebiliriz. Mistral’in arka çamurluklarından çıkan havalandırmalar V formlu LED stop lambaları ile çevreleniyor. Stop lambaları ön bölümde ise BUGATTI yazısı ile birbirine doğru uzanıyor.
İç mekanda ise Mistral çok daha geleneksel bir tasarıma ev sahipliği yapıyor. Kokpitin çoğunun Chiron’dan alındığını görüyoruz. İç mekanda genel olarak büyük bir değişimin yaşanmadığı Mistral’de vites topuzunun altında ‘dans eden fil’ figürü ile yine geçmişe göndermede bulunulmuş.
Tasarımı ve performansı ile oldukça etkileyici görünen Bugatti Mistral ile markanın içten yanmalı motorlarına veda ediyor olabiliriz. Bundan sonra Bugatti ve Rimac imzalı elektrikli hiper otomobiller görmeyi bekliyoruz.