Lamborghini Huracan yerine 920 beygirlik Temerario!
Lamborghini Huracan, uzun ve başarılı model ömrünün ardından artık aramızdan ayrıldı. italyan üretici Huracan’ın yerini ise yeni bir canavarla dolduruyor. Temerario adı verilen yeni model ile birlikte artık atmosferik V10 motora da veda eden Lambo, turbo beslemeli V8 motora eşlik eden 3 adet elektrikli güç ünitesi ile 1000 beygirin sınırlarını zorluyor.
2013 yılında tanıtılan Huracan, Gallardo’dan aldığı bayrağı çok daha ileri taşımayı başarmıştı. Efsanevi model şimdi ise bayrağını Temerario’ya devrediyor. Temerario’ya geçişte bizi üzen tek detay ise maalesef artık atmosferik güç ünitesine veda etmemiz oldu. Emisyon kısıtlamaları nedeniyle turbo beslemeli ve elektrik destekli güç ünitesine geçmek zorunda kalan Lamborghini, eğlencenin dozunu ise artırmaya kararlı görünüyor.
Lamborghini, Urus modelinde de kullanılan çift turbo beslemeli V8 motoru alarak yeni süper otomobiline uydurmuş. Bu motorun 86×86’lık çap-strok oranını 90×78.5 mm olarak değiştiren İtalyan üretici, böylece motorun 10.000 devir çevirmesine de olanak sağlamış. Lamborghini, turbo ve elektrikli ünitelerden gelen eğlence kaybını bu sayede çözdüğü inancında. Turbo beslemeli motorlar için inanılması güç olan bu devir sayısı motorun sesini de ayrı bir seviyeye taşıyor. Lambo ayrıca sürücü ile otomobilin bağını kuvvetlendirmek için motordan gelen titreşimlerin aracın gövdesine ve koltuklara iletilecek şekilde tasarlandığını belirtiyor.
Peki sahip olduğu özelliklerle şimdiden bizi heyecanlandırmayı başaran ünite ne kadar gücü içerisinde barındırıyor? Aracın sahip olduğu içten yanmalı motor 9.000 ve 9.750 devir aralığında 800 beygirlik güç üretiyor. Turbo destekli V8 motorun tork değeri ise 730 Nm olarak ölçülüyor. Sadece bu değerler göz önüne alındığında bile Temerario selefi Huracan‘dan birkaç adım öne çıkmayı başarıyor. Bu değerlere ön tarafa konumlandırılan 2 adet elektrik motoru da eklendiğinde ortaya 920 beygir güce sahip bir canavar ortaya çıkmış oluyor.
Aracın ön aks üzerine yerleştirilen elektrikli güç üniteleri dört tekerlekten çekişe olanak sunuyor. V8 ile yeni sekiz ileri şanzıman arasına yerleştirilen üçüncü motor ise marş jeneratörü görevi görüyor ve tork eğrisini 300 Nm’ye kadar dolduruyor; böylece turbo gecikmesi de maskelenmiş oluyor.
Lamborghini Temerario, sunulan ekstra üç elektrik motoru ve bataryanın diyetini ise sahip olduğu ağırlıkla birlikte ödüyor. 1.690 kilogram ağırlığı ile selefinden 268 kg daha ağır olan araç, fazladan sunduğu güç ve tork değerleri ile bunları 0-100 km/s süresi ve maksimum süratine ise yansıtmamış görünüyor. 2,7 saniyede 100 km/s hıza ulaşabilen aracın maksimum sürati ise 343 km/s olarak ölçülüyor. Huracan’da ise bu değerler 2,9 saniye ve 325 km/s olarak belirtiliyordu. Aracın performans verileri bu şekilde artmış olsa da yönetilmesi gereken fazladan ağırlık ile birlikte Temerario’nun gerçek yol performansının Huracan’a göre nasıl olacağını ise merak etmeden duramıyoruz.
Yine de bu ağırlık fazla geldiyse Lamborghini sunduğu opsiyonlarla müşterilerine yardımcı oluyor. İç mekan için karbon kapı panelleri, daha ince arka camlar ve polikarbonat yan paneller seçenekler arasında. Bunların yanı sıra karbon difüzör, karbon jantlar, titanyum egzoz ve Alleggerita kiti ile aracın ağırlığından 25 kg tasarruf etmek mümkün.
