Bosch ve VW, otonom vale hizmetini test ediyor!

Park yeri bulmak, özellikle labirent gibi otoparklarda yorucu ve zaman alıcı olabilir ve aracı daha sonra tekrar bulmak da bundan farklı bir durum değil. Ücretsiz bir şarj noktası arayışında da sıklıkla benzer bir hikaye ile karşı karşıya kalınıyor. Bosch, VW şirketinin yan kuruluşu Cariad ile birlikte şimdi otonom vale şarjını test ediyor. Bosch’un otonom vale park sistemine dayanan bu çözüm, elektrikli araçları sürücüsüz bir şekilde, bir şarj robotunun otomatik olarak şarj ettiği bir şarj noktası ile donatılmış boş bir park alanına yönlendiriyor. Şarj işlemi tamamlandıktan sonra, araç sürücüsüz olarak başka bir park alanına manevra yapıyor. Bosch ve VW markası olan Cariad şu anda Almanya’daki iki şirket içi otoparkta gerekli otonom teknolojisini test ediyor. Cariad’ın Ingolstadt’taki personel otoparkında, iki şirket otonom vale otoparkı ile sürücüsüz otoparkı test ederken, Bosch’un Ludwigsburg’daki geliştirme otoparkında otonom vale şarjı ile sürücüsüz şarj test ediliyor. Bosch, Las Vegas’taki CES 2024’te de otonom şarj için gereken teknolojiyi sergiliyor.  

Kolay ve anlaşılır şarj, elektrikli otomobil sürücülerinin istek listesinin en başında yer alıyor. Ancak günlük deneyimleri farklı bir hikaye anlatıyor: şarj noktalarında uzun kuyruklar, güç kablosunun çok geç çıkarılması durumunda engelleme ücretleri ve kablonun elle taşınması. Bu zorlukların üstesinden gelen otonom vale şarjı, elektrikli araçları şarj ederken müşteri rahatlığını büyük ölçüde artırıyor. Dahası, bu teknoloji otomobil üreticileri, şarj noktası işletmecileri, otopark işletmecileri ve enerji tedarikçileri için bir dizi avantaj sunuyor. Çevre açısından ise elektrikli araçlar, karayolu trafiğinden kaynaklanan karbon emisyonlarında azalma anlamına geliyor.

Altyapı, aracı park alanına yönlendiriyor, burada bir robot şarj kapağını açıyor ve şarj kablosunu otomatik olarak yerleştiriyor, araç batayası tamamen şarj olduğunda tekrar çıkarıyor. Araç daha sonra normal bir park alanına geri dönerek şarj noktasını aküsü zayıf olan bir sonraki elektrikli araç için boşaltıyor. Tüm bunlar, birden fazla aracın insan etkileşimi olmadan şarj edilmesini ve park edilmesini mümkün kılıyor. Bu da şarj altyapısının verimliliğini artırıyor, şarj noktalarının kullanımını optimize ediyor ve müşterileri şarj noktasında uzun süre bekleme zahmetinden kurtarıyor.  

Otonom vale park servisi, dünyanın ilk sürücüsüz SAE Seviye 4 park servisidir ve yaklaşık bir yıldır Stuttgart havalimanındaki P6 otoparkında faaliyet gösteriyor. Bosch ayrıca Almanya genelindeki diğer otoparkları da altyapı teknolojisiyle donatmaya başladı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu