Mercedes Benz A200 AMG İncelemesi

Hatchback otomobil seven kişilerin biraz lüks bir hissiyat istediğinde tercih ettiği modellerden biri olan Mercedes Benz A200 AMG Testimizin konuğu. W176 kasa koduyla ülkemizde büyük bir satış adeti yakalayan model, Türkiye pazarında kendine yer edindi. Bu sefer hybrid bir üniteyle sunulan modelin kullanıcıya ne tarz artıları oluyor birlikte değinelim.

Dış tasarım;

Daha Keskin Bakışlar!

W177 kasa kodunun makyajlanmış haliyle karşımıza çıkan modelde ilk bakışta dikkatimizi ön tampondaki değişen hava kanalları oluyor. Makyaj öncesi sağ ve sol ayrı olan hava kanalları estetik bir görünümle birleştirilmiş. Ön aydınlatma grubunun gündüz LED’leri artık sadece üst kısımda bulunuyor. Açıkcası gündüz LED’lerinin bu yeni tasarımı otomobilin daha agresif bir bakışa sahip olmasında büyük etken.

Yan tarafa geçtiğimizde makyaj sonrası tasarımda bir değişiklik olmamış. Aynı tasarım kimliğine sahip.Otomobilin arka tarafına geçtiğimizde tasarımı değişmiş bir LED arka far takımı dikkatimizi çekiyor. Otomobil ön ve arka aydınlatma grubu sayesinde yollarda kendine has bir kimlik edinmeyi başarmış.

Ambiyans Aydınlatmasında En iyi Ayar!

İç tasarım ve Multimedya:

Makyaj gören otomobilin en büyük değişimlerinin gerçekleştiği alan iç tasarım. Tamamen yenilenen direksiyon simidi, orta konsol, ekranlar, yan kapılarla birlikte tasarlanan ön konsol ilk dikkat çeken ögelerden.
Direksiyona geçtiğimizde kullanıcıya sportif bir haz verirken, sürüş hissiyatını artıran bir direksiyon simidi mevcut. Direksiyon ortası boşluklu spor bir tasarım kimliğine sahip. Otomobilin iç tasarımı ve sportif renklendirmeleriyle uyumu gerçekten muazzam. Direksiyon üstünden dokunmatik olarak multimedya ve gösterge ekranını kontrol edebilmek mümkün. Daha önce orta konsolda bulunan vites seçici ve multimedya kontrol sistemi kaldırılmış. Bunun yerine orta kısıma bir kaydırmaz pedli alan yapılmış. Bu alan bir telefonun sığabileceği kadar değil, en azından bir telefonun sığabileceği boyutlarda olsaydı daha kullanılabilir olurdu.

Kullanım Kolaylığı, Sade Arayüz

Konsol ve kapı döşemeleri birbiriyle ortak bir tasarım kimliği sunuyor ve konsol kapılara doğru devam ediyor hissi yaratılmış. Ambiyans aydınlatma tamamen gizlenmiş, iki farklı rengin birbirini tamamlamasıyla Mercedes Benz geceleri iç aydınlatma tarafında muazzam bir iş çıkarıyor. Multimedya ekranını dokunmatik olarak ve direksiyonun sağ tarafındaki kontrollerden kullanabiliyorsunuz. Direksiyon üstündeki dokunmatik kontrollerin bir telefon dokunmatiği kadar pürüzsüz çalıştığını söyleyebilirim. Multimedya kontrolü gayet basit ve arayüz kullanışlı. Dikkatiniz dağılmadan istediğiniz özelliği kullanabiliyorsunuz. Multimedya içinde motor verilerini anlık olarak takip edebiliyor, araç durumuna bakabiliyor, 360 Kamera asistanı sayesinde tüm çevrenizi kontrol edebiliyorsunuz.