Tüm bu özellikleri ile Lamborghini Temerario, adeta özelliklerinden biraz kırpılmış bir Revuelto gibi görünüyor. Ancak araçların tasarımını karşılaştırdığımızda ise bazı benzer özellikler olsa da Temerario’nun ağabeyine göre çok daha sade tasarımlı olduğunu söylemek mümkün. Ön ve yan hava girişleri Revuelto’ya göre daha az gösterişli olarak tasarlanan araçın ince LED farları da oldukça sade görünüyor. Ancak tüm bu sadeleştirilmiş detaylar bile aracın oldukça etkileyici olmasının önüne geçemiyor. Stop lambalarının seviyesinin bile üzerine yerleştirilen egzoz çıkışı ve devasa difüzör ise Temerario’nun en agresif detaylarını oluşturuyor.
Yeni süper otomobil, tıpkı Huracan’da olduğu gibi alüminyum uzay şasi üzerinde yükseliyor. Huracan’a göre 38 mm daha uzun olarak tasarlanan aracın dingil mesafesi ise 121 mm kısalarak 2.658 mm olarak ölçülüyor. Böylelikle ön bölümde daha iyi bacak mesafesi sunduğu belirten İtalyan üretici, ayrıca araçta artık daha fazla baş mesafesi olduğunu ifade ediyor. Lamborghini, daha fazla baş mesafesi sayesinde uzun boylu sürücülerin bile pist etkinliklerinde zorunlu tutulan kaskları takabilecekleri iddiasında.
İç mekana geçtiğimiz ise Temerario’nun Huracan’ın izinden gittiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Dijital gösterge paneli, dikey konumlandırılmış bilgi-eğlence sistemi ekranı, altı düz tasarlanmış direksiyon simidi ve konsolda sizi adeta bir savaş uçağı içindeymişsiniz gibi hissettiren marş düğmesiyle genel detayların korunduğunu görüyoruz. Citta, Strada, Sport Corsa ve Corsa Plus olmak üzere dört farklı sürüş modunun kullanıldığı araçta son seçenek ise ESP‘yi kapatıyor. İç mekandaki en büyük fark ise hiç kuşkusuz daha önce Huracan‘da görmemizin mümkün olmadığı EV tuşu oluyor.
Lamborghini’nin yeni süper otomobili, sunduğu elektrikli ünite ve küçük hacimli bataryası sayesinde size kısa da olsa elektrikli araç deneyimi yaşatıyor. 3.8 kWh’lık batarya, EV modunda Temerario’ya yaklaşık 3,5 kilometrelik elektrikli bir sürüş menzili kazandırıyor. Bu bataryayı 7 kW’lık bir güç kaynağı ile yarım saatte doldurmak mümkün. Şarj modunu seçtiğinizde ise içten yanmalı motor bunu sizin yerinize yapabiliyor ancak aracın gücünü ise 725 beygire düşürüyorsunuz.
Lamborghini, yeni Temerario modeli ile süper otomobil pazarına hızlı bir giriş yapacak gibi görünüyor. İlerleyen dönemde ise Temerario’yı Spider ve daha pist odaklı versiyonları ile görmek mümkün olacak. Lamborghini’nin Ar-Ge şefi Rouven Mohr, daha önce yaptığı bir açıklamada aracın daha hafif ve daha basit bir arkadan itişli versiyonunun da mümkün olduğunu söylemişti. Bu söylem gerçeğe dönüşürse arkadan itişli Ferrari 296 ile güzel bir rekabet görebiliriz.
İtalyan üretici, Temerario için henüz fiyatlandırma politikasını ise açıklamış durumda değil. Ancak araçta sunulan yeni teknolojiler ve güç seviyesini düşündüğümüzde Temerario’nun 350 bin dolar gibi bir fiyat etiketine sahip olacağını tahmin ediyoruz. Peki siz yeni Lamborghini Temerario hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmında bizimle paylaşabilirsiniz.