Tüm zamanların en ateşli hatchback modelleri!
Hem uygun fiyatlı hem de eğlenceli otomobil dendiğinde akla ilk gelen her zaman hot hatch modelleri olmuştur. Çoğu üretici hatchback modellerinin daha performanslı versiyonlarını sunarak, eğlence arayan müşterilerine uygun fiyatlı alternatifler sunuyor.
Özellikle bazı ateşli hatchback modeller sunduğu performans ve tasarım ile efsaneler listesine girmeyi başarmış durumda. Direksiyonunun başına geçtiğiniz ilk andan itibaren yüzünüzü güldürmeyi başaran bu modeller yıllar geçse de unutulacak gibi değil. Her ne kadar seçim yapmak zor olsa da bizler de en çok beğendiğimiz hot hatch modellerini bir araya getirdik.
Volkswagen Golf GTI
Hot hatch sınıfının yaratıcısı olarak nitelendirebileceğimiz Golf GTI, küçük bir araçta güçlü bir motorun neler yapabileceğini tüm dünyaya kanıtladı. 110 beygirlik motoru ve 182 km/s’lik maksimum hızı piyasaya çıktığı 1976 yılı için oldukça uçuk rakamlardı. Bu hızlı araç aynı zamanda radyatör ızgarası çevresindeki kırmızı çerçeve, siyah detaylar, tartan spor koltuklar, golf topu vites topuzu ve özel tasarım spor direksiyon simidiyle de müşterileri kendisine çekmeyi başarıyordu. İlk nesil Golf GTI o kadar başarılı oldu ki, 5 bin adet üretilmesi planlanan araçtan 461 bin 690 tanesi banttan indi.
Volkswagen Golf Mk1 GTI teknik özellikleri:
- Motor: 1.588 cc 4 silindirli benzin
- Motor gücü: 110 beygir / 140 Nm tork
- Şanzıman: 5 ileri manuel
- Çekiş: Önden çekiş
- 0-100 km/s hızlanma süresi: 9 saniye
- Maksimum hız: 180 km/s
Peugeot 205 GTi
Peugeot 205 GTi ile ilk olarak 1984 yılında karşılaştık. Hâli hazırda üretimde olan 205’i sportif eklentiler ile daha çekici kılan Peugeot, 105 beygir güç üretebilen 1.6 litrelik motoru da aracın kalbine yerleştirdi. Sonrasında ise bu motorun gücü 115 beygire çıkarılarak eğlencenin dozu bir kat daha artırıldı. Son olarak ise 130 beygir güç üretebilen 1.9 litrelik motora sahip versiyon ile 205 GTi efsanesi de doğmuş oldu. Yaklaşık 900 kiloramlık gövde ağırlığı düşünüldüğünde bu güç 205 GTi modelini tam bir şaka makinesi yapmaya yetiyordu.
Peugeot 205 GTI teknik özellikleri:
- Motor: 1905 cc 4 silindirli benzin
- Motor gücü: 130 beygir / 161 Nm tork
- Şanzıman: 5 ileri manuel
- Çekiş: Önden çekiş
- 0-100 km/s hızlanma süresi: 8.5 saniye
- Maksimum hız: 206 km/s
Ford Fiesta Mk7 ST
Ford, Fiesta’nın önceki nesillerinde de sportif versiyon denemeleri yapmış olsa en büyük başarıyı Fiesta Mk7 ST ile yakaladığını söylemek yanlış olmaz. 200 beygir güç ve 240 Nm tork üretebilen 1.6 EcoBoost motoru, başarılı direksiyon sistemi ve sınırlı kaymalı diferansiyeli ile özellikle virajlı yollarda Fiesta ST tam bir eğlence merkezi hâline gelebiliyor. Standart modelden 15 mm daha aşağıya konumlandırılan araç, aynı zamanda siyah detaylar, geniş jant ve arka bölümdeki büyük spoyler ile farkını da ortaya koyuyor.
Ford Fiesta Mk7 teknik özellikleri:
- Motor: 1.596 cc 4 silindirli benzin
- Motor gücü: 200 beygir / 290 Nm tork
- Şanzıman: 6 ileri manuel
- Çekiş: Önden çekiş
- 0-100 km/s hızlanma süresi: 6.7 saniye
- Maksimum hız: 230 km/s
Renault Clio Williams
Mavi gövde rengi ve sarı jant kombinasyonu denince akla her ne kadar Subaru Impreza gelse de o yıllarda bu kombinasyonu kullanan oldukça güzel bir otomobil daha vardı: Renault Clio Williams. 1993 yılında sahne alan Clio Williams, o dönemde Williams F1 takımının şöhretinin da yardımıyla sahneye hızlı bir giriş yaptı. Aracın başarısı tabi ki sadece Williams F1 takımının şöhretinde yatmıyordu. O dönem yarışlarda kullanılan Clio Cup şasisi üzerinde yükselen aracın kaputunun altında ise 150 beygir güç üretebilen 2.0 litrelik motor bulunuyordu. Bu güce 981 kilogramlık ağırlık da eklenince Renault’un eğlenceye en kısa yoldan adım attığını söyleyebiliriz.
Renault Clio Williams teknik özellikleri:
- Motor: 1.998 cc 4 silindirli benzin
- Motor gücü: 150 beygir / 175 Nm tork
- Şanzıman: 5 ileri manuel
- Çekiş: Önden çekiş
- 0-100 km/s hızlanma süresi: 7.8 saniye
- Maksimum hız: 215 km/s
Honda Civic Type R
Honda Civic FK8 Type R hiç kuşkusuz son yılların en başarılı hot hatch modelleri arasında yer alıyor. Tasarımı ile adeta ben hızlıyım diye bağıran aracın 320 beygir güç üretebilen 2.0 litrelik turbo beslemeli motoru da bunun kanıtı niteliğinde. Hafta sonları pistte turlayabileceğiniz bu aracın sahip olduğu fazladan iki kapı ile günlük kullanıma da uyum sağlaması başka bir artı olarak karşımızı çıkıyor. Japon üreticinin elinden çıkan son şaheserlerden biri olan Civic FK8 Type R, birçok pistte kırdığı rekorlarla da başarısını taçlandırmış durumda.
Honda Civic Type R teknik özellikleri:
- Motor: 1.996 cc 4 silindirli benzin
- Motor gücü: 320 beygir / 400 Nm tork
- Şanzıman: 6 ileri manuel
- Çekiş: Önden çekiş
- 0-100 km/s hızlanma süresi: 5.8 saniye
- Maksimum hız: 270 km/s
Lancia Delta Integrale Evo 2
Ralli şampiyonalarının bir hayli popüler olduğu yıllarda Lancia da rallilerde boy göstermek için Delta modelinin bir cadde versiyonunu çıkarmak zorundaydı. 1989 yılında düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı ise bir efsanenin doğuşuna tanıklık edecekti. 215 beygir güç, 4 tekerlekten çekiş ve torsen diferansiyel ile ralli performansını yollara taşıyan Delta Integrale, kısa sürede tüm dikkatleri üzerine toplamayı başardı. Momo markalı jantlar ve Alcantara döşemeli Recaro koltuklar ise aracın çekicliğini bir kat daha artırıyordu. BU dönemde Lancia’nın ralli şampiyonalarındaki başarısı da Delta Integrale’nin yükselmesinde önemli bir rol oynadı.
Lancia Delta Integrale Evo 2 teknik özellikleri:
- Motor: 1995 cc 4 silindirli benzin
- Motor gücü: 215 beygir / 308 Nm tork
- Şanzıman: 5 ileri manuel
- Çekiş: 4 tekerlekten çekiş
- 0-100 km/s hızlanma süresi: 5.7 saniye
- Maksimum hız: 220 km/s
Renault 5 Turbo 2
Rallilerin bir başka efsanesi ise hiç kuşkusuz Renault 5 Turbo 2 modeliydi. Tasarımı ile ilk bakışta standart Renault 5 modellerinden ayrılan araç, arkaya konumlandırılan 1.4 litrelik turbo beslemeli motoruyla küçük bir şehir otomobili olmaktan oldukça uzaktı. Arka tekerleklere gücünü gönderen bu 160 beygirlik ünite günümüzde bile kabul edilebilir seviyelerde. Marcello Gandini imzalı tasarım ise belki de Renault 5 Turbo 2’yi en çok öne çıkaran detay olabilir. Şişkin çamurluklar ve geniş hava girişleri ile bu araç kesinlikle ele avuca sığmaz bir cep herkülü olduğunu gösteriyor.