Arka tarafa geçtiğimizde bizi dar ve biraz basık bir alan karşılıyor. Tasarımı yüzünden biraz basık bir görünüme sahip olsada baş mesafesi oldukça yeterli. Fakat diz mesafesi bekentileri karşılamıyor diyebiliriz. Bagaj alanına geçtiğimizde yüksek olmayan yükleme eşiği ve 350 Litrelik ortalama bir bagaj kullanıcılara sunulmuş. Arka koltukları yatırdığınızda 1190 Litrelik geniş bir alana sahip olabilirsiniz.

Motor, Performans ve Konfor:

1.3 Litrelik benzinli motor, hybrid bir lombinasyonla sunulmuş. Elektrikli motor otomobile 14 Beygir güç ve 150 Nm Tork değeri sağlıyor. Kağıt üstünde ne kadar düşük bir beygir gibi gözüksede sunduğu tork sayesinde otomobilin şehir içi trafikte daha seri ve konforlu olmasını sağlamış. Toplam sistem gücü olarak 163 Beygir güç, 270 Nm Tork sunan A200 AMG 7 ileri G-DCT şanzımanla sunulmuş. 0-100 Hızlanması 8.2 saniye olan model kullanıcının isteklerini yerine getirmekte başarılı. İyi çalışan bir ESP sistemi ve dengeli şasesiyle sürüş zevkinizi artırırken dalgınlıkla yapılan hataların kötü birer anıya dönüşmesini önlüyor. Otomobilin yol tutuşu ve viraj kabiliyeti gerçekten çok yüksek. Fren pedalının hissiyatı çok iyi ayarlanmış. Yakıt tüketimine geldiğimizde maalesef kağıt üstünde elektrikli motorun yararı varmış gibi görünse de pratikte pek yararı dokunmuyor.

Gücünün Üstünde Bir Tutuş!

WLTP verisi 5.8 litre olan modelin test sürüşü yaptığımız süre boyunca (İstanbul Trafiği) 7.6 Litre yaktığını gözlemledik. Ortalama tüketim verilerine yakın olmasa da bu tarz bir otomobil ve yoğun trafik için ortalama bir değer. Sakin ve trafiksiz kullanımda 6-6.5 Litre tüketim değerlerine ulaşmanız mümkün.

Otomobilin süspansiyonlarının çalışma aralığı maalesef çok kısa, bu sebeple otomobil beklediğiniz konforu karşılamayabilir. Yoldaki bozuklukları ve yükseklik farklarını aşırı derecede hissediyorsunuz. Koltuklarınsa sönümlemesi gayet iyi, koltuklar sayesinde bozuk ve sert yollar otomobili sallarken sizin fiziksel olarak hissetmenizin önüne geçiyor.

Teknik Özellikler:

Motor Tipi: Petrol

Motor Hacmi: 1.3 M282 1332 cc

Beygir Gücü: 163 Beygir @5450 rpm

Tork Gücü: 270 Nm @2000-3500 rpm

0-100: 8.2 saniye

Maksimum Hız: 225 km/h

Şanzıman: 7 İleri G-DCT

Ağırlık: 1365 Kilogram

Bagaj Hacmi: 350-1190 Litre

Uzunluk: 4428 mm

Genişlik: 1796 mm

Yükseklik: 1423 mm

Dingil Mesafesi: 2729 mm

Foto Galeri

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. 1-2 ekleme yapmak isterim.
    Makyajla gelen ön kaput üstündeki çift omurgadan bahsetmemişsiniz, gündüz ledlerinin agresifliğini destekleyen bir form oluşmuş. Bu omurgalar cla’ya benzemesine de neden olmuş. Hatta dikkatli bakılınca cla kaputunu sanki makyajlı A serisine takmışlar gibi.
    Ayrıca 19 inç jantla gelen versiyonlarda tam bağımsız arka süspansiyonlar mevcut. Bu da konforu hatrı sayılır şekilde arttırıyor.
    Son bir ekleme de distronic olmamasına rağmen öndeki araca yaklaşınca motor freni yaparak aküyü şarj etmesi baya başarılı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu