Çığır açan 10 farklı otomobil kapısı
Bir otomobil kapısı bazen sadece bir kapı değildir. Her ne kadar hepsi tek bir amaca hizmet etseler de, tüm kapılar eşit yaratılmamıştır. Bir kapı elbette dünyanızı değiştirmez ancak, bazen sizi çok daha özel hissettirebilir. Farklı kapı tasarımları şimdiye kadar birçok konsept otomobili süslemiştir ancak bizim bahsettiğimiz kapılar üretim modellerinde kullanılmış olanlar. Kanat gibi yükselen panellerden, makas gibi hareket eden tasarımlar otomobil kapısını yeniden tanımlıyor. Bazen bu kapılar çok kullanışlı olmasalar da kesinlikle güzel ve farklı göründüklerini söyleyebiliriz.
Biz de sizler için bu farklı otomobil kapısı tasarımlarını derledik.
10. BMW Isetta
Çoğu zaman bir aracın ön bölümünde bir kapı kolu göremezsiniz ancak BMW mühendisleri oldukça küçük olan BMW Isetta’nın kabininde fazladan yer açabilmek için böyle bir yol izlemişler. Aracın direksiyon simidi ile birlikte açılan bu kapı oldukça merak uyandırmıştı.
9. BMW Z1
Sıradaki BMW modelimiz ise menteşelere veda eden kapılara sahip olan Z1. BMW Z1’in plastik kapı panelleri, yüksek eşiklerin yarısına kadar gömülerek sahibine ilginç bir giriş sunuyordu. İki elektrik motoru ile çalışan bu farklı kapılar, acil durumlar için manuel bir kullanıma da olanak sağlıyordu.
8. Toyota Sera
Dihedral kapılar genellikle pahalı spor otomobillerde gördüğümüz şık detaylar arasındaydı ancak Toyota 90’lı yıllara geldiğimizde Japonya’da sunduğu Sera modeli ile bu düşünceyi değiştirdi. 1.5 litrelik mütevazı bir motorla donatılmış olan bu coupe model kavisli açılan kapıları ile daha sonra süper otomobil pazarını sallayacak olan McLaren F1 modeline de ilham kaynağı olmuştu.
7. Mazda RX-8
Birbirine ters olarak açılan kapılar Fiat 600’den Rolls-Royce modellerine kadar birçok araçta kullanıldı ancak hiçbiri Mazda RX-8’deki etkiyi bırakamadı. Kompakt coupe boyutlarını korurken iniş binişlerin çok daha rahat olması için tasarlanan bu kapılar, sadece ön kapılar açıkken hareket edebiliyordu. B sütunu olmayan bu Japon model, hem kullanışlı hem de sportif olmayı başarıyordu.
6. Ferrari Enzo
Ferrari’nin kurucusuna saygı niteliğinde olacak olan F1 teknolojisi ile donatılmış bu otomobil ile diğer süper otomobillere de bir göz dağı vermek isteniyordu. Peki böyle bir otomobil normal kapılar sahip olabilir miydi? Asla. 2002 ile 2004 yılları arasında sınırlı sayıda üretilen Ferrari Enzo, devasa kelebek kapılar ile sunulmuştu. Devasa kapı panellerine sahip otomobil, kapıları açıkken gerçekten etkileyici görünüyor.
5. Alfa Romeo 33 Stradale
Saf uzay çağı güzelliğinin en önemli örneği olan Alfa Romeo 33 Stradale çok çarpıcı görünüyordu. Sadece 18 tane üretilen Stradale, harika görünen kelebek kapılarıyla bu listeye girmeyi başarıyor. Pürüzsüz tasarımı ve ön camı çevreleyen yapısı ile adeta kapı tasarımının nasıl olması gerektiğinin dersini veren Stradale, daha sonra birçok İtalyan otomobile de ilham kaynağı oldu.
4. Lamborghini Countach
Kelebek kapılar yukarı ve dışarı doğru iki farklı menteşe ile hareket ederken, makas kapıları A direğinin altından dikey olarak menteşelenir ve böylelikle yüzüyorlarmış hissi uyandırırlar. Oldukça şık bir görüntü ortaya koyan bu kapılar, kullanışlılık yönünde ise sınıfta kalıyorlar. Ancak kim V12 motora sahip çılgın bir süper spor otomobilde kullanışlılığı ön planda tutar ki?
3. DeLorean DMC-12
Bundan önce Mercedes-Benz 300SL ve Bricklin SV-1’in tasarımını yapan Giorgetto Giugiaro tarafından tasarlanan DeLorean, kendine özgü martı kanatları ile dikkat çekiyordu. Paslanmaz çelikten üretilen ağırlıkları ile ünlü olan kapılar, ağırlıklarını açmaya ve desteklemeye yardımcı olmak için burulma çubukları ve gazlı amortisörler ile destekleniyordu.
2. McLaren F1
Daha önce belirtmiş olsak da McLaren F1’in kapıları ile yarışacak çok az model var. Döneminin en hızlı üretim otomobili olan süper spor, en son teknoloji ile doldurulmuştu. Bu teknolojiyi dışa vurmak için ise tasarımcı Gordon Murray ise dihedral kapıları tercih etmişti. McLaren F1’in kavisli açılan kapılarını kesinlikle görmenizi tavsiye ediyoruz.
1. Mercedes 300SL Gullwing
Bir numarada başka hangi araç olabilirdi ki? 50’li yılların yarış otomobili caddelere indiğinde tüm dikkatleri üzerine çekti. Dönemine göre oldukça yüksek hızlara ulaşabilen 300SL’in kapı eşikleri standart kapılar için çok yüksekti. Alman mühendisler bu sorunu çözmek için radikal bir karar aldı ve böylece martı kapılar ortaya çıkmış oldu. Aracın üzerine doğru açılan bu kapılar adeta süzülüyor gibi görünüyor ve çarpıcı bir silüet ortaya koyuyordu. Dikkat çekici ve gerçekten benzersiz olan Gullwing’in martı kanatları kesinlik gelmiş geçmiş en güzel otomobil kapısı olarak öne çıkıyor.