Renult 5 Turbo 2 teknik özellikleri:
- Motor: 1.397 cc 4 silindirli benzin
- Motor gücü: 160 beygir / 210 Nm tork
- Şanzıman: 5 ileri manuel
- Çekiş: Arkadan itiş
- 0-100 km/s hızlanma süresi: 6.9 saniye
- Maksimum hız: 200 km/s
Renault Clio III RS
Hot hatch diyince akıllara ilk olarak Fransız markalar ve onların araçları geldiğinin bir kanıtı olarak listemizdeki bir başka otomobil ise Clio III RS oluyor. Makyaj operasyonunun ardından gücü 200 beygire çıkan motoru ve artan aerodinamik özellikleri ile birlikte Clio RS, çok eğlenceli ve dinamik bir sürüş sunuyordu. 2009 yılında kendi sınıfının çok üzerindeki otomobillerle karşılaştırılan araç, birçok önemli otomobil gazetecisi tarafından da övgüye layık görüldü. 2009 yılında en iyi 5 spor otomobil arasında gösterilen Clio III RS bizim listemizde olmayı da hakediyor.
Renault Clio III RS (Phase 2) tenik özellikleri:
- Motor: 1.998 cc 4 silindirli benzin
- Motor gücü: 200 beygir / 215 Nm tork
- Şanzıman: 6 ileri manuel
- Çekiş: Önden çekiş
- 0-100 km/s hızlanma süresi: 6.9 saniye
- Maksimum hız: 227 km/s
Renault Megane R26.R
Renault Sport mühendislerinin ne kadar çılgın olabileceğinin bir kanıtı olan Megane R26.R, saf sürüş zevki arayanlar için ilk seçenek olabilir. Standart Megane R26 ile aynı şekilde 230 beygir güç üreten bu araç hafiflik anlamında ise rakipsiz denilebilir. Arka koltukları iptal eden mühendisler bunun yerine yarım bir takla kafesi eklerken, arka yan camlar plastik türevleri ile değiştirildi. Bunun yanı sıra motor kaputu da karbon fiber olan araçta standart koltuklar da yerlerini çok daha hafif olan yarış koltuklarına bırakmıştı. Böyle bir araçta kimsenin radyo ve klima kullanmayacağını da düşünen mühendisler bu ‘gereksiz’ özellikleri de iptal ederek toplamda 120 kilogramlık bir avantaj yakaladılar. Tüm bunların ödülü ise Nürburgring pistinde atılan ve Porsche Cayman S’i bile geride bırakan 8 dakika 17 saniyelik tur olacaktı.
Renault Megane R26.R teknik özellikleri
- Motor: 1.998 cc 4 silindirli benzin
- Motor gücü: 230 beygir / 310 Nm tork
- Şanzıman: 6 ileri manuel
- Çekiş: Önden çekiş
- 0-100 km/s hızlanma süresi: 5.9 saniye
- Maksimum hız: 237 km/s
Toyota GR Yaris
Birçok otomobil markası elektrikli modellere yönelip hot hatch modellerini kenara bırakırken Toyota, GR Yaris ile çok önemli bir adım attı. Ateşli hatchback modelleri arasına en son katılan GR Yaris ise şimdiden tüm zamanların en iyis olma yolunda ilerliyor. Toyota’nın WRC’de kullandığı aracın adeta bir yol versiyonu olan GR Yaris, otomobil severlerin kalbini şimdiden kazanmayı başardı. 268 beygir güç ve dört tekerlekten çekiş ile oldukça keyifli bir sürüş vadeden GR Yaris, 2024 yılı ile birlikte 300 beygirlik güce ulaşmış durumda. Şimdiden efsane olmaya aday olan otomobil bu sayede çok daha fazla eğlence sunacak gibi görünüyor.
2024 Toyota GR Yaris teknik özellikleri:
- Motor: 1618 cc / 3 silindirli benzin
- Motor gücü: 300 beygir / 400 Nm tork
- Şanzıman: 6 ileri manuel / 8 ileri otomatik
- Çekiş: Dört tekerlekten çekiş
- 0-100 km/s hızlanma süresi: 5.5 saniye ( önceki versiyon)
- Maksimum hız: 230 km/s (önceki versiyon)
Tabi ki daha birçok başarılı model daha bulunuyor ancak hot hatch diyince bizim aklımıza ilk gelen modeller bunlar oldu. Peki siz bu listede başka hangi araçların olmasını isterdiniz? Düşüncelerinizi yorumlar kısmında bizimle paylaşmayı unutmayın!
Merhaba abi , bana göre Mercedes Benz A45s ile Mk6 Golf R ‘ında listede yer alması gerekiyordu. İyi günler dilerim sağlıcakla kalın
Güzel bir yazı olmuş. Elinize sağlık. Üç yıl kadar kullandığım Megane RS Trophy’nin de bu listede yer alması uygun olurdu